امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 30347 تاریخ انتشار: شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲:۵۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در بازدید رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران از پروژه های مشارکتی منطقه 21 مطرح شد:

بهره مندی شهروندان منطقه21 از سیستم حمل و نقل ریلی در آینده ای نزدیک/ازلزوم بهره گیری شیوه های مشارکتی تا خرید اتوبوس به جای فیلتر دوده

خبرایران: رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با ادامه خط 4مترو امیدواریم شهروندان منطقه21 نیز از سیستم حمل و نقل ریلی بهره مند شوند.
بهره مندی شهروندان منطقه21 از سیستم حمل و نقل ریلی در آینده ای نزدیک/ازلزوم بهره گیری شیوه های مشارکتی تا خرید اتوبوس به جای فیلتر دوده

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه21، محسن هاشمی ریاست شورای اسلامی شهر تهران به همراه محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران، سید محمود میر لوحی رییس کمیته اقتصادی و شهربانو امانی رییس کمیته ایمنی در حمل و نقل شورا از پروژه های مشارکتی منطقه21 بازدید به عمل آوردند.

 

محسن هاشمی: سیستم های مشارکتی موفق دنیا باید در تهران اجرا شود/لزوم بهره مندی شهروندان منطقه 21 از حمل و نقل ریلی

رییس شورای اسلامی شهر تهران در جریان این بازدید گفت: منطقه21 یکی از منظم ترین مناطق تهران است و یکی از  نقاط بارز آن همگرایی صنعت و سکونت است.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیتی که در این منطقه ساکن هستند و عمده آن هم در تهرانسر می باشد لزوم بهره مندی این عزیزان از سیستم حمل و نقل ریلی اجتناب ناپذیر است و امیدواریم هر چه سریعتر اتصال این محدوده به شبکه حمل و نقل ریلی اتفاق بیافتد.

محسن هاشمی با بیان اینکه  توصیه ما اتصال و ادامه خط4 به این محدوده بوده است گفت: البته در معاونت حمل و نقل شهرداری مطالعاتی در راستای شبکه کامل حمل و نقل در حال انجام است که این منطقه را نیز شامل می شود اما تا زمان اجرای این امر اتصال این منطقه به حمل و نقل ریلی باید هر چه سریعتر اتفاق بیافتد.

هاشمی همچنین در خصوص اجرای پروژه های مشارکت در این منطقه گفت: روش های مشارکتی از جمله روش های مرسوم در دنیا می باشد که هر کدام در جای خود باید مورد استفاده قرار گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهار داشت: روش هایBOT و BOLT  از جمله این روش هایی است که در دنیا موفق بوده و هر روشی که در دنیا تجربه موفقی کسب کرده می بایست در تهران نیز اجرا شود. البته ما در شهرداری سازمان مشارکت را داریم و قطعا پروژه هایی که نفعی برای شهرداری به دنبال داشته باشد را اجرا خواهیم کرد.

هاشمی همچنین در خصوص خط 7 گفت: ما به عنوان اعضای شورا نمی توانیم زمانی برای افتتاح این خط اعلام کنیم اما این خط در زمان آقای قالیباف با تعجیل افتتاح شد در حالیکه نا ایمن بود. سیگنالینگ، هواکش های میانی، ایستگاه ها و پله های برقی از جمله مشکلات این خط بود که امیدواریم این موارد برطرف شود و خط7 با ایمنی کامل به بهره برداری برسد.

 

محمد علیخانی: به جای فیلتر، خرید اتوبوس در اولویت قرار گیرد

محمد علیخانی نیز ضمن ابراز رضایت از پروژه های اجرا شده در منطقه21 گفت: امروز آنچه که اهمیت بسیاری دارد و این منطقه نیز نیاز مبرم به آن دارد توسعه حمل و نقل عمومی است.

وی ادامه داد: با توجه به فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی، یکی از نیاز های شهر تهران نوسازی اتوبوس ها است همچنان که تهران نیاز مبرم به 2هزار دستگاه اتوبوس دارد.

علیخانی افزود: در چنین شرایطی، برخی خرید فیلتر های ضد دوده را برای اتوبوس ها در اولویت قرار می دهند که این البته اقدام خوبی است اما باید اولویت ها را شناخت.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل گفت: خرید هر فیلتر بالغ بر 70میلیون تومان هزینه در بر دارد و خرید 200فیلتر یعنی هزینه 14میلیارد تومان در حالی که با این هزینه می توان 20 دستگاه اتوبوس نو وارد شبکه حمل و نقل کرد که تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا و ترافیک خواهد داشت.

 

شهربانو امانی: منطقه21 پیشرو در استفاده از تکنولوژی نوین آبیاری

رییس کمیته ایمن سازی حمل و نقل ترافیک شورا نیز در این بازدید بر استفاده از تکنولوژی نوین آبیاری برای فضای سبز و بوستان ها تاکید کرد.

وی گفت: متاسفانه به رغم اینکه گفته می شود در آبیاری فضای سبز از تکنولوژی های مدرن استفاده می شود اما ما همچنان شاهد آبیاری غرق آبی هستیم و کمترین آموزش ها هم در این زمینه وجود دارد.

شهربانو امانی ادامه داد: خوشبختانه اقدام منطقه 21 در احداث مخازن و توسعه آبرسانی و استفاده از تکنولوژی روز و سیستم آبیاری قطره ای ارزشمند بوده و امیدواریم این مهم سرلوحه امور مسئولین و سازمان های شهرداری و مراتب بالاتر قرار گیرد.

امانی گفت: در کشوری مانند ژاپن که جزیره است آب 9بار بازچرخانی می شود اما در ایران که کشوری کم آب است این مهم صورت نمی گیرد.

وی همچنین ادامه داد: این مخازن سیستم بازچرخانی آب را انجام می دهد و بوستان همجوار آن (بوستان بهمن) نیز با سیستم آبیاری قطره ای آبیاری می شود. می دانید که برای آبیاری با سیستم قطره ای یک دهم آب نسبت به سیستم غرق آبی نیاز است.

رییس کمیته ایمن سازی حمل و نقل ترافیک شورا افزود: امیدواریم به روزی برسیم که دیگر نگوییم ما فضای سبز را با آب چاه آبیاری می کنیم چرا که آب چاه امروز از چاه های نفت هم ارزشمند تر است.

امانی با تاکید بر اینکه از پروژه های مشارکتی حمایت می کند گفت: می بایست توجه داشت که هرچه بیشتر مردم در اداره شهر و پروژه ها مشارکت کنند اداره شهر بسیار ارزان تر خواهد بود.

گفتنی است؛ اعضای شورا در این برنامه بازدیدی از بازار گل و گیاه، احداث بازار قطعات یدکی خودرو، احداث مخازن بتنی و توسعه آبرسانی منطقه و تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید لشگری-سه راهی اندیشه (دوگاز) داشتند.

افشین حبیب زاده: ظرفیت بالایی در بخش خصوصی برای اجرای پروژه های شهری وجود دارد

معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران نیز بر استفاده از ظرفیت اجرایی بخش خصوصی در پیشبرد پروژه های شهری در مناطق تاکید کرد و افزود: یکی از خلاء هایی که در مدیریت قبلی وجود داشت کم توجهی به جلب مشارکت بخش خصوصی بود.

وی در همین راستا افزود: خوشبختانه در منطقه21 به بهره گیری از این توان توجه شده است و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی سرآغاز مشارکت نوید بخشی است.

حبیب زاده ادامه داد: بهتر است تمرکز گرایی اجرای پروژه ها در شهر به سمت اجرا توسط مناطق حرکت کند چراکه مناطق با توجه به نیازسنجی های صورت گرفته و اشرافی که به پتانسیل های منطقه دارند، بهتر می توانند از ظرفیت مشارکت های بخش خصوصی استفاده کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب