به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری مسئولین شورای المپیک آسیا،کمیته برگزاری بازیهای آسیایی جاکارتا و المپیک اندونزی بعداز ظهر امروز چهارشنبه 30 خردادماه 1397 با حضور« حیدر فرمان» معاون اجرایی شورای المپیک آسیا،« شاهرخ شهنازی» دبیر کل کمیته ملی المپیک و اصحاب رسانه در محل کمیته المپیک برگزار و دراین نشست خبری «حیدر فرمان» در این نشست خبری معاون اجرایی شورای المپیک آسیا اظهارداشت:از طرف شورای المپیک آسیا تشکر می کنم که این برنامه را در ایران اجرا می کنند. ما همیشه در ایران برنامه های زیادی اجرا کرده ایم و مسابقه فان راین نیز یکی دیگر از برنامه های ما در ایران است.

وی تصریح کرد:  از طرف شیخ احمد و شورای المپیک آسیا از اینکه فرصت را به ما دادید ممنونیم و پیام دوستی خودمان را به شما ابلاغ می کنیم. ما تا به حال از ۲۲ شهر دیدار کردیم و برنامه های آنها را زیر نظر داشتیم.

فرمان خاطر نشان کرد: در خیلی از کشورها برنامه فان راین فقط در یک شهر اجرا می شود ولی به خاطر وسعت ایران ما در این کشور در دو شهر تهران و اصفهان برنامه را برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: همانطور که می دانید  بازی های آسیایی در جاکارتا و پالنگباگ برگزار می شود. ما در این دوره در ۴۰ رشته بازی ها را برگزار خواهیم کرد. نسبت به دوره های قبل این بازی ها خیلی گسترده تر شده است.

معاون اجرایی شورای المپیک آسیا تاکید کرد: برنامه فان راین که در راستای بازی های المپیک برگزارمی شود برای آگاهی دادن به آحاد جامعه درخصوص ارزش ورزش در جامعه و پیام دوستی است و ما در هرکجا که برگزار کرده ایم پاسخ مثبتی گرفته ایم. از همه اصحاب رسانه تشکر می کنم که برنامه فاین راین را پوشش میدهند و امیدوارم که شمارو در جاکارتا ببینیم

وی با اشاره به اینکه ما باهماهنگی که با کمیته ملی المپیک ها داشتیم آنها قرار شد به ما درخصوص سن و جنسیت کسانی که شرکت می کنند ما را راهنمایی کنند، گفت: مدنظر ما این است که کسانی شرکت کنند که در سنین مدارس باشند. حتی در برخی کشورها داشته ایم که کسانی حضور داشتند که دارای ناتوانی جسمانی بودند.

فرمان افزود: هدف از برگزاری این برنامه در کشورهای مختلف این است که پیام بازی های آسیایی و المپیک به مردم گفته شود و در این برنامه برنده و بازنده مفهومی ندارد.

وی اضافه کرد: سعی ما بر این است که تغییراتی در رشته های حاضر در بازی های آسیایی صورت نگیرد ولی در بحث ماده های رشته های مختلف ما مجبور هستیم که براساس چیزی که المپیک انجام می شود ما نیز رعایت کنیم. همچنین ما مجبور هستیم براساس قوانین جدید فدراسیون های جهانی نیز برنامه خود را تغییر دهیم

معاون اجرایی شورای المپیک آسیا ابرازداشت: زمانی که ما برنامه بازی هارو طراحی می کنیم ۲۸ رشته المپیکی را باید در بازی های آسیایی باشد، ما برای هر منطقه باید رشته های خاص خودش را داشته باشیم که هر چند کشور یک رشته مختص به خودش را داشته باشد. باید سعی کنیم به یک عدد خاص در بازی های آسیایی برسیم. شورای المپیک آسیا این ملاحظه را دارد.

شاهرخ شهنازی» دبیر کل کمیته ملی المپیک نیز دراین نشست خبری اظهارداششت: خیرمقدم می گویم خدمت حیدر فرمان و هیات همراه ایشان که در ایران حضور پیدا کردند. حضور حیدر فرمان و هیات همراه ایشان به خاطر برگزاری یک مسابقه دو به طور فان راین است که همیشه این مسابقه قبل از آغاز بازی های آسیایی برگزار می شود