امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 30309 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱:۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حسن کریمی قدوسی درنشست خبری اعلام کرد؛

هدف از برگزاری TGCافزایش دانش بازی‌سازان داخلی و صادرات بازی‌های ایرانی به بازارهای جهانی است / برگزاری TGC هزینه بازی‌سازان برای تعاملات بین‌المللی را کاهش می‌دهد/ 7 شرکت بازی‌سازی ایران در حال ساخت بازی‌هایی با هدف عرضه در بازارهای جهانی هستند

خبرایران: مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درباره تاثیر تحریم‌ها در برگزاری TGC و همکاری با Game Connection فرانسه گفت: قطعا به دنبال آن هستیم که تا زمانی که شرایط منطقه‌ای و سیاسی اجازه دهد، TGC را برگزار کنیم و از 5 ماه پیش جلسات متعددی با مدیران Game Connection درباره تاثیر تحریم‌های امریکا در TGC داشته‌ایم.
هدف از برگزاری TGCافزایش دانش بازی‌سازان داخلی و صادرات بازی‌های ایرانی به بازارهای جهانی است / برگزاری TGC هزینه بازی‌سازان برای تعاملات بین‌المللی را کاهش می‌دهد/ 7 شرکت بازی‌سازی ایران در حال ساخت بازی‌هایی با هدف عرضه در بازارهای جهانی هستند

به گزارش خبرنگارخبرایران، دومین نشست خبری «رویداد بین‌المللی TGC 2018 » امروز سه شنبه 29 خرداد ماه 1397 با حضور«حسن کریمی قدوسی» مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، «سالومه اشتری» مدیر اجرایی پروژه TGC2018 ،«علی فخار» مدیرروابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و اصحاب رسانه درساختمان مرکزی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزارو دراین نشست خبری«حسن کریمی قدوسی» مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اظهارداشت: از برگزاری TGC سه هدف عمده را دنبال می‌کنیم و هدف نخست ما این است که دانش بازی‌سازان داخلی ارتقا یابد و در این راه سخنرانان بین‌المللی باسابقه را به ایران می‌آوریم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: هدف دیگر ما افزایش صادرات بازی‌های ایرانی به بازارهای جهانی است که سال گذشته در این راه توفیقاتی حاصل شد و امسال هم برای دستیابی به این هدف برنامه‌های بیشتری داریم. هدف دیگر ما هم این است که ایران را به هاب منطقه در حوزه بازی‌سازی بدل کنیم تا هرکس که در منطقه می‌‌خواهد از آخرین تحولات صنعت بازی آگاهی یابد یا تعاملات بین‌المللی داشته باشد به این رویداد بیاید.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی، اهمیت برگزاری TGC هم از بعد داخلی و هم از بعد خارجی دوچندان است و با توجه به این که هم شرایط گرفتن روادید برای رفتن به دیگر کشورها سخت‌تر شده و هزینه‌های سفر خارجی با توجه به نوسانات خارجی افزایش یافته است.

کریمی قدوسی عنوان داشت: برگزاری TGC هزینه بازی‌سازان برای تعاملات بین‌المللی را کاهش می‌دهد. همچنین آمریکا پس از خروج از برجام، در تلاش است ایران را منزوی کرده و جلو دسترسی ما به فناوری و محصولات خارجی را بگیرد. در چنین شرایطی آوردن ناشران خارجی و گسترش تعاملات بین‌المللی، پاتکی به این هدف امریکاست و اگر ما این کار را نکنیم، خودمان به سمت ایزوله شدن کشور حرکت کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: فعالان بازی‌سازی باید به سمت انجام پروژه‌های مشترک بین‌المللی بروند و همین الان یک تیم 12 نفره از انستیتو ملی بازی‌سازی در استانبول بوده و با همکاری یکی از دانشگاه‌های این کشور در حال برگزاری یک گیم جم مشترک هستند. حداقل 7 شرکت بازی‌سازی ما نیز در حال ساخت بازی‌هایی صرفا با هدف عرضه در بازارهای جهانی هستند که می‌توان گفت 4 تا از این شرکت‌ها پس از TGC2017 پروژه‌های بین‌المللی‌شان را کلید زده‌اند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ابرازداشت: امسال تلاش کردیم هزینه‌های برگزاری TGC را کاهش دهیم و در این راه هزینه‌هایی مثل ساخت غرفه را با حفظ کیفیت کاهش داده‌ایم. همچنین سال گذشته میهمانان را به اصفهان بردیم که امسال این سفر با هزینه خودشان برگزار می‌شود. هزینه‌های اقامت نیز مناسب‌تر از سال گذشته شده است.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقات خوب امسال این است که شرکت آلمانی Adjust که در حوزه رسانه و تبلیغات آنلاین فعالیت دارد، اسپانسر TGC شده است که در نوع خود آن هم در شرایط فعلی قابل توجه است و نشان می‌دهد که تی جی سی در دنیا دارای اعتبار است که می‌تواند اسپانسر خارجی جذب کند.

کریمی قدوسی اضافه کرد: امسال TGC2018 مراسم افتتاحیه دارد و دو سخنرانی کلیدی خواهیم داشت که یکی از آنها Kate Edwards مدیر سابق اتحادیه تولیدکنندگان بازی جهان (IGDA) است که از امریکا می‌آید و در برگزاری جایزه گیمیستان به موفقیت نسبی دست یافته‌ایم و 33 کشور را به عنوان شرکت‌های هدف جایزه گیمیستان مدنظر قرار دادیم که 8 کشور آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند و تلاش می‌کنیم سال آینده تعداد بازی‌سازان از کشورهای مختلف افزایش یابد.

وی ادامه داد: هدف ما این است که 33 کشور در حال توسعه در حوزه بازی‌سازی، گیمیستان را به عنوان جشنواره‌ اصلی انتخاب و داوری بازی‌های‌شان بشناسند و نامزدهای جایزه گیمیستان امسال نیز پس از مراسم افتتاحیه یک ساعت فرصت خواهند داشت  Pitch Festival بازی‌های خود را در حضور ناشران بین‌المللی معرفی کنند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در پاسخ به سوالی درباره تاثیر تحریم‌ها در برگزاری TGC و همکاری با Game Connection فرانسه گفت: قطعا به دنبال آن هستیم که تا زمانی که شرایط منطقه‌ای و سیاسی اجازه دهد، TGC را برگزار کنیم و از 5 ماه پیش جلسات متعددی با مدیران Game Connection درباره تاثیر تحریم‌های امریکا در TGC داشته‌ایم. خودGame Connection نیز با ما تا سال 2020 قرارداد دارد و تا زمانی که برجام حفظ شود، این همکاری ادامه خواهد داشت.

وی درخصوص نگرانی برخی مبنی بر این که با حضور گسترده ناشران خارجی، واردات بازی نیز افزایش یابد ، تاکید کرد: نگاه و هدف بنیاد صرفا صادرات بازی است و این موضوع را به ناشران خارجی که میزبانی‌شان را برعهده داریم تاکید کرده‌ایم. علاوه بر این امسال ابزار جدیدی به نام پروانه انتشار بازی در اختیار داریم و اجازه انتشار بازی‌های ناشران حاضر در TGC را حداقل چند ماه تا یکسال نخواهیم داد.

کریمی قدوسی درباره کاهش تعداد شرکت‌کنندگان در TGC نیز گفت: ما امسال همان طور که پیشتر نیز اعلام کرده بودیم، بلیت رایگان را حذف کردیم و دنبال پرکردن فضا نیستیم و در مورد برگزاری نمایشگاه این حوزه هم‌زمان با TGC هم باید گفت که برای سال جاری قصد داشتیم این اتفاق بیفتد که به دلایلی نشد. اما برای برگزاری نمایشگاه در تیرماه سال آینده با مصلی تهران به توافق رسیده‌ایم.

 

اشتری: در رویداد بین‌المللی TGC 2018  72کنفرانس ، 4 پانل  و 46 سخنران خارجی  خواهیم داشت

سالومه اشتری مدیر اجرایی پروژه TGC2018 نیز درادامه این نشست خبری اظهارداشت: تاکنون حضور 1200 شرکت کننده در TGC قطعی شده است. همچنین 67 غرفه نیز در بخش نمایشگاهی برپا می‌شود. با توجه به این که سال گذشته تعدادی غرفه به رایگان در اختیار ناشران خارجی و برندگان جشنواری بازی‌های رایانه‌ای تهران قرار داده شده بود؛ این موضوع امسال حذف شده است، در نتیجه تعداد غرفه‌ها با آمار سال گذشته برابری می‌کند.

مدیر اجرایی رویداد تی جی سی تصریح کرد: 29 ناشر خارجی که در میان آنها نام‌های مطرحی چون سونی و EA وجود دارد به ایران می‌آیند تا به بررسی بازی‌های کشورمان و امکان صادرات آنها بپردازند و تاکنون 360 بلیت برای بخش همایش و کنفرانس‌ها به فروش رفته است و بلیت فروشی تا 8 تیرماه ادامه دارد.

وی ابرازداشت: 83 بلیت برای شرکت در مسترکلاس‌ها به فروش رفته است. این کلاس‌های فشرده با حضور اساتید برجسته بین‌المللی یک روز پیش از آغاز TGC در انستیتو ملی بازی‌سازی برپا می‌شود.

اشتری یادآورشد: 72 کنفرانس و 4 پانل در رویداد امسال برپا می‌شود و 46 سخنران خارجی هستند. همچنین 4 پانل با موضوعات نقش مدیا و PR در موفقیت بازی‌ها، نحوه اجرای کمپین‌های تبلیغاتی موثر در فضای دیجیتال، انتخاب صحیح برای پیوستن به شتاب‌دهنده‌ها یا شرکت‌های بزرگ و آموزش آکادمیک در صنعت گیم برپا می‌شود.

وی عنوان داشت: سه شرکت داخلی و یک شرکت خارجی اسپانسر TGC2018 هستند و شرکت ایرانسل به عنوان بزرگ‌ترین حامی صنعت بازی‌های ویدئویی، در این رویداد نیز در کنار این صنعت قرار دارد. همچنین شرکت‌های تپسل و آواگیمز نیز اسپانسر TGC امسال هستند. شرکت Adjust نیز اسپانسر بین‌المللی این رویداد است.

مدیر اجرایی رویداد تی جی سی ادامه داد:برای حضور موثر بازی‌سازان در بخش Pitch Festival، 15 نامزد گیمیستان در حال آموزش نحوه معرفی بازی‌ هستند و این بازی‌ساز‌ها در روز نخست TGC پروژه‌های خود را به ناشران معرفی خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: در مراسم اختتامیه نیز بهترین بازی بصری، خلاقانه‌ترین بازی و بهترین بازی در دو بخش موبایل و PC به انتخاب هیات داوران معرفی خواهند شد ومسابقه مردمی انتخاب بهترین بازی نیز آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند از میان بازی‌های منتشر شده، به بازی مورد علاقه‌شان رای دهند.

اشتری افزود:درمیان نامزدهای گیمیستان، 14 بازی از ایران و 3 بازی از کشورهای هند، آذربایجان وبحرین به چشم می‌خورند ودسترسی به نرم‌افزارتنظیم قرارملاقات‌های تجاری (Meeting Application) ازهفته گذشته فعال شده و با استفاده از این برنامه، شرکت کنندگان در TGC می‌توانند با دیگر حاضران در این رویداد آشنا شده و درخواست ملاقات‌های خود را برای آنها بفرستند.

وی درپایان سخنان خود گفت: یکی از اتفاقات قابل توجه امسال، استقبال قابل توجه دانشگاهیان از TGC است و با تخفیف 50 درصدی درنظر گرفته شده، تاکنون 126 دانشجو از 25 دانشگاه کشور جهت حضور در TGC ثبت‌نام کرده‌اند.

بنابراین گزارش، دومین رویداد TGC 14 و 15 تیرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزارو علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند به tehrangamecon.com مراجعه کنند. ثبت‌نام تا 8 تیرماه ادامه دارد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب