امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 30268 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲:۲۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک:

بیش از ۵ میلیون ایراني مشتري بانک قرض الحسنه مهر ايران

خبرایران: دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به عملکرد مطلوب سال گذشته بانك در حوزه هاي مختلف بيان داشت: اين بانك در طول ده سال فعاليت موثر خود در حوزه بانكداري اسلامي در بستر قرض الحسنه بيش از ۵ ميليون نفر مشتري جذب نموده است.
بیش از ۵ میلیون ایراني مشتري بانک قرض الحسنه مهر ايران

به گزارش خبرایران از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، دکتر مرتضی اکبری در رابطه با گامهاي موثر برداشته شده در سال گذشته اظهارداشت: اين بانک در سال هاي اخير به ويژه در دولت هاي يازدهم و دوازدهم مسير خود را پيدا نموده و بيشترين خدمات بانكي را در سال ۹۶ به آحاد مردم و نيازمندان واقعي جامعه ارائه داده است.
اکبری افزود: منابع این بانک طی ۱۰ سال فعالیت و تا پايان سال گذشته مبلغ ۱۱۰ هزار و ۳۶۱ ميليارد ريال بوده است که ۸۳ درصد آن به مبلغ ۹۲ هزار ميليارد ريال در دولت تدبير و اميد جذب شده و ۴۵ درصد از کل اين منابع ارتقاء يافته مربوط به افزايش منابع سال ۱۳۹۶ است.
وی ادامه داد: این منابع به طور میانگین در طي ده سال، ۳۰ درصد رشد سالانه داشته و اين در حالي است که رشد منابع بانک در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال قبل ۸۳ درصد بوده است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران درباره استقبال مردم از طرح های تسهیلاتي و خدمات بانک بيان داشت: اين بانک در مدت۱۰ سال فعاليت موفق به جذب، ۵ ميليون و سيصد هزار سپرده گذار شده است که سهم آن در دولت هاي يازدهم و دوازدهم ۳ ميليون و هشتصد هزار نفر معادل ۷۲ درصد بوده است.
اکبری افزود: در مدت یکدهه فعالیت بانک، به ۳ میليون و ۲۴۵ هزار نفر تسهيلات قرض‌الحسنه پرداخت شده که تعداد ۲ ميليون ۵۴۶ هزار فقره از اين تسهيلات طي ۵ سال فعاليت دولت هاي يازدهم و دوازدهم پرداخت گرديده، يعني معادل ۷۸ درصد از كل تسهيلات اعطايي ۱۰ ساله در اين دوره محقق شده است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران تصریح کرد: ۲۳ درصد تسهیلات اعطائي در ۱۰ سال يعني نزديک به ۷۵۲ هزار فقره در سال ۱۳۹۶ پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: مبلغ تسهیلات اعطایی کل سال هاي فعاليت بانک ۲۲۳ هزار و ۸۸۰ ميليارد ريال است که بالغ بر ۸۲ هزار ميليارد ريال يعني معادل ۳۷ درصد از كل مبلغ تسهيلات پرداخت شده، مربوط به سال ۱۳۹۶ مي باشد.
دکتر مرتضی اکبری خاطرنشان کرد: از ابتدای تاسیس بانک تا پايان اسفند ماه سال گذشته، تعداد ۲۶۱ هزار و ۴۶۳ فقره با مبلغ ۱۱ هزار ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده كه با رشد ۹۲ درصد نسبت به سال هاي قبل، نزديك به ۳۲ هزار فقره آن در سال ۹۶ پرداخت شده است.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب