امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 30222 تاریخ انتشار: جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۸:۱۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

به مناسبت فرارسيدن عيد سعيد فطر؛

برپایي جشن مغفرت در بوستان ها و مراکز فرهنگی-مذهبي سطح منطقه21

سرپرست معاونت امور اجتماعي و فرهنگي منطقه21 با اشاره به اجراي ويژه برنامه هاي مناسبتي عيد سعيد فطر از برگزاري "جشن مغفرت" در بوستان ها و مراکز فرهنگي-مذهبي منتخب سطح ورودی غربی پایتخت خبر داد.
برپایي جشن مغفرت در بوستان ها و مراکز فرهنگی-مذهبي سطح منطقه21

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه21، حسین معینی کربکندی سرپرست معاونت امور اجتماعي و فرهنگي این منطقه عید سعید فطر را یکی از مهم ترین جشن ها و اعیاد مسلمانان و عید شکرگزاری از پروردگار دانست و گفت: مسلمانان روزه دار که ماه رمضان را به روزه داری به پا داشته و از خوردن و آشامیدن و بسیاری از کارهای مباح دیگر امتناع ورزیده اند، پس از گذشت ماه رمضان در نخستین روز ماه شوال اجر و پاداش خود را از خداوند می طلبند، اجر و پاداشی که خود خداوند به آنان وعده داده است.

وی در همین خصوص تصریح کرد: عيد فطر عيد زيبايي هاي معنوي است؛ روزي است که فطرت آدمي بعد از سي روز اخلاص شکوفا مي شود و روحش صيقل مي خورد و زندگي اش معطر مي شود به زيبايي هاي اخلاقي و عمل صالح و زندگي در پرتو فطرت، و چه زيباست فطرتي خداجوي که همواره تشنه دست يافتن به معبود است.
سرپرست معاونت امور اجتماعي و فرهنگي منطقه21 در ادامه افزود: برنامه هاي متعددي در مراکز فرهنگي، بوستان ها و مساجد محوري براي روز عيد فطر در نظر گرفته شده که از آن جمله مي توان به برپايي "جشن هاي سراسري مغفرت" با هدف تقویت و تحکیم وحدت و انسجام آحاد شهروندان، ترویج نشاط معنوی و فرهنگ غنی اسلامی برخاسته از آئین های دینی و مذهبی اشاره کرد.
این مقام مسئول در تشريح اجرای اين ويژه برنامه هاي مناسبتي تاکيد کرد: جشن مغفرت در بوستان های منتخب منطقه21 به مدت دو شب متوالی برگزار مي شود که شامل بخش هاي متنوع فرهنگي، برگزاري مسابقات مختلف فرهنگي، اجرای موسیقی سنتی، برپايي ايستگاه هاي پذيرايي در محل جشن و ... است تا اوقات خوب و خوشی برای شهروندان فراهم شود.
معینی کربکندی در خاتمه يادآور شد: در آستانه فرارسيدن عيد سعید فطر مساجد محوري منطقه21 براي هرچه با شکوه تر برگزار شدن نماز عيد فطر آماده سازي شده؛ و هماهنگي هاي لازم جهت شست و شو و پاکسازي اطراف مساجد و همچنین آذين بندي محيطي و زیباسازی مسیرهای منتهی به محل اقامه نماز عید فطر انجام شده است .

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب