امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 30181 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲:۵۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بایدها و نبایدهای سینک ظرفشویی آشپزخانه

خبرایران: آیا برای تمیز کردن سینک کثیفی که از مدت زیادی به حال خود رها شده است همیشه یکی از دغدغه های شما بوده است. سینک شما ایرانی باشد یا خارجی، سینک ظرفشویی اخوان باشد یا لتو، اگر از جنس استیل است بهتر است از مواد سفید کننده و جرم گیر قوی برای تمیز کردن آن استفاده نکنید چون به مرور زمان، رنگ استیل آن کدر می شود. برای مطلع شدن از راه های جاگزین متن زیر به شما کمک خواهد کرد.
بایدها و نبایدهای سینک ظرفشویی آشپزخانه

به گزارش خبرایران به نقل از فروشگاه اینترنتی زنبیل، حتماً بارها شنیده اید که می گویند سینک ظرفشویی در بسیاری از موارد حتی از کاسه توالت نیز کثیف تر است، حق هم دارد. هر روز ظرف های آلوده به باقیمانده غذ اها در آن قرار می گیرد، هر نوع ماده غذایی از میوه تا گوشت، دستمال ها و هر چیزی که فکرش را بکنید در سینک می شوییم، اما 90 درصد اوقات تنها با آب خالی آن ها را آبکشی می کنیم کما این که رطوبت هم یک محیط ایده ال برای جذب و رشد باکتری ها و میکروب هاست. اما اگر فکر می کنید بعد از آن که با مایع ظرفشویی ظرف ها را می شویید سینک تمیز می شود، متاسفانه اشتباه می کنید. البته تنها راه حل هم غوطه ور کردن سینک با مواد شیمیایی نیست. علاوه بر این که باقی مانده همین مواد ممکن است در سینک بماند و به ظروف شما منتقل شود، آن ها به محیط زیست هم آسیب می زنند. راه حل های  بهتری هم وجود دارد تا سینک شما مثل روز اول براق و البته تمیز شود. قبل از این که به فکر خرید اینترنتی یک سینک جدید بیافتید این راه ها را امتحان کنید.

معجزه کنید

بعد از خوردن غذا شاید آخرین کاری که انجام می دادید شستن ظرف ها بود، اگر اینطور بوده یک گام مهم را فراموش کرده اید؛ تمیز کردن سینک. بهتر است قبل از خواب، به میهمانی میکروب ها و عوامل بیماری زا در آشپزخانه خود خاتمه دهید. انواع مختلف سینک ها به مواد متفاوتی برای تمیز شدن نیاز دارند اما یک تمیزکاری ساده مانع از تجمع میکروب ها خواهد شد.

سینک های استیل از معمول ترین مدل های لگن ظرفشویی در آشپزخانه هستند. سینک شما  ایرانی باشد یا خارجی، سینک ظرفشویی اخوان باشد یا لتو، اگر از جنس استیل است بهتر است از مواد سفید کننده و جرم گیر قوی برای تمیز کردن آن استفاده نکنید چون به مرور زمان، رنگ استیل آن کدر می شود. به جای استفاده از مواد شیمیایی گران قیمت که به سلامتی شما و سینک شما آسیب می زند از جوش شیرین به عنوان یک پودر تمیز کننده برای تمیز کردن و رفع سیاهی آن استفاده کنید. سطح سینک را مرطوب کنید و پودر جوش شیرین را با اسفنج روی سطح سینک مالش دهید. جوش شیرین علاوه بر این که یک سینک درخشان و تمیز برای شما به جای می گذارد، صدمه ای هم به سطح استیل وارد نمی کند. اگر سطح آلودگی زیاد است، از محلول نمک و جوش شیرین در آب یا سرکه نیز می توانید استفاده کنید.

از دیگر مواد ضد باکتری طبیعی، سرکه سفید است. می توانید پس از شست و شو با جوش شیرین، کل سطح سینک را سرکه بپاشید و بعد از 15 دقیقه آن را بشویید. سرکه برای حل رسوب ناشی از آب و لک هم بسیار کارآمد است. برای از بین بردن لکه ها و رسوبات آب روی سینک ظرفشویی، پارچه ای را به سرکه سفید آغشته کنید و روی سطح را با آن مالش دهید.

برای پاک کردن مواد غذایی چسبیده به سینک می‌توانید از دستمال کاغذی حوله‌ای آغشته به سرکه استفاده کنید. اجازه بدهید که این دستمال‌های آغشته به سرکه چند دقیقه (حداکثر نیم ساعت) روی آن‌ها بماند، سپس آن‌ها را بردارید و با استفاده از اسفنج و آب و صابون سینک را بشویید.

نمک هم یک ماده طبیعی مناسب برای ضدعفونی کردن سینک است، اگر خسته هستید نمک خشک روی سطح سینک بپاشید و پس از نیم ساعت آن را بشویید.

نظافت سینک ظرفشویی بسیار مهم است چون محل شستشوی ظروف است و غیر مستقیم با غذایی که می خوریم و سلامتی ما در ارتباط است. به علاوه همواره در معرض دید است و از نظر زیبایی حائز اهمیت است. بنابراین بهتر است اگر بتوانید از پاک کننده های خانگی استفاده کنید که هم سازگار با محیط زیست هستند و هم مقرون به صرفه چون در مقایسه با قیمت سینک ظرفشویی لتو یا دیگر برندها، این روش های ساده سینک شما را مثل روز اول برق می اندازد و شاید برای مدتی مانع از خرید سینک جدید شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب