امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 29991 تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رحمانی شهردار منطقه 21 اعلام کرد؛

توسعه و ترویج فرهنگ مدیریت پسماند در ورودی غربی پایتخت

خبرایران: آموزش عمومی و اطلاع رسانی به شهروندان در زمینه اصول و مبانی تفکیک پسماند از مبدا از اولویت های مدیریت شهری منطقه21 است.
توسعه و ترویج فرهنگ مدیریت پسماند در ورودی غربی پایتخت

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه21، رحمانی شهردار این منطقه با اشاره به اهمیت روزافزون "مبحث نگهداشت شهر" گفت: آموزش همگانی و فراگیر اصول و مبانی تفکیک پسماندهای خانگی به شهروندان منجر به کم حجم سازی پسماندهای شهری، استفاده مجدد از مواد دارای قابلیت مصرف چندباره، کمک به حفظ منابع طبیعی، پاکیزگی مناظر شهری و ... خواهد شد؛ که آموزشگران اداره مدیریت پسماند منطقه21 به صورت مستمر با حضور در مدارس، پیش دبستانی ها، مهدهای کودک، سرای محلات، مساجد، راسته های تجاری، بوستان ها، میادین میوه و تره بار، معابر پر تردد و ... نسبت به آموزش اصول و مفاهیم بنیادین تفکیک پسماند به شهروندان و فرهنگ سازی در این زمینه اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه آموزش های چهره به چهره و بی واسطه تاثیر بیشتری بر روند یادگیری و بکارگیری موارد آموخته شده خواهد داشت، افزود: شهروندان با سهیم دانستن خود در مباحث محیط زیست شهری که منجر به ایجاد شهری پاک و پاکیزه می شود، می توانند همگام با مدیریت شهری به حفظ هرچه بیشتر شهر و رقم خوردن پاکیزگی شهر قدم بردارند.

رحمانی در خاتمه با تاکید بر این نکته که مشارکت جویی شهروندان در امور شهری گامی موثر در ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات است، یادآور شد: شهروندان با مشارکت فعالانه خود در امور شهری، از نزدیک با ظرایف کاری آشنا می شوند و خود را عضوی از بدنه مدیریت شهری می پندارند که نظرات و تصمیمات شان راهگشای مسائل شهری خواهد بود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب