امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 29944 تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرد؛

برنامه خاصی برای مهار رونالدو نداریم/بازی با اسپانیا بسکتبال نمی‌شود/ می‌خواهیم بهترین ایران را به جهان نشان دهیم

خبرایران: کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با یک رسانه اسپانیایی از تیم ملی و حاشیه‌هایش سخن گفت.
برنامه خاصی برای مهار رونالدو نداریم/بازی با اسپانیا بسکتبال نمی‌شود/ می‌خواهیم بهترین ایران را به جهان نشان دهیم

به گزارش خبرایران به نقل از مارکا، کارلوس کی‌روش از سال ۱۹۸۹ بر روی نیمکت نشست و دوران مربی‌گری‌اش آغاز شد. سرمربی پرتغالی اکنون ۷ سال است که هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده دارد. تیم او در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برابر آرژانتین قدرتمند قرار گرفت و اکنون در روسیه باید به مصاف دو تیم بزرگ دیگر یعنی اسپانیا و پرتغال برود.

کی‌روش در یک مصاحبه اختصاصی با این سایت اسپانیایی به وضعیت تیم ملی ایران اشاره کرد و گفت: سومین تجربه‌ام در جام جهانی است. دو بار این اتفاق با ایران افتاد و یک بار با هدایت تیم ملی پرتغال در این رقابت‌ها حضور داشتم.

تیم ملی پرتغال در سال ۲۰۱۰ در مرحله حذفی برابر اسپانیا قرار گرفت و با گل داوید ویا از این رقابت‌ها کنار رفت. کی‌روش درباره این بازی اظهار کرد: دیدار خیلی سختی برای ما بود و تیم بهتر توانست پیروز شود اما اگر داور دقت بیشتری داشت یا از سیستم فناوری بازبینی تصاویر استفاده می‌شد، تاریخ عوض می‌شد اما این اتفاق افتاد و دیگر نمی‌توان کاری کرد.

تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ مقابل آرژانتین می‌توانست نتیجه بهتری کسب کند اگر داور یک پنالتی به نفع ایران اعلام می‌کرد. سرمربی پرتغالی در رابطه با این موضوع اظهار کرد: داوران به تیم من ضربه زدند ما مقابل آرژانتین خیلی خوب بازی کردیم اما ناگهان لیونل مسی با آن ضربه فوق‌العاده همه چیز را عوض کرد. تنها دو نفر در نتیجه این بازی تاثیرگذار بودند، فرد نخست مسی بود که فوق‌العاده عمل کرد و دومین نفر داور بود که خطای آشکار روی اشکان دژاگه را ندید. اگر داور به نفع ما خطا می‌گرفت، زابالتا باید اخراج می‌شد.

کی‌روش در مصاحبه با فیفا اعلام کرده بود که مسی را باید متوقف کرد. سرمربی تیم ملی ایران در این رابطه اظهار کرد: برای من کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن جهان است ولی مسی گاهی اوقات فرازمینی ظاهر می‌شود.

سرمربی پرتغالی در ادامه به هم‌گروهی با اسپانیا، پرتغال و مراکش در جام جهانی اشاره کرد و گفت: گروه بسیار سختی است. شاید سخت‌ترین گروه جام جهانی باشد اما برنامه ما آشکار است. ما قرار است با حریفان‌مان روبه‌رو شویم و سیر صعودی داشته باشیم و از گذشته بهتر عمل کنیم. این هدف ایران است. صعود ما به جام جهانی خیلی خوب بود و توانستیم با یک عملکرد خوب به مرحله نهایی صعود کنیم. چالش ما در جام جهانی این است که بهترین ایران را به همه نشان دهیم و جنگنده ظاهر شویم.

سرمربی پرتغالی در مورد نخستین بازی تیم ملی برابر مراکش اظهار کرد: خیلی خوب است که ما در نخستین بازی به مصاف مراکش می‌رویم. پرتغال و اسپانیا دو تیمی هستند که شانس بیشتری برای صعود دارند در اولین بازی روبه‌رو خواهند شد و این به نفع ماست چون اسپانیا و پرتغال تنها برای صعود تلاش نمی‌کنند، آن‌ها می‌خواهند قهرمان جهان شوند. مراکش و ما برای صعود به یک هشتم نهایی تلاش می‌کنیم.

کی‌روش در ادامه به تیم ملی اسپانیا اشاره کرد و گفت: اسپانیا مانند ۴ سال پیش نیست و به دوران اوج بازگشته‌اند. این تیم بازی زیبایی به نمایش می‌گذارد. فضاها را به خوبی کنترل می‌کند و مالکیت توپ را در اختیار دارد. اسپانیا همیشه کنترل بازی را در اختیار دارد با حضور یولن لوپتگی همیشه یک گام رو به جلو است. این تیم آزادی عمل همیشگی‌اش را دارد و می‌تواند همانند دوران فوق‌العاده اسپانیا وسینته دل بوسکه خلاقانه بازی کند. این اسپانیا نسبت به تیم قبلی پیشرفت زیادی داشته است و هر ۱۰ دقیقه بهتر عمل می‌کند. این اتفاق باعث می‌شود برای تیم حریف کار سخت شود. این تیم تنها فضاها و ریتم بازی را کنترل نمی‌کند بلکه حریف را به شدت تحت فشار قرار می‌دهد.

سرمربی تیم ملی ایران در ادامه افزود: اسپانیا نقطه ضعف ندارد با این حال دیدار برابر اسپانیا مانند یک بازی بسکتبال نخواهد بود. قرار نیست برابر یک تیم حاضر در NBA بازی کنیم. فوتبال به لحظات و تصمیم‌گیری‌ها بستگی دارد. فوتبال ورزشی است که می‌تواند در آن هر اتفاقی رخ دهد. فوتبال یک رشته خاص است. به خاطر همین جذاب‌ترین ورزش جهان است. در فوتبال همیشه یک تیم خاص پیروز نیست. ما با این ذهنیت در هر بازی ظاهر می‌شویم. خدایان فوتبال عادلانه عمل خواهند کرد و تیم بهتر در زمین پیروز خواهد شد.

کی‌روش درباره برنامه کار برای کنترل رونالدو و آندرس اینیستا گفت: برنامه خاصی برای این دو بازیکن ندارم. برنامه ایران این است که مانند یک تیم جنگنده در ۹۰ دقیقه ظاهر شود و برای پیروزی تلاش کند. بازی با اسپانیا برای ما اهمیت زیادی خواهد داشت. ما در بازی‌های مقدماتی ۶۰ تا ۷۰ مالکیت توپ را در اختیار داشتیم اما مقابل اسپانیا به احتمال فراوان در اختیار حریف خواهد بود. ما باید ذهنیت‌مان را برای این بازی عوض کنیم. چرا باید برنامه خاصی برای اینیستا داشته باشیم زمانی که بازیکنان دیگری مانند داوید سیلوا، ایسکو، مارکو آسنسیو، جرارد پیکه در این تیم حضور دارند. نمی‌توانیم تنها به یک بازیکن فکر کنیم. بهترین کار این است که خود را به خوبی آماده کنیم و سپس به جزئیات بپردازیم. باید در هر بازی اجازه ندهیم حریف ما را دچار مشکل کند.

کی‌روش در مورد رویارویی با رونالدو گفت: اتفاق خاصی خواهد بود چون ما سال‌های زیادی در کنار هم بودیم. او بهترین بازیکن جهان است ولی زمانی که توپ در زمین به گردش می‌آید تیم از همه چیز مهم‌تر است.

او در مورد بازیکنان ایرانی اظهار کرد: آنها قوی و تعیین کننده هستند. ما یک تیم با هویت هستیم که از یک مجموعه قدرتمند بهره می‌بریم. بهترین بازیکنی که ایران دارد یک بازیکن نیست بلکه کل تیم است. ما مانند رئال مادرید، منچستریونایتد و اینتر در تیم خود ستاره نداریم. ستاره ما تیم ماست. ما همیشه تلاش می‌کنیم برای یک هدف بجنگیم. سعی می‌کنیم بازی خوبی به نمایش بگذاریم و با اتحاد پیروز شویم. بازیکنانم به خوبی خود را با این شیوه جدید وفق داده‌اند. هر بازیکن ایرانی می‌داند هم‌تیمی‌اش در هر لحظه از او چه می‌خواهد.

بازیکنان ایرانی در لیگ‌های مختلفی همچون پرتغال، بلژیک، لیگ برتر ایران و روسیه پا به توپ هستند. کی‌روش درباره سخت بودن کار کردن با چنین بازیکنانی اظهار کرد: کار آسانی نیست. بازیکنانی در اختیار داریم که خارج از کشور هستند و تجربه زیادی در فوتبال بین‌المللی دارند. دیگر بازیکنان نیز در ایران پا به توپ هستند. ما سعی می‌کنیم با بازیکنانی که در اختیار داریم با یک برنامه مشخص خودمان را برای جام جهانی آماده کنیم.

آندرس اینیستا در روسیه آخرین جام جهانی خود را تجربه خواهد کرد. سرمربی تیم ملی ایران در مورد هافبک اسپانیایی گفت: این یک ضربه برای جهان فوتبال است که بازیکنی همچون اینیستا بارسلونا را ترک کرد. من بخشی از برخی از رای‌گیری‌ها بودم که هرگز عدالت را اجرا نکردند. جهان فوتبال باید به بازیکن فوق‌العاده‌ای همچون اینیستا عناوین بیشتری می‌داد. باور نکردنی است که او هرگز بهترین بازیکن جهان شناخته نشد. فوتبال گاهی چنین چیزهایی دارد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب