امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2969 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر بهداشت:

تعرفه های درمانی در هیات دولت مطرح می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد : تعرفه های درمانی روز یکشنبه در هیات دولت مطرح می شود و تاکنون هیات دولت هیچ مصوبه ای در این خصوص نداشته است.
تعرفه های درمانی در هیات دولت مطرح می شود
به گزارش خبر ایران، دکتر ˈ سیدحسن قاضی زاده هاشمی ˈ پنجشنبه شب در حاشیه مراسم جشن بهار سلامت و رسانه ها به مناسبت هفته سلامت در سالن همایش های صدا و سیما در جمع خبرنگاران افزود: تعرفه ها در شورای عالی بیمه بررسی و پیشنهادهایی در خصوص آن ارایه شده ولی در هیات دولت مطرح نشده و قرار است روز یکشنبه مطرح شود.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد که در جلسه قبل هیات دولت فرصت برای بررسی این موضوع وجود نداشت و به خواست الهی در جلسه آتی و یکشنبه در ارتباط با تعرفه ها بررسی صورت خواهد گرفت.



*** تامین دارو با برنامه های مختلف
 

هاشمی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت دارو در کشور گفت که برای تامین دارو برنامه های متعددی داریم و بر اساس آن بخشی از داروهای ساخت داخل مورد استفاده قرار خواهد گرفت و هر دارویی که اثربخشی داشته باشد از چرخه واردات حذف خواهد شد.

وی افزود: واردات دارو بر اساس ضرورت و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش سلامت خواهد بود.



*** نقش بی بدیل رسانه ها در انعکاس مشکلات


وزیر بهداشت در ادامه تاکید کرد که رسانه ها می توانند در معرفی مشکلات سلامت به مردم و دیده شدن آنها در جامعه نقش بی بدیل داشته باشند.

وی افزود، علاوه بر این رسانه ها می توانند در توانمند کردن مردم برای شناسایی بیماری ها و علل آنها و همچنین پیشگیری نقش داشته باشند.



*** انتظار کمک بیشتر دولت و مجلس در ارتباط با حوزه سلامت
 

هاشمی خاطر نشان کرد که در ارتباط با یارانه ها نیز هدف دولت اجرای قانون بود و ثبت نام یکی از اقدامات قانونی است که انجام شد و نشان از عزم ملی داشت و دولت نیز مردم در ارتباط با آن آزاد گذاشت تا اعلام نظر کنند.

وی افزود ، تصمیم دولت برای حمایت از مردم در ارتباط با امور سلامت ثابت و پابرجاست و از امشب فاز دوم هدفمندی یارانه ها اجرا می شود و در این ارتباط نیز دولت به این حوزه به خصوص مسایل و مشکلات آن در نقاط محروم مانند کمبود پرستار، تجهیزات فرسوده و دارو توجه ویژه دارد تا این مشکلات برطرف شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد ، همکاران در حوزه های دیگر لازم است تا در خصوص مسایل و مشکلات حوزه های خود اعلام نظر کرده و موضع گیری در ارتباط با مسایل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان را به ما واگذار کنند.

وی با اشاره به این که برای تغییر در حوزه سلامت از جانب ما قول داده شده است و این تغییرات انجام خواهد شد ، افزود ما با نقطه مطلوب فاصله داشته و امیدواریم در سال های آینده از حمایت های بیشتر دولت و مجلس بهره مند شویم.
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب