امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2963 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲:۱۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر سید تقی نوربخش اعلام کرد؛

تخصیص بودجه45هزار میلیارد تومانی به تامین اجتماعی

رئیس سازمان تامین اجتماعی ضمن اعلام اینکه امسال 45 هزار میلیارد تومان اعتبار برای سازمان تامین اجتماعی اختصاص یافته است، گفت: سرانه درمان تامین اجتماعی تا 44 درصد افزایش یافته و امیدواریم بتوان توان تعرفه‌ها را افزایش داده و بخشی از مشکلات را مرتفع کند.
تخصیص بودجه45هزار میلیارد تومانی به تامین اجتماعی

به گزارش خبرایران، دکتر سید تقی نوربخش در نشست مشترک سازمان تامین اجتماعی و انجمن‌های علمی و تخصصی پزشکی کشور با بیان اینکه این جلسه در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید برای استفاده از جایگاه سازمان‌های مردم نهاد تشکیل شده است، گفت: رئیس جمهور پیش از ورود به انتخابات اعلام کرده بود که از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد به ویژه انجمن‌ها استفاده خواهد کرد.

وی ادامه داد: اولویت دادن به نظام سلامت در کنار مباحثی چون امنیت، غذا و بهداشت سالها بود که به فراموشی سپرده شده بود و به آن توجهی نمی‌شد.

وی اظهار کرد: موضوع سلامت بعد از انتخابات ریاست جمهوری در اولویت برنامه‌های دولت قرار گرفت به همین جهت حرکت‌های خوبی برای تخصیص منابع در این حوزه صورت گرفت.

رئیس سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه انجمن‌های علمی باید جایگاه تخصصی خود را بیابند عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی 60 درصد از بار اقتصادی درمان را تامین می‌کند و 15 درصد تولید درمان در کشور را بر عهده دارد. همچنین یک چهارم کل بودجه اجرایی کشور در اختیار تامین اجتماعی است.

به گفته نوربخش، امسال 45 هزار میلیارد تومان بودجه برای سازمان تامین اجتماعی اختصاص یافت که یک سوم از این میزان که حدود 12 هزار میلیارد تومان می‌شود مربوط به بخش درمان است و در تولید و خرید خدمت صرف می‌شود.

نوربخش با بیان اینکه مشکلات در گذشته کم نبود و آنچه در هشت سال اخیر در سازمان تامین اجتماعی گذشت آثار سوئی را برجای گذاشته است، گفت: تغییر هشت مدیر عامل در این مدت و همچنین مسائل حاشیه‌ای که گریبان تامین اجتماعی را گرفته بود بر بار مشکلات افزوده بود به همین دلیل سعی کردیم با رویکردی که دولت تدبیرو امید داشت در مدت کوتاهی برخی مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: در همین راستا مطالبات داروخانه‌ها به روز شد. در شهریور ماه سال 92 تامین اجتماعی 10 ماه دیرکرد در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها داشت اما امروز مطالبات جامعه پزشکی و داروخانه‌ها را تا پایان بهمن ماه پردخت کرده‌ایم و با وجود اینکه با وضع مطلوب فاصله داریم اما اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به رشد 44 درصدی سرانه درمان تامین اجتماعی در سال جاری گفت: این افزایش سرانه در حالی رخ داده است که ما همیشه به علت وجود مشکلات از آن محروم بودیم و تعرفه بر اساس منابع ما تعریف می‌شد و نه واقعیت‌ها.

رئیس سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: امیدواریم با رشد 44 درصدی سرانه درمان قدرت تعرفه‌ها افزایش یابد.

وی در ادامه با اشاره به رشد 49 درصدی تعرفه هتلینگ بیمارستانی و تعرفه پزشکی در بخش دولتی در سال 93، گفت: در بخش خصوصی نیز اقدامات خوبی انجام شده است . در واقع در دولت تدبیر و امید فرصت‌هایی ایجاد شده که همدلی میان وزارت بهداشت، سازمان‌های بیمه گر و نظام پزشکی و همچنین در اولویت قرار گرفتن نظام سلامت از جمله آنهاست. این نگاه ویژه می‌تواند زمینه ساز ایجاد اعتماد بیشتر مردم به دولت شود. البته شاید این فرصت‌ها به علت نوساناتی که در بخش‌های اجرایی وجود دارد چندان پایدار نباشد به همین علت باید با استقرار برنامه‌ها از این فرصت استفاده کنیم.

رئیس سازمان تامین اجتماعی به فرصتی که برای تشکیل شورای عالی بیمه به وجود آمده است نیز اشاره کرد و گفت: حدود یک سال بود که شورای عالی بیمه هیچ جلسه‌ای تشکیل نداده بود اما در این چند ماه هفت مرتبه تشکیل جلسه داده و اتفاق نظر جمعی در خصوص تعرفه‌ها در این جلسات وجود دارد.

وی افزود: ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری نیز فرصت مناسب دیگری است که باید از آن به نحو احسن استفاده کرد چرا که 14 بند سیاست‌های ابلاغی پاسخگوی بسیاری از دغدغه‌های مردم و جامعه پزشکی است و امیدواریم با تبدیل به برنامه‌های مدون و کاربردی به زودی عملیاتی شده و به رفع مشکلات موجود بیانجامد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب