امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 29597 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۴:۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نوسازی و رونق زنجیره صنعت داروسازی در نمایشگاه فارماپک

خبرایران: امروزه تخصصی شدن شاخه‌های مختلف در صنایع دارویی، دنیا را به سمتی هدایت کرده که نمایشگاه ها و رویدادهای این حوزه در زیر شاخه های مختلف به طور کاملا تخصصی و جداگانه در شهرهای بزرگ کشور های توسعه یافته برگزار می شوند.
نوسازی و رونق زنجیره صنعت داروسازی در نمایشگاه فارماپک
از جمله این نمایشگاه ها می توان در حوزه بسته‌بندی به فارماپک پاریس، اینوپک و اینترپک و در حوزه مواد اولیه به نمایشگاه فارم تک اشاره کرد که همگی به طور تخصصی بر زیرشاخه های خاصی از صنایع دارویی متمرکز هستند. 
در این نمایشگاه نیز که عمده بازدیدکنندگان آن از منطقه خاورمیانه و آسیا هستند کلیه شرکت های فعال در این دو حوزه از سراسر جهان در رشته های تخصصی شامل حوزه‌های وسایل و تجهیزات بسته بندی، بسته بندی اولیه و بسته بندی ثانویه، طراحی خطوط تولید و مهندسی تولید تجهیزات و مواد اولیه بسته بندی، طراحی بسته بندی، تبلیغات و بازاریابی، مواد اولیه، ترکیبات شیمیایی و فرمولاسیون دارویی، طراحی و ساخت سرنگ ها، تیوب ها، اقلام تزریق کننده، ویال ها، قوانین و مقررات صنایع دارویی و دستاوردهای نوین در صنعت داروسازی مشارکت دارند.
 
نمایشگاه های بین المللی از این دست همواره فرصت های عالی برای برقراری ارتباط بین سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بوده و زمینه مساعدی جهت عقد تفاهم‌نامه ها و پیمان های تجاری بین گروه‌های مختلف و هدف را فراهم کرده‌ و بستر انتقال تکنولوژی، مواد اولیه و نوسازی صنایع را ایجاد می‌کنند.
این نمایشگاه ها همچنین فرصت مناسبی برای برقراری ارتباط مستقیم با بازار هدف و معرفی محصولات و دستاوردهای تولیدی و تکنولوژیکی شرکت ها را فراهم می‌آورند و بنابراین نقطه آغازی برای توسعه صادرات و ایجاد ارزش افزوده به شمار می‌روند.
 
 
و اما در حال حاضر با توجه به بحران های پیش آمده در افق برجام و افزایش نرخ ارز که چشم انداز اقتصاد و به تبع آن صنایع دارویی کشور را با ابهام روبرو کرده، برگزاری نمایشگاه های تخصصی همچون فارماپک خاورمیانه می‌تواند فرصتی مغتنم برای مدیریت این بحران و عبور از آن باشد و در شرایطی که تلاش می‌شود تا با مخدوش کردن چهره ایران در عرصه بین‌المللی قلب اقتصاد کشور مورد هدف قرار گیرد این نمایشگاه می تواند با ایجاد زمینه ارتباط مستقیم بین تامین کنندگان مواد اولیه دارو و بسته بندی دارویی ایران و کشورهای شرکت کننده شرایط مساعدی برای ارتباط تجاری و اقتصادی بین طرفین فراهم آورده و با نمایش ظرفیت‌ها و جاذبه‌های سرمایه گذاری در ایران سرمایه گذاران و شرکت های بزرگ دارویی دنیا را به حضور اقتصادی در ایران ترغیب نماید. 
از سوی دیگر حضور همزمان نمایندگان صنایع دارویی بسیاری از کشورها که بازار بالقوه ای برای صادرات دارویی به شمار می روند فرصت نادری است برای تولید کنندگان کشور تا با ارتباط و مذاکره مستقیم زمینه گسترده ای برای صادرات محصولاتشان فراهم کنند.   
 
در عین حال از آنجا که ایران تولید کننده ۹۷ درصد از فارماکوپه دارویی و دارای صنعتی بسیار قوی و دیرپا در این حوزه است برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست می‌تواند این کشور را به عنوان مرکز اصلی صنایع دارویی خاورمیانه مطرح کرده و در معرض دید جهان قرار دهد.
 
 
دهم تا دوازدهم بهمن ماه سال ۱۳۹۷ جزیره زیبای کیش میزبان نمایشگاه بین المللی فارماپک خاورمیانه خواهد بود. 
این نمایشگاه که برگزارکننده آن سندیکای تولید کنندگان مواد اولیه دارویی، مواد شیمیایی و بسته بندی دارویی است پس از فارماپک پاریس، دومین نمایشگاه با این عنوان در دنیاست که علاوه بر صنعت بسته بندی دارو، حوزه مواد اولیه دارویی را نیز پوشش می‌دهد.


 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب