امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2946 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲:۲۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بررسی «برتری عدالت اقتصادی از نگاه حضرت علی(ع)» در رادیو اقتصاد

«برتری عدالت اقتصادی از نگاه حضرت علی(ع)» موضوع برنامه «اقتصاد در نهج‌البلاغه» فردا است که از شبکه رادیویی اقتصاد پخش می‌شود.
بررسی «برتری عدالت اقتصادی از نگاه حضرت علی(ع)» در رادیو اقتصاد

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد؛ در هر مکتب فکری  و با هر عقیده‌ای که در نظرداشته باشیم، مسئله‌ای همانند عدالت، همواره مدنظر بوده و همه مکاتب و جریان‌های فکری که به نوعی با انسان‌ها سر و کار دارند، به دنبال تامین عدالت هستند.
در این میان، تعالیم دینی که به عنوان چراغ راه بشر و از طریق وحی در اختیار بشر قرار گرفته است، به بهترین نحو می‌تواند تعریف عدالت و حدود آن را معلوم کند و این موضوع مهمی است؛ چون یکی از دشواری‌های پرداختن به موضوعی مانند عدالت، فراوانی تعاریف و وجود اختلاف نظرها در تعریف آن است.
به طور مسلم یکی از راه‌های کارآمدی نظام اسلامی، بازشناسی مبانی فکری و ارزشی این نظام است تا بتوان با الگو‌برداری صحیح و متناسب با زمان، از حکومت علوی، حکومت حقه علی‌ ابن‌ ابی‌طالب(ع) را یک الگوی تمام عیار برای تمامی عدالت‌پیشگان و آزادگان عالم معرفی کرد.
براساس این گزارش، در برنامه «اقتصاد در نهج‌البلاغه» که روز چهارشنبه 3 اردیبهشت ساعت 20:15 به مدت 30 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش خواهد شد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علی‌اکبری به بررسی «برتری عدالت اقتصادی از دیدگاه امام علی(ع)» با توجه به خطبه 105 نهج البلاغه می‌پردازد.
یادآور می‌شود، برنامه «اقتصاد در نهج‌البلاغه» به همت گروه  خدمات و تجارت، به تهیه کنندگی علی سلیمی و اجرای کارشناسی مجیدرضا عرب‌احمدی، برروی موج اف ام ردیف98 مگاهرتز از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب