امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 29451 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱:۳۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جلیل دارا درنشست خبری اعلام کرد؛

متاسفانه خیلی از ما به خود باوری نرسیده ایم/ بسیاری از کارگاه‌ها ومراکزتولیدی ما برای تقویت شدن نیاز به کمک اساتید دانشگاه دارند/21 مرکزعلمی و پژوهشی در برنامه ملی «راهیان علم و فناوری و پیشرفت ایران»مشارکت دارند

خبرایران: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشوربه راه اندازی برنامه ملی راهیان علم و فناوری و پیشرفت ایران اشاره وگفت: این برنامه با هدف بازدید اساتید دانشگاه های سراسر کشور از مراکز ویژه علم و فناوری کشور برگزار خواهد شد.
متاسفانه خیلی از ما به خود باوری نرسیده ایم/ بسیاری از کارگاه‌ها ومراکزتولیدی ما برای تقویت شدن نیاز به کمک اساتید دانشگاه دارند/21 مرکزعلمی و پژوهشی در برنامه ملی «راهیان علم و فناوری و پیشرفت ایران»مشارکت دارند

به گزارش خبرنگارخبرایران ، نشست خبری شکل گیری برنامه ملی «راهیان علم و فناوری و پیشرفت ایران» به همت «سازمان بسیج اساتید کشور »صبح امروز 16 اردیبهشتماه 1397 با حضور«جلیل دارا» معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور و اصحاب رسانه در ساختمان سازمان بسیج اساتید کشوربرگزار و دراین نشست خبری «جلیل دارا» معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشوراظهارداشت: سازمان بسیج اساتید در دوره جدید فعالیت خودش براساس دو رویکرد اثربخشی و تحول خواهی برنامه‌ها را خودش تدوین کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور تصریح کرد: دغدغه اصلی سازمان در دوره جدید مساله محوری فعالیت هاست، ظرفیت عظیمی در بسیج اساتید وجود دارد، 53 هزار استاد عضو سازمان بسیج اساتید کشور هستند و این ظرفیت خوبی برای ما و مراکز علمی کشور فراهم می کند تا در مسیر پیشرفت کشور نقش موثری ایفا کنیم.

وی خاطر نشان کرد: سازمان بسیج اساتید قصد دارد در این دوره خودش را درگیر مسائل و مشکلات کشور کند و برنامه اصلی ما هم در این راستا راه اندازی اندیشکده‌های راهبردی ملی و استانی است.

داراعنوان داشت: این اندیشکده ها با رویکرد «موضوع محور» و « ملی محور» کارش را پیگیری می‌کند و هدف آن ورود به مسائل کشور با این رویکردهاست و این اندیشکده‌ها پذیرای همه اساتید کشور که نسبت به ایران و هویت ملی و اسلامی کشور دغدغه مندند است و انشاءالله بتوانیم با یاری هم مشکل از کشور حل کنیم.

وی ابرازداشت: تا کنون تعدادی از این اندیشکده ها راه اندازی شده و مابقی هم بزودی ایجاد می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید به راه اندازی برنامه ملی راهیان علم و فناوری و پیشرفت ایران اشاره کرد و تاکید کرد: این برنامه با هدف بازدید اساتید دانشگاه های سراسر کشور از مراکز ویژه علم و فناوری کشور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به جایگاه علمی برتر کشور در منطقه گفت: ما سعی داریم به مرور زمان همه اساتید را از نزدیک با دستاوردهای علمی و پژوهشی کشور آشنا کنیم و در کنار این بازدیدها نشست های تخصصی را خواهیم داشت و از طرفی هم این بازدیدها باعث پیوند و تعامل بیشتر اساتید دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی خواهد شد.

دارا اضافه کرد: متاسفانه خیلی از ما به خود باوری نرسیده ایم، متاسفانه بسیاری از ما نسبت به پیشرفت های کشور آشنایی نداریم و این طرح باعث خودباوری بیشتر ما خواهد شد و خیلی از کارگاه‌ها و مراکز تولیدی ما نیاز دارند تا به کمک اساتید دانشگاه تقویت شوند و مشکلات احتمالی آنها حل شود که در این طرح به این موضوع هم پرداخته خواهد شد.

وی یادآور شد: این برنامه در دو محور استانی و ملی برگزار می شود و بازدیدها هم در این قالب خواهد بود و 53 هزار عضو بسیج اساتید در این طرح شرکت خواهند کرد و در این طرح یازده دستگاه درگیر هستند و 9 وزارتخانه هم همکاری خواهند کرد. استارت طرح از اردیبهشت امسال خورده و از روزهای آینده کار را شروع خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید ادامه داد: اولویت ما اساتید همه دانشگاه ها است و بسیج اساتید بستری برای تمام اساتید فراهم کرده است و ما برای سطح ملی در نظر داریم سالانه چیزی حدود هزار و پانصد نفر را شرکت دهیم و انشاءالله بتوانیم این ظرفیت را بالا ببریم.

وی افزود: تاکنون 21 مرکز علمی و پژوهشی را برای اجرای طرح در نظر گرفته ایم، 15 نهاد هم با همکاری خواهند کرد و تلاش داریم تا انشاءالله اگر این طرح موثر واقع شود در خارج از کشور هم اساتید را همراهی کنیم

دارااضافه کرد: متأسفانه خیلی از ما به خودباوری نرسیده‌ایم و در کمال تأسف باید گفت بسیاری از ما نسبت به پیشرفت‌های کشور آشنایی نداریم و این طرح باعث خودباوری بیشتر ما خواهد شد.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» گفت: خیلی از کارگاه‌ها و مراکز تولیدی ما نیاز دارند تا به کمک اساتید دانشگاه تقویت شوند و مشکلات احتمالی آن‌ها حل شود که در این طرح به این موضوع هم پرداخته خواهد شد و این برنامه در 2 محور استانی و ملی برگزار می‌شود و بازدیدها هم در این دو قالب خواهد بود و در مرحله اول حدود ۱۵۰۰ استاد دانشگاه در این طرح شرکت خواهند کرد که با عقد تفاهم‌نامه‌هایی که در دست انعقاد با برخی مراکز است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید درپایان سخنان خود گفت: این ظرفیت افزایش خواهد یافت که در این طرح یازده نهاد و دستگاه درگیر هستند و ۹ وزارتخانه هم همکاری خواهند کرد. این طرح از اردیبهشت سال جاری آغاز و از روزهای آینده کار را شروع خواهیم کرد و اولویت ما نه فقط اساتید عضو این سازمان، بلکه همه اساتید دانشگاه‌ها است. بسیج اساتید بستری برای تمام اساتید فراهم کرده  است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب