امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 29116 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۵:۵۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حجت الاسلام و المسلمین دادگر عنوان کرد:

ایجاد فضای فرهنگی، تربیتی و معنوی وجه تمایز دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه ها است

خبرایران: حجت الاسلام و المسلمین دادگر مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان گفت:وجود نخبگانی انقلابی و توانمند که با انگیزه و دغدغه این دانشگاه را انتخاب کردند می تواند در تحول و ارتقاء تعلیم و تربیت کمک شایانی کند .
ایجاد فضای فرهنگی، تربیتی و معنوی وجه تمایز دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه ها است

نشست سراسری و دوره آموزشی، فرهنگی دانشجو معلمان رتبه برتر کشوری ( رتبه های زیر هزار) آزمون سراسری در دانشگاه فرهنگیان از صبح امروز در باشگاه فرهنگیان برگزار و در این نشست آموزشی حجت الاسلام و المسلمین دادگر مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، ضمن تبریک ایام مبارک ماه شعبان به عنوان فرصتی جهت آماده سازی برای ضیافت الله، از مدیریت دانشگاه برای پشتیبانی و همراهی در تحقق  این نشست قدردانی کرد.

وی با اشاره بر استقبال و تعدد رتبه های برتر کنکور سراسری در بین دانشجومعلمانِ دانشگاه فرهنگیان خاطر نشان کرد: مقرر شد این نشست طی دو مرحله و در دو زمان برای تجلیل از رتبه های برتر برگزار شود که مرحله نخست آن 29 و 30 فروردین و مرحله دوم آن 19 و 20 اردیبهشت برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر با تاکید بر اهمیت پرداختن به جریان نخبگان در دانشگاه فرهنگیان افزود: جذب رتبه های برتر و نخبه به کار تربیتی و حرفه مقدس معلمی امری مهم و قابل توجه است که  دانشگاه فرهنگیان نسبت ایجاد فضای مناسب معرفتی و فرهنگی برای آنان و برخورداری از نخبگان در راستای تحول در دانشگاه سیاست گذاری هایی از جمله برگزاری این دوره آموزشی انجام داده است.

وی در ادامه تصریح کرد: وجود نخبگانی انقلابی و توانمند که با انگیزه و دغدغه این دانشگاه را انتخاب کردند می تواند در تحول و ارتقاء تعلیم و تربیت کمک شایانی کند و دانشگاه فرهنگیان می تواند با ایجاد فرصت و آماده سازی فضا برای این عزیزان در تولید فکر و ایده خلاقانه و تلفیق آن با تعلیم و تربیت در این راستا گام بردارد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه همچنین با اشاره به ضرورت تشکیل شبکه نخبگان از کسانی که مجاهدانه و در حرکتی ارزشمند این دانشگاه و حرفه معلمی را انتخاب کردند اظهار کرد: تربیت انسان کارآمد، توفیقی بسیار ارزشمند است و سعادت ما در پرتو این مجاهدت ها حاصل می شود.

وی با بیان اینکه برخی از این رتبه های برتر از توانمندی های برجسته و ویژه برخوردار هستند افزود: شناسایی و استفاده از این توانمندی ها در کارآمدی و تحول تعلیم و تربیت می تواند ما را در ارتقاء جایگاه تعلیم و تربیت یاری دهد. در این راستا نهاد رهبری حلقه واسطی برای آشنایی دانشگاه و مدیریت ها با این فرصت ها و آشنایی نخبگان با ابعاد و فلسفه تعلیم و تربیت و دانشگاه فرهنگیان است.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر با بیان اینکه نخبگان نباید منتظر ایجاد فرصت از سوی آموزش و پرورش و یا دانشگاه فرهنگیان باشند گفت: نخبگان دانشگاه فرهنگیان می بایست به صورت درون زا این حرکت نخبگانی را در دانشگاه تقویت و کارکرد معلمی را ارتقاء دهند.

وی وجه ممیز دانشگاه فرهنگیان را ایجاد فضای فرهنگی، تربیتی و معنوی برشمرد و تصریح کرد: ایجاد فضای معنوی در دانشگاه و تقویت ابعاد و دید فرهنگی، دینی و معرفتی در آن حائز اهمیت است و فلسفه تاسیس آن را تبیین خواهد کرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه همچنین بر لزوم توجه به بحث مهارتی در دانشگاه  و فعال سازی آن تاکید کرد.

وی با اشاره به برخی بی مهری ها در حل مسائل و دغدغه های دانشگاه فرهنگیان به دغدغه ها ی رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به دانشگاه فرهنگیان تاکید و اظهار کرد: به سبب اهمیت این دانشگاه رهبر معظم انقلاب همواره پیگیر وضعیت و گزارش های این دانشگاه هستند و به حیث اهمیت و ضرورت به بیان نکات کلیدی و رهنمود های لازم در این خصوص اقدام میفرمایند.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر بر حمایت از نخبگان و  لزوم مشوق هایی برای انگیزه بخشی به آنان تاکید و خاطر نشان کرد: دانشگاه فرهنگیان همواره از پیشنهادها، ایده ها و نظرات نخبگان دانشگاه استقبال خواهد کرد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب