امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 29047 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ناصری: توسعه فرهنگی جامعه درگرو حمایت از فعالیت‌های هنری است

خبرایران : هنرمند برجسته کاریکاتور کشور گفت: توسعه فرهنگی جامعه درگرو حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری است که این مهم خود نیازمند حمایت همه‌جانبه دستگاه‌های مختلف و متولیان این بخش است.
ناصری: توسعه فرهنگی جامعه درگرو حمایت از فعالیت‌های هنری است

به گزارش خبرایران از پایگاه خبری حوزه هنری، عباس ناصری، هنرمند برجسته کارتون و کاریکاتور کشور با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، به شاخصه‌های هنر و هنرمند انقلابی اشاره و اظهار کرد: هنرمند انقلابی متعهد به اسلامیت و ایرانیت است و با ریزبینی تمام در راستای گسترش نگرش انقلابی و حقیقت‌سرایی گام بردارد.

وی افزود: هنرمند انقلابی دلسوزانه شرح می‌دهد، تفسیر می‌کند، نقد می‌کند و این خصلت هنر است که زیر لایه‌های مسائل را موشکافانه به چالش کشیده و به زیبایی به جلوه می‌کشاند؛ ازاین‌رو نباید با این مقوله با نگاه غیرفرهنگی و هنری برخورد و بررسی شود.

رئیس خانه کاریکاتور خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر این اساس، تمام هنرمندانی که بعد از انقلاب و در بستر تاریخی انقلاب آثاری آفریدند، مشمول تعریف و ارزشیابی هنرمند انقلابی می‌شوند.

وی افزود: اما شرط لازم انقلابی بودن این است که اثر آن هنرمند آیینه و انعکاس ارزش‌های مردم برای انقلاب باشد و فرقی نمی‌کند هنرمند چقدر توفیق داشته آثار خود را افزایش دهد.

ناصری گفت: هنرمند انقلابی دغدغه ارزش‌های مردمی دارد و دلش برای کشور به تپش درمی‌آید، علاقه‌مندی او علاقه مردم است؛ چراکه انقلاب چیزی جز تحقق آرمان‌های مردم نیست.

این هنرمند برجسته کاریکاتور کشور در خاتمه اظهار کرد: توسعه فرهنگی جامعه با کار هنری و فرهنگی قابل دستیابی است و رسیدن به این مهم با حمایت همه‌جانبه دستگاه‌ها و متولیان این حوزه، سهل‌تر می‌شود.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب