امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 28879 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

تقدیر از شهرداری منطقه 22 به جهت برگزاری نوروزگاه در دریاچه شهدای خلیج فارس

خبرایران: شهردار تهران از اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری منطقه 22 در ایام نوروز 97 در برپایی نوروزگاه در دریاچه شهدای خلیج فارس قدردانی کرد.
تقدیر از شهرداری منطقه 22 به جهت برگزاری نوروزگاه در دریاچه شهدای خلیج فارس

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 22،دکتر محمد علی نجفی در دیدار نوروزی خود با مدیران شهرداری در بخشی از سخنان خود خطاب به علی نوذرپور شهردار منطقه 22 که در این جلسه حضور داشت،گفت:باید از شهرداری منطقه 22 که در ایام نوروز با برپایی نوروزگاه در دریاچه شهدای خلیج فارس که با برنامه های مفرح باعث شادی و نشاط شهروندان شدند قدردانی کنم.

 در همین راستا معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 22 اعلام کرد: برنامه های نوروزگاهی منطقه 22 براساس دستورالعمل مرکز(اداره کل فرهنگی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ) و همکاری شهرداری منطقه 5 در بخش غربی و آمفی تئاتر دریاچه شهدای خلیج فارس از روز چهارم فروردین ماه سال 1397 آغاز شد. براساس دستور شهردار منطقه22 مبنی بر صرفه جویی در هزینه ها ،نوروزگاه منطقه22 و 5 با 13 غرفه و یک صحنه (سکو) شکل گرفت .با توجه به اینکه نوروزگاه خدماتی  همچون مشاوره سلامت،روانشناسی ،خانواده و سرگرمی و بازی کودکان ،کارآفرینی ،سوغات فرهنگی ،کتابفروشی ،صنایع دستی ،ورزش را به شهروندان ارائه کردند. در ادامه کار غرفه های کارآفرینی و سوغات فرهنگی در نوروزگاه منطقه 22سازمان های مردم نهاد طلوع بی نام و نشان ها و آوای ماندگار سپرده شد .

سازمان مردم نهاد "طلوع بی نام ونشان ها " در حوزه ترک اعتیاد ،باز"آفرینی اجتماعی و کارتن خوابها ی مردان و زنان و کودکان فعالیت می کند و هم اکنون تنها مرکز زنان و کودکان کارتن خواب را راه اندازی کرده است . طلوع بی نام و نشان ها در نوروز گاه منطقه 22با فروش گلدان های کاکتوس(تولید زنان ،کودکان و مردان کارتون خواب بهبود یافته) به شهروندان به معرفی فعالیتهای خود پرداختند .

به گفته مسئولان طلوع بی نام و نشان ها شهروندان از گلدان های تولیدی این مرکز که به دست کارتن خواب هایی که به زندگی اجتماعی بازگشته اند ،استقبال فراوانی کردند .

سازمان مردم نهاد "آوای ماندگار "از سال ها پیش  درحوزه توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در محله هرندی فعالیت می کند.

"آوای ماندگار ، با  فروش صنایع دستی ،کیسه های پارچه ای خرید، و رومیزی های تولید بانوان سرپرست خانوار درنوروزگاه حضور داشتند.همچنین دوتن از زنان سرپرست خانوار محله آزادشهر  (پیکان شهر)نیز در کنار دیگر کار آفرینان به ارائه تولیدات خود به شهروندان حضور داشتند.

در حوزه ی بازی ها و ورزش همگانی ،فوتبال روباتیک،پینگ پونگ،طناب کشی ،فوتبال دستی ،بازیهای فکری مانند شطرنج و حلقه های الکتریکی در نوروزگاه اجرا می شد. گریم صورت کودکان که با دقت زیاد از موادی که با پوست کودکان سازگار باشد ،اجرا می شد .

غرفه عکاسی از کودکان و خانواده ها (که تنها هزینه چاپ عکس دریافت می شد )و کتابفروشی از غرفه هایی بودند که با استقبال شهروندان مواجه شد.در غرفه کتابفروشی کتاب ها با تخفیف 30% تا 50% به ویژه در رده سنی  کودک و نوجوان به فروش پرداخت .

با توجه به شرایط و محل نوروزگاه غرفه ها از ساعت 18 الی 23:30 فعالیت می کردند. در سکو (صحنه) برنامه های شاد ،اجرای موسیقی سنتی و شاد،برنامه ویژه کودکان ،استندآپ کمدی ،بیان لطیفه ،برگزاری مسابقات خانوادگی روی صحنه ،موسیقی محلی و مقامی و برنامه  ویژه حاجی فیروز و عمونوروز اجرا شد.

در برنامه های شاد صحنه تلاش شد  اقوام و لهجه های ایرانی مسخره نشود و یا این حس در بینندگان پدید نیاید.همراهی مردم تا پایان برنامه های صحنه نشانه ی همراهی شهروندان با صحنه بود.
براساس برآوردهای آماری در هرشب اجرای برنامه های صحنه ،بیش از 1500نفر به طور دائم از ابتدا تا انتهای برنامه حضور داشتند .همچنین هرروز عصر حدود 5  هزار نفر از نوروزگاه و برنامه ها بازدید و خرید کردند.

 

اسکان نوروزی

اسکان نوروزی منطقه 22،در پارک چیتگر در خیابان دستواره برپا بود. در اسکان نوروزی هرشب حدود 30خانوار با برپایی چادر استراحت می کردند .
در نزدیکی اسکان نوروزی مرکز هلال احمر ،سرویس های بهداشتی ،نمازخانه و اتاق مادر و کودک وجود داشت .

اگر مسافران نیاز اورژانسی به پزشک داشتند ،آمبولانس هلال احمر به محل اعزام می شد .همچنین با همکاری معاونت امور شهری منطقه 22 بطری های آب و بسته های گردشگری هرشب بین خانواده های مستقر در نوروزگاه توزیع می شد.  امنیت نوروزگاه به طور دائم با حضور نگهبان پارک چیتگر تامین شد.

نظرخواهی دائم از مسافران حاضر در نوروزگاه باعث رشد خدمات ارائه شده در آن شد . در طی ایام نوروز از روز 2 فروردین ماه غرفه های گردشگری شروع به کار کردند .این غرفه ها با همکاری 15نفر از دانشجویان و دانش آموزان منطقه 22 شروع به کار کرد. راهنمایان با توزیع بسته های گردشگری روزانه و ارائه اطلاعات و توضیح نشانی ها به مسافران کار می کردند .

روزانه بیش از 300 وسیله نقلیه مسافران ،از خدمات گردشگری غرفه های اطلاع رسانی بهره مند شدند .

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب