امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 28876 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر ربیعی خبرداد؛

اصلاح ساختار صندوق ها و افزایش نظارت کارگران، بازنشستگان و کارفرمایان درسال ٩٧ / برای هیچ رفاقتی یک ریال حق کارگر را هدر نمی دهیم

خبرایران:وزیرتعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، اصلاح ساختاردرنحوه اداره صندوق ها وافزایش نظارت کارگران ، بازنشستگان و کارفرمایان به عنوان صاحبان صندوق ها را ازاهداف مهم خود در سال ٩٧ عنوان کرد .
اصلاح ساختار صندوق ها و افزایش نظارت کارگران، بازنشستگان و کارفرمایان درسال ٩٧ / برای هیچ رفاقتی یک ریال حق کارگر را هدر نمی دهیم

دکترعلی ربیعی دردیدارنوروزی با مدیران عالی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره هلدینگ ها و شرکت های تحت پوشش شستا اضافه کرد : در سال ٩٧ ، کارفرمایان و به ویژه کارگران و بازنشستگان در تصمیم گیری ها نقش بیشتری ایفا می کنند .
وزیرتعاون ، کار ورفاه اجتماعی یاد آورشد :  برای هرنوع برنامه ریزی هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی و شرکت سرمایه گذاری باید اهداف تشکیل را دوباره مرور کنیم و ببینیم چقدر در آن جهت حرکت می کنیم . 
وی بازگشت به هدف اصلی تاسیس شرکت های سرمایه گذاری تامین اجتماعی را از مهم ترین برنامه های سال ٩٧ عنوان کرد و گفت : استراتژی ما همان اهدافی است که بنا برآن ایجاد شده ایم و باید استراتژی افزایش سرمایه و حفظ دارایی های بین نسلی را انجام دهیم . وظیفه ما افزایش سرمایه آیندگان است .روزی که توازن میان نیروی شاغل و بازنشسته به هم می خورد این سرمایه گذاری ها می تواند نجات بخش باشد و ما تنها برای امروز فکر نمی کنیم و وظیفه اخلاقی ما فکر کردن بین النسلی است . درصندوق فولاد نیز بین النسلی رفتار کرده ایم. می توانستیم با فروش صندوق ها یک نوع رضایت عمومی ایجاد کنیم اما به این کار اشتباه و ایجاد رضایت های مقطعی تن ندادیم . بسیاری از افراد هم می توانستند این دوران را دوران رضایت های بزرگ ببینید اما با این کار به نسل های آینده جفا می شد . 
وی توضیح داد : باید اصلاح ساختار داشته باشیم و منظور از ساختار ،سازمان کار شیوه کار ، شیوه مدیریت و هدف های فرعی است . در سازمان کار قطعا باید شیوه هلدینگ داری خود را تغییردهیم . نمای سازمانی هلدینگ ها نیز باید تغییر و به سمت جمع و جورشدن حرکت دهیم . درسازمان کار باید حرکت به سمت فضای بین الملل پیش بینی شود . درسازمان کار جذب سرمایه خارجی درداخل پیش بینی شود . درسازمان کار باید از بنگاه داری گسترده و بی خاصیت خود را خلاص کنیم . بخشی از این امور را در سازمان کار می بینم .
دکتر ربیعی به مطالعاتی در مورد برخی از شرکت ها و آسیب های آن اشاره کرد و گفت : درشیوه کار باید شفافیت، تخصص گرایی و کارآمدی و بهترین شکل دنبال شود . درشیوه مدیریت باید همواره اداره به شکلی باشد که گویی خصوصی است و عملکرد آن به نحوی باشدکه شکل عمومی داشته باشد، یعنی فکر کنیم بخش خصوصی هستیم و این گونه بنگاه را اداره کنیم اما در برداشت، نگاه اجتماعی داشته باشیم . شیوه مدیریت باید غیرسیاسی باشد وبراین شیوه اصراردارم .
وزیرتعاون، کارو رفاه اجتماعی خواستار کوچک کردن ستادها و قوی تر کردن مراکز واحدهای تولید شد و گفت : ایمن امر به دنبال کردن استراتژی های اصلی ما با سهولت وروش بهتر بیشتر کمک می کند و قطعا باید به سمت استفاده از کالاهای ایرانی حرکت کنیم .
جهت گیری با درس آموزی دینی
دکترربیعی اظهار کرد : جهت گیری اساسی را با درس آموزی ازپیامبر عظیم الشان و حضرت علی (ع) در سال ٩٧ مورد توجه قرارمی دهیم . مصادف شدن میلاد امام بزرگ مان در آغاز سال نو برای ما فرصتی فراهم کرد که از آموزهای ایشان درسی در ابتدای سال بگیریم که و برنامه های خود را برای یکی از موسسات قابل توجه اعلام کنیم . می خواهیم امسال را با برنامه نو و تغییر و به از سال گذشته بودن و حال و هوای جنبش سال جدید استفاده کنیم  و با خداوند پیمان می بندیم که به خاطرهیچ رفاقتی یک ریال حق کارگر را به هدر نمی دهیم .  

منبع: مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب