امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 28857 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۳:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزير كشور اعلام کرد؛

نبايددچار مرگ انديشه شد/ پيشگيري از اعتياد همچنان اولويت نخست ستاد مبارزه با مواد مخدر است/ سال گذشته 7 هزار فرصت شغلی برای بهبوديافتگان فراهم شد/ يک معتاد علاوه بر مشكلات جسمي از مشكلات روحی و روانی شديدی نيز رنج می‌برد

خبرایران: وزير كشور و دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: رسالت ستاد در سال‌جاري در دو محور «پیشگیری از اعتياد»و «مقابله با عرضه» است و در حوزه كاهش تقاضا، از رويكرد اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر استفاده خواهيم كرد.
نبايددچار مرگ انديشه شد/ پيشگيري از اعتياد همچنان اولويت نخست ستاد مبارزه با مواد مخدر است/ سال گذشته 7 هزار فرصت شغلی برای بهبوديافتگان فراهم شد/ يک معتاد علاوه بر مشكلات جسمي از مشكلات روحی و روانی شديدی نيز رنج می‌برد

به گزارش خبرایران از روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ دكتر عبدالرضا رحماني‌فضلي در ديدار نوروزي با کارکنان ستاد گفت: همه چيز در عالم هستي در حال تغيير و دگرگوني و در نهايت نو شدن است و نو شدن انسان در عالم هستي بايد در فكر، انديشه، توانايي و انگيزه او باشد. خداوند نيز در وجود انسان دو ويژگي "تغيير" و "لايتنهي بودن" قرار داده است كه به واسطه اين دو ويژگي، انسان در مسير نو شدن و تعالي حركت مي‌كند.
وي با بيان اينكه انساني را متعالي مي‌دانيم كه در مسير كمال مطلق حركت كند، افزود: هدف غايي از سير و سلوک و کمال نيز، قرب الهي و رسيدن به حقيقت توحيد يا حقيقت عبوديت و بندگي است. كمال انسان براي رسيدن به اين هدف، نیازمند وسیله و شناخت كافي است.
وزير كشور ادامه داد: پيامبر (ص)، ائمه اطهار (ع)، عقل و پاكي دل از الگوهاي متعالي انسان براي رسيدن به مقصود هستند كه بايد از آنها استفاده كرد.
رحماني‌فضلي بيان داشت: ظرفيت رسيدن به كمال در همه انسان‌ها وجود دارد؛ چرا كه در مسير سير و سلوك؛ راه، راهنما و الگو معلوم است و تنها موضوع مجهول، استفاده از اين ظرفيت و توان است. خداوند نيز استفاده از اين ظرفيت‌ها را به اختيار به انسان‌ها داده است و هيچ عملي هم در محدوده اعمال انسان نيست كه از اختيار خارج باشد جز تولد و مرگ. خداوند خواسته است که ما مختار و صاحب آزادی اراده باشیم و اگر انگيزه و نگاه انسان به عالم هستي درست باشد يقيناً اراده‌ها فعال خواهد شد.
وي افزود: ظرفيت‌هاي انسان بي‌نهايت است و معتقديم همه آنچه كه در عالم هستي است، در وجود انسان است. پس بايد تلاش كرد تا به هدف غايي برسيم.
دبير كل ستاد در بخش ديگري از سخنان خود گفت: در حكومت اسلامي، هر كدام از ما نقش و جايگاهي داريم و بايد وظايف خود را به خوبي انجام دهيم؛ همچنين در حوزه مبارزه با مواد مخدر، رسالتي داريم كه براي رسيدن به نتيجه مطلوب بايد بيش از پيش تلاش ‌كنيم.
رحماني‌فضلي بيان داشت: عملكرد ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته، به نسبت امكانات و شرايط، خوب بود اما هنوز مطلوب نيست و با نقطه مطلوب فاصله داريم؛ شما كاركنان ستاد بايد بيش از گذشته خلاقيت و همدلي داشته باشيد كه در اين صورت نتيجه بهتر خواهد بود.
وي با تاكيد بر اينكه فعاليت‌ها و تلاش‌هاي ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال 97 بايد بهتر از سال 96 باشد، گفت: نبايد دچار مرگ انديشه شد، بلكه بايد همه تجربيات و انگيزه خود را مضاعف و بسيج كنيم.
وزير كشور اعتياد را يك بيماري برشمرد و گفت: در مبارزه با مواد مخدر و اعتياد، همچنان پيشگيري از اعتياد اولويت نخست ستاد در سال‌جاري است، همانطور كه مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) و رييس جمهور نيز بر اين امر تاكيد فرموده اند . لذا همه ابتكارات و انديشه خود را در وهله اول در اين حوزه به كار خواهيم بست و همچنين در حوزه‌هاي پيشگيري، درمان اعتياد و صيانت از رويكرد اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر بهره خواهيم گرفت.
رحماني‌فضلي با بيان اينكه در حوزه صيانت اقدامات خوبي انجام شده است ليكن به مراتب بايد بهتر باشد، گفت: همانطور كه در سال گذشته هفت هزار فرصت شغلي براي بهبوديافتگان فراهم شد، بايد اين ظرفيت امسال دو برابر شود.
وي، توجه به حوزه مقابله با مواد مخدر را دومين اولويت ستاد در سال‌جاري خواند و گفت: معتقديم تا زماني كه مواد مخدر در سطح جامعه باشد، درمان نتيجه‌بخش نخواهد بود، لذا در كنار سياست‌ها بايد فعاليت‌هاي اطلاعاتي در اين زمينه را نيز افزايش دهيم.
رحماني‌فضلي در پايان اقدامات ستاد در حوزه درمان را در سال گذشته بسيار ارزشمند ارزيابي كرد و افزود: هماهنگي دستگاه‌هاي عضو ستاد در اين حوزه خوب است اما بايد روش‌هاي جديد درماني هم مورد مطالعه قرار بگيرند و از ظرفيت مشاوران نيز استفاده شود؛ چرا كه يك معتاد علاوه بر مشكلات جسمي از مشكلات روحي و رواني شديدي نيز رنج مي‌برد.

همچنین سید نجیب حسینی معاون دبیرکل در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ستاد در سال 96 گفت: هر توفیقی که در ستاد مبارزه با موادمخدر به نتیجه رسیده مرهون زحمات یکایک پرسنل ستاد و دیگر همکاران در شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است.

وی افزود: شفاف‌سازی عملکرد مالی و اعتباری، قانونمند نمودن اقدامات مالی و اجرایی، ایجاد صندوق بیه کارکنان و صرفه‌جویی، ایجاد ارتقای سلامت اداری، ساماندهی 66 هزار معتاد در سراسر کشور در سال گذشته، تشکیل کمیته مبارزه با پولشویی از جمله اقدامات ستاد در سال گذشته بود.

علی مویدی قائم مقام سابق دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در این دیدار گفت: این ستاد کارمندانی زحمتکش، تلاشگر و دلسوز دارد که سعی دارند در حوزه مبارزه با مواد مخدر تولید فکر و آن را به سطوح حاکمیتی ارائه کنند.

وی افزود: مبارزه با مواد مخدر امروزه جزو دغدغه نخست نظام محسوب می‌شود و دستگاه‌های ملی، استانداران، فرماندهان، بخشداران و دهیاران به حوزه مبارزه با مواد مخدر توجه ویژه‌ای دارند.

در پایان این دیدار، از زحمات علی مویدی قائم مقام سابق دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین علی طالبی مدیرکل سابق بازرسی استان‌ها تقدیر شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب