امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2829 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رامین خسروخاور خبرداد؛

نگاه صنفی حرفه ای به بحث مهندسی شیمی و مهندسی پلیمر داریم/ تمرکز موضوعی چهارمین گردهمایی حول محور کارآفرینی و اشتغال متمرکز است / از کارآفرینان بخش خصوصی حمایت می کنیم

خبرایران: رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی مهندسین شیمی و پلیمرایران گفت: توجه این انجمن صنفی به مباحث تولیدی نبوده و یک نگاه صنفی حرفه ای به بحث مهندسی شیمی و مهندسی پلیمر دارد.
نگاه صنفی حرفه ای به بحث مهندسی شیمی و مهندسی پلیمر داریم/ تمرکز موضوعی چهارمین گردهمایی حول محور کارآفرینی و اشتغال متمرکز است / از کارآفرینان بخش خصوصی حمایت می کنیم

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری «رامین خسروخاور» رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی مهندسین شیمی و پلیمرایران  با موضوع چهارمین گردهمایی کارآفرینان برتر مهندسی شیمی و پلیمر ایران با حضور اصحاب رسانه برگزار و دراین نشست خبری«رامین خسروخاور» رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی مهندسین شیمی و پلیمرایران طی سخنانی اظهارداشت: تمرکز اصلی انجمن صنفی بر نظام مهندسی و دادن فکر به ذینفعان است و در این راستا حمایت همه جانبه ای از کارآفرینان بخش خصوصی خواهیم داشت و اعتقادم این این است که مهندسی شیمی از رشته های پایه و با سابقه در ایران است و هنگامی که دانشگاه ایران و آلمان در کشور تأسیس شد مهندسی شیمی، مهندسی راه و ساختمان و مهندسی مکانیک در آن تدریس می شد که چند سال بعد این دانشگاه به دانشگاه تهران تبدیل شد.

  خسروخاورتصریح کرد: رشته مهندسی شیمی با سابقه  چندین ساله نیاز به انجمن صنفی داشت که این انجمن صنفی 10 سال پیش تأسیس شد. توجه این انجمن صنفی به مباحث تولیدی نبوده و یک نگاه صنفی حرفه ای به بحث مهندسی شیمی و مهندسی پلیمر دارد.

وی درباره برخی مشکلات در حوزه مهندسی شیمی و پلیمر هم عنوان داشت: در حال حاضر ما با مشکل تورم فارغ التحصیلان در مقاطع مختلف روبه رو هستیم من جمله در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و در کنار این تورم فارغ التحصیلان محدودیت هایی در بازار کار وجود دارد. با توجه به این شرایط و عدم پذیرش نیرو در مراکز دولتی کارآفرینان باید در بخش خصوصی مشغول فعالیت شوند و اقدام به کارآفرینی کنند.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی مهندسین شیمی و پلیمرایران درخصوص حمایت های انجمن از فارغ التحصیلان دانشگاهی هم خاطرنشان کرد: انجمن صنفی مهنسی شیمی و پلیمر از زمان ریاست احمد توکلی بر پژوهشگاه مجلس همکاری خود را با این پژوهشگاه آغاز کرد و تا کنون که این پژهشگاه تحت ریاست کاظم جلالی است همکاری خود را ادامه داده، اما خود انجمن به صورت مستقیم وارد بخش اشتغال¬زایی نشده است.

وی ابرازداشت: مهندسی شیمی از فرابخشی ترین رشته های دانشگاهی است و فعالیت آن از صنایع داروسازی تا صنایع غذایی گسترده است بنابراین رشته مهندسی شیمی با سازمان های مختلفی در ارتباط است، اما دو وزارتخانه اصلی مرتبط با این رشته ها شامل وزارت صنعت و وزارت نفت است و انجمن صنفی مهندسی شیمی و پلیمر در حال حاضر 100 عضو حقوقی و 200 عضو حقیقی دارد. اعضای هیأت مدیره انجمن شامل رامین خسرو خاور، منصور معظمی، حمیدرضا صمدی، فرشید مهرافشان، وحید حدادی اصل، محمد روحانی و حسن نداف، اعضای علی البدل هم شامل امیرحسین بحرینی و محمدعلی شفیعی است.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی مهندسی شیمی و پلیمر درباره چهارمین گردهمایی کارآفرینان برتر مهندسی شیمی و پلیمر ایران هم توضیح داد: طبق روال سال های پیش انجمن گردهمایی خود را برای اعضای انجمن و برخی مسئولان دولتی برگزار می کند که امسال تمرکز موضوعی این گردهمایی حول محور کارآفرینی و اشتغال متمرکز است.

بنابراین گزارش، چهارمین گردهمایی کارآفرینان برتر مهندسی شیمی و پلیمر ایران روز چهارشنبه 27 فروردین ماه در هتل اوین از ساعت 17 و 30 دقیقه تا 21 و 30 دقیقه برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب