امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2828 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۳:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تأکید رییس جمهوری بر اهمیت بخش کشاورزی و صنایع جنبی آن در ارتقای خوداتکایی اقتصاد کشور

لسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی صبح امروز (یکشنبه) به ریاست رییس‌جمهوری و با حضور اعضا تشکیل شد.
تأکید رییس جمهوری بر اهمیت بخش کشاورزی و صنایع جنبی آن در ارتقای خوداتکایی اقتصاد کشور

به گزارش خبرایران ، در این جلسه وزیر جهاد کشاورزی گزارش مشروحی از برنامه‌های آن وزارت در اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی ارائه نمود. براساس این گزارش برنامه‌های بخش کشاورزی حول ۴ محور کلی افزایش بهره‌وری و تولید محصولات راهبردی، توسعه ذخایر محصولات راهبردی کشاورزی و تنظیم بازار آنها، توسعه صادرات محصولات کشاورزی براساس شناسایی و بهره‌برداری از مزیت‌ها و قابلیت‌های کشور و استفاده از امکان تولید محصولات در خارج از کشور و کشت‌های فراسرزمینی تنظیم و آماده اجرا شده است.

مباحث مربوط به تجهیز منابع مورد نیاز بخش، تعمیم بیمه کشاورزی و پوشش فراگیر ریسک بیمه، برنامه‌ریزی برای محدود ساختن دخالت دولت در تولید محصولات و افزایش نقش حمایتی دولت، تأمین آب مورد نیاز بخش و بهره‌برداری بهینه از آن و مسایل فنی مبتلا به بخش از جمله تناوب کشت، پایداری کشت و توسعه فناوری کشاورزی به طور مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این جلسه ضمن تأکید بر اهمیت بخش کشاورزی و صنایع جنبی آن در ارتقای خوداتکایی اقتصاد کشور، خواستار تنظیم نهایی برنامه‌های پیشنهادی و بویژه ارائه تحلیل و برنامه دقیق در خصوص حرکت به سوی خودکفایی در محصولات استراتژیک با توجه به ابعاد اقتصادی، سیاسی و امنیتی موضوع شد.

رییس جمهوری همچنین بر توسعه صنایع جنبی کشاورزی و صنایع غذایی و منظور نمودن نقش آن در برنامه جامع بخش کشاورزی و نیز مباحث مربوط به بهداشت تولید مواد غذایی و الگوی مصرف آنها در جامعه و ایجاد تنوع در تولیدات این بخش و اعمال مدل‌های علمی و متنوع در قیمت‌گذاری محصولات و تولیدات کشاورزی و صنایع غذایی با رعایت حال اقشار کم‌درآمد و برنامه‌ریزی برای افزایش درآمد فعالان بخش از طریق توسعه صادرات محصولات کشاورزی تأکید کرد.

روحانی در این جلسه مقرر کرد که امکانات و منابع مالی، تکنولوژیکی و علمی مورد نیاز کشاورزی و صنایع جنبی آن برای افزایش حداقل ۲۰ درصد به میزان خوداتکایی کشور در هشت محصول اساسی کشاورزی تا پایان سال ۱۳۹۷، تأمین و در اختیار بخش کشاورزی قرار گیرد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب