امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 28262 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون امور مناطق شهرداری تهران اعلام کرد؛

20 درصد میراث شهر تهران در منطقه 11 قرار دارد

خبرایران: معاون امور مناطق شهرداری تهران روز گذشته در نظارت ستادی منطقه 11 گفت: 20 درصد میراث فرهنگی و تاریخی پایتخت در این منطقه قرار گرفته که از لحاظ مذهبی و نگهداشت مکان های قدیمی اهمیت دارد.
20 درصد میراث شهر تهران در منطقه 11 قرار دارد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 11، نظارت ستادی معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در منطقه 11 با بازدید از پروژه های در دست اقدام و طرح های پیشنهادی با حضور دکتر رباطی، مدیران کل، شهردار و جمعی از معاونین این منطقه برگزار شد.
 حسن رباطی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در بازدید از مسجد در حال ساخت امام محمد باقر (ع) در تقاطع خیابان اسکندری و امام خمینی، گذر شهریار حد فاصل تئاتر شهر تا تالار وحدت و نیز بازدید از تالار وحدت ضمن ارزشمند خواندن پروژه های مذهبی و فرهنگی در هسته مرکزی شهر تهران، مشارکت بین مردم و مدیریت شهری را برای ارتقای کیفیت اجرای پروژه و نیز حفظ و نگهداشت آن ها حائز اهمیت دانست.
در ادامه بازدیدهای میدانی از سطح منطقه 11 جلسه نظارت ستادی با بررسی اقدامات انجام شده و ارزیابی نواحی چهارگانه این منطقه در ارائه خدمات شهری برگزار شد.
در این نشست رباطی با بیان این که منطقه 11 در بخش های مذهبی و مرمت و نگهداشت میراث و مکان های تاریخی این بخش از پایتخت پویا است؛ گفت: 20 در صد از میراث طهران قدیم و مکان های تاریخی پایتخت در منطقه 11 قرار گرفته که برای مدیریت شهری اهمیت ویژه ای دارد.
وی همچنین گذر فرهنگی و کار کرد ارتباطی بین تالار وحدت و تئاتر شهر را به عنوان یکی از مکان های مهم بخش هنر در سطح کشور دانست که تأثیر فرا منطقه ای دارد و مدیریت شهری در طول سال به مناسبت های خاص میزبان مهمانان بسیاری از تمام نقاط کشور است و تأمین آسایش و رفاه برای این شهروندان به عهده شهرداری است.
معاون امور مناطق شهرداری تهران با تأکید بر این که مشارکت اجتماعی در مدیریت شهری با مشارکت عامه مدم امکان پذیر است؛ خاطر نشان کرد: تولید ثروت برای شهر و شهروندان اهمیت دارد و با مشارکت شهروندان امکان پذیر خواهد بود که شهرداری باید در این بخش گام های بلند تری بردارد و سازو کاری فراهم شود که مردم تشریک مساعی بیشتری داشته باشند.
رباطی همچنین اظهار کرد: مسئله نگهداشت شهر جزء مسائل ذاتی شهرداری است و باید بتواند کارکردی با بیشترین بهره وری داشته باشد.
اوضمن بیان اهمیت بازپیرایی مکان ها، گذرها و خیابان های واجد ارزش فرهنگی و تاریخی،اذعان کرد: این اقدامات زمانی زیباتر خواهد بود که ایجاد انگیزه برای ساکنین محله ها کرده و مشارکت آنان را به دنبال داشته باشد.
رباطی اجرای 2 پروژه مذهبی نوسازی مسجد پنبه چی و مسجد رضوی را که با مشارکت شهروندان انجام شده بود؛ نمونه بسیار خوبی برای اجرای پروژه های مشارکتی با مردم عنوان کرد و از مدیران شهری خواست تا بازپیرایی محله و نمای شهری را نیز با مشارکت مالکین به اجرا در آوردند.
همچنین نصراله آبادیان ضمن تشریح موقعیت منطقه 11 در شهر تهران با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده ، طرح ها و پروژه های در دست اجرا و برنامه های آتی ، چالش های مدیریت شهری در هسته مرکزی شهر تهران و راهکارهای رفع مشکلات را بیان کرد.
آبادیان با اشاره به ویژگی های منطقه 11 در موضوعات فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی و ... به اهمیت وجود 19 بورس در این منطقه اشاره کرد و گفت: برنامه های مفصلی در بازنگری طرح تفصیلی داریم که از این موضوع به عنوان مزیت مثبت استفاده خواهیم کرد.
وی به تشریح برخی پروژه های آتی در این منطقه از جمله عقب نشینی خیابان کمالی (دافوس) ، گذر شهریار ، باز پیرایی حد فاصل میدان قزوین _رازی _ مولوی به طول 2842 متر طول با هدف تأثیر گذاری در ارتقای کیفیت جداره ها و گردشگری و نیز مطالعات زیر سطحی میدان راه آهن به مساحت 2 هکتار پرداخت و با ارائه گزارشی از وضعیت سینماهای منطقه ابراز امیدواری کرد که طرح باز زنده سازی سینماهای متروک سطح منطقه با برنامه های جدید مدیریت شهری به اجرا در آید.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب