امروز: پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/05/02]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2818 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۱:۱۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سازمان میراث فرهنگی به مجموعه جامع نگر تبدیل می شود

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این سازمان به یک مجموعه جامع نگر و تاثیرگذار در عرصه های اجرایی و فرهنگی کشور تبدیل خواهد شد.
سازمان میراث فرهنگی به مجموعه جامع نگر تبدیل می شود
به گزارش خبرایران، مسعود سلطانی فر روز یکشنبه در آیین بازگشایی مرکز اسناد و کتابخانه این سازمان افزود: امسال گام هایی در حفظ میراث فرهنگی و تاریخی کشور بر داشته خواهد شد و خبرهای خوبی در عرصه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام خواهد شد.

وی اظهار کرد این سازمان ظرفیت های زیادی در توسعه فرهنگی و اقتصادی بهره مند است و اکنون با یاری کارکنان سازمان عزم خود را جزم کردیم تا این فعالیت ها را صورت دهیم.

سلطانی فر منابع و امکانات سازمان میراث فرهنگی را اندک دانست و گفت: براساس این منابع ناچیز برنامه ریزی خواهیم کرد تا پروژه های ناتمام سال های گذشته را در سال جاری تکمیل کنیم.

وی افزود: مسایل و مشکلات این سازمان به صورت همه جانبه بررسی خواهد شد و براساس آن به رفع آن خواهیم پرداخت.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد باتوجه به همه مشکلات، این سازمان اکنون بیش از هر چیز به ثبات و آرامش نیازمند است.

سلطانی فر به بازگشایی مرکز اسناد و کتابخانه این سازمان اشاره کرد وگفت: این مرکز به عنوان بخشی از هویت فرهنگی در سال های گذشته با تصمیمات غلط آسیب هایی متحمل شد که با ساماندهی آن به نگرانی های علاقه مندان و دلسوزان پایان داده شد.

معاون رییس جمهوری گفت: این مرکز از امروز در اختیار پژوهشگران، استادان، دانشجویان وعلاقه قرار خواهد گرفت تا به فعالیت های پژوهشی خود بپردازند.

این مرکز در سال1389 و در زمان ریاست حمید بقایی بر این سازمان در قالب آنچه طرح انتقال سازمان های دولتی از تهران به شهرستانها خوانده می شد از تهران به شیراز و تخت جمشید منتقل شد.

مرکز اسناد و مدارک میراث فرهنگی کشور در سال 1374 به عنوان یک مرکز مرجع برای توسعه تحقیق و مطالعه درباره موضوع های مختلف میراث فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرد. هدف اولیه ای که در آن زمان برای این مرکز درنظر گرفته شد، به کار گرفتن منابع برای ارایه خدمات در سطح مناسب به پژوهشگران و علاقه مندان با استفاده از منابع چاپی و غیرچاپی و پایگاه های اطلاعاتی گوناگون در دو بخش کتابخانه و آرشیو بود.

در سال گذشته با بازگرداندن بخش های اداری منتقل شده از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تهران، مسوولان وقت بر نادرستی و غیرکارشناسی بودن آن تصمیم مهر تایید زدند.
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب