امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 27944 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکترشکرچی ‌زاده درنشست خبری اعلام کرد؛

اولین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت ساخت اسفند ماه سال جاری در تهران برگزار می گردد/امروز کشور با معضل جدی بافت‌های فرسوده روبه‌رواست/ با فعال شدن گسل‌های ایران خطرپذیری درکشور بیشترشده/ موضوع شهرهای هوشمند مستلزم همکاری تمامی دستگاه‌ها است

خبرایران:رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: اولین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت ساخت 2 الی 4 اسفند ماه سال جاری توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و با همکاری شرکت های مقاوم سازه پویا و سهلان نما در هتل المپیک برگزار می گردد.
اولین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت ساخت اسفند ماه سال جاری در تهران برگزار می گردد/امروز کشور با معضل جدی بافت‌های فرسوده روبه‌رواست/ با فعال شدن گسل‌های ایران خطرپذیری درکشور بیشترشده/ موضوع شهرهای هوشمند مستلزم همکاری تمامی دستگاه‌ها است

به گزارش خبرنگارخبرایران،نشست خبری«اولین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت ساخت»صبح امروز دوشنبه ۲۳ بهمن ماه 1396 با حضور«دکترمحمد شکرچی زاده» رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، «دکتر سید رسول میر قادری» دبیرعلمی کنفرانس، «مهندس علی شاهانی» دبیر اجرایی کنفرانس و اصحاب رسانه در محل دفتر ریاست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزارودراین نشست خبری «دکترمحمد شکرچی ‌زاده» معاون وزیر و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اولین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت ساخت 2 الی 4  اسفند ماه سال جاری توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و با همکاری شرکت های مقاوم سازه پویا و سهلان نما در هتل المپیک برگزار می گردد، اظهارداشت: صنعت ساختمان پیشران اقتصاد کشوراست وتوسعه اقتصاد، خروج از رکود و شکوفایی اقتصاد کشور منوط به رونق گرفتن صنعت ساخت خواهد بود.

 

باید به حوزه ساخت توجه و چالش‌های موجود در این صنعت را مورد ارزیابی قرار دهیم

معاون وزیر و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: باید به حوزه ساخت توجه کنیم و چالش‌های موجود در این صنعت را مورد ارزیابی قرار دهیم و از توانمندی داخلی و تجارب بین‌المللی در جهت توسعه صنعت ساخت و ساز استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی حرکتی را در جهت صنعت ساخت و سازفراهم کردیم وبا برگزاری نمایشگاه صنعت ساخت و ساز سعی خواهیم کرد موضوعات مرتبط با این صنعت از جمله زیرساخت و حمل‌ونقل را تقویت کنیم و با شناسایی ظرفیت آنها راه توسعه را در پیش گیریم.

 

امروز کشور با معضل جدی بافت‌های فرسوده روبه‌رو است

دکترشکرچی ‌زاده ابرازداشت: امروز کشور با معضل جدی بافت‌های فرسوده روبه‌رو است و باید مقوله نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را در اولویت قرار دهیم و افزایش تاب‌آوری شهرها کاهش خطرپذیری در مقابل حوادثی مانند زلزله از جمله برنامه‌هایی است که باید در اولویت قرار گیرد.

 وی تأکید کرد: در ماه‌های اخیر با حوادثی مانند زلزله بسیار مواجه شدیم و ظرف مدت چند ماه گذشته در کشور با چندین زلزله از جمله یک زلزله بیش از ۷ ریشتر و سه زلزله بیش از ۶ ریشتر و بیش از ۱۰ زلزله کمتر از ۵ ریشتر مواجه شدیم.

 

گسل‌های ایران فعال شده و همین موضوع خطرپذیری در کشور را بیشتر کرده است

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی عنوان داشت: گسل‌های ایران فعال شده و همین موضوع خطرپذیری در کشور را بیشتر کرده ، بنابراین باید برای شهروندانی که در بافت های فرسوده ساکن هستند اقدامات گسترده‌ای را انجام دهیم.

 

امیدوارم دولت با تسهیلاتی که در اختیار سازندگان قرار می‌دهد بتواند حرکت جدی‌ای را در حوزه اشتغال کشورایجاد کند

وی به ایجاد اشتغال در حوزه صنعت ساخت اشاره و افزود: دولت امیدوار است با تسهیلاتی که در اختیار سازندگان قرار می‌دهد بتواند حرکت جدی‌ای را در حوزه اشتغال کشور انجام دهد و از طرف دیگربا رونق گرفتن تقاضا بتوانیم زمینه اشتغال را در کشور ایجاد کنیم و توانمندی‌های بسیار خوبی در شرکت‌های ساختمانی وجود دارد و این شرکت‌ها برای اجرا کردن فعالیت‌های خود نیازمند منابع مالی هستند، بنابراین باید بتوانیم با جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی از این توانمندی‌ها استفاده کنیم.

 

استفاده از PP می‌تواند زمینه تأمین مالی در پروژه‌های ساخت‌ را فراهم کند

 دکتر شکرچی ‌زاده اضافه کرد: تجربه‌ کشورهای مختلف در دنیا نشان داد که استفاده از PP می‌تواند زمینه تأمین مالی در پروژه‌های ساخت‌ را فراهم کند و در این کنفرانس و همایش روان‌کاوی و تأمین مالی پروژه‌ها و جذب سرمایه‌گذاری خارجی را بررسی خواهیم کرد.

 

زیر ساخت‌های شهرهای جدید هنوز شکل نگرفته است

وی به شهرهای هوشمند اشاره و تاکید کرد: به جهت آنکه در حوزه هوشمندسازی شهرها با مسائل ابتدایی روبه‌رو هستیم، بنابراین کمتر به ظرفیت خصوصی‌سازی در این حوزه پرداخته شده و زیر ساخت‌های شهرهای جدید هنوز شکل نگرفته و می‌توانیم با استفاده از فضای دیجیتال و دنیای مجازی شهرهای جدید را تبدیل به یک شهر هوشمند کنیم.

 

موضوع شهرهای هوشمند مستلزم همکاری تمامی دستگاه‌ها است

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی یادآورشد: موضوع شهرهای هوشمند مستلزم همکاری تمامی دستگاه‌ها است و درنشریه ۵۵ سازمان برنامه و بودجه بحث هوشمندسازی ساختمان‌ها را مورد توجه قرار دادیم و سعی کرده‌ایم عناصر این هوشمندسازی آرام آرام وارد صنعت ساختمان شود.

 

متأسفانه اتلاف انرژی در حوزه ساختمان در کل کشور بسیار زیاد است

وی ادامه داد: در ویرایش جدید این نشریه سعی کرده‌ایم اولین گام رسمی را در این بخش برداریم و بتوانیم مسیر طولانی این حوزه را با رعایت استاندارد و استفاده از ظرفیت‌ها کوتاه‌تر کنیم و متأسفانه اتلاف انرژی در حوزه ساختمان در کل کشور بسیار زیاد است و ما سالانه ۱۰ میلیارد تومان یارانه انرژی در ساختمان‌ها پرداخت می‌کنیم.

 

باممیزی تمام تجهیزات مصارف انرژی ساختمان‌های دولتی به منابع مالی بسیاری ازجهت صرفه‌جویی انرژی دست می یابیم

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: طبق مصوبه هیئت وزیران در آبان ماه امسال مقرر شد، تمامی ساختمان‌های دولتی ظرف ۲ سال تمام تجهیزات مصارف انرژی خود را ممیزی کنند و ظرف مدت ۵ سال مصرف انرژی آنها به رده قابل قبول برسد و در صورت اجرایی شدن این طرح می‌توانیم به منابع مالی بسیاری از جهت صرفه‌جویی انرژی دست یابیم.

وی تصریح کرد: در یک جلسه مشترک بین وزیر راه و شهرسازی و وزیر نفت مقرر شد در بودجه سال ۹۷ دولت این اختیار را داشته باشد که از ذی‌الحساب‌ها جهت ارزیابی انرژی استفاده کنند که متأسفانه این مصوبه در کمیسیون تلفیق رأی نیاورد و امیدواریم نمایندگان مجلس در فرصت باقی مانده بررسی بودجه این موضوع بسیار مهم را تصویب کنند.

 

دستگاه‌ها مجازند از محل منابع مالی بحث ارزیابی انرژی خود را انجام دهند

دکترشکرچی زاده درپایان سخنان خود گفت: طبق این مصوبه دستگاه‌ها مجاز هستند از محل منابع مالی بحث ارزیابی انرژی خود را انجام دهند و این موضوع نقش مؤثری در کاهش مصرف انرژی دارد و ارائه راهکارهای جدی جهت افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف انرژی و نیز توجه به بخش خصوصی و صدور خدمات مهندسی از دیگر مسائلی است که در این نمایش بررسی می شوند.

بنابراین گزارش، اولین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت ساخت 2 الی 4  اسفند ماه سال جاری توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و با همکاری شرکت های مقاوم سازه پویا و سهلان نما در هتل المپیک برگزار می گردد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب