امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 27805 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۹:۵۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

با حضور رییس جمهور؛

برگزیدگان دوره 35 جایزه کتاب سال و دوره 25 جایزه جهانی کتاب سال ج. ا. ایران تجلیل شدند

خبرایران:مراسم اختتامیه سی و پنجمین دوره جایزه کتاب سال و بیست و پنجمین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در تالار وحدت تهران برگزار شد.
برگزیدگان دوره 35 جایزه کتاب سال و دوره 25 جایزه جهانی کتاب سال ج. ا. ایران تجلیل شدند

رییس جمهور در این مراسم از برگزیدگان داخلی و خارجی سی و پنجمین دوره جایزه کتاب سال و بیست و پنجمین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران تقدیر کرد.

در این دوره از جایزه کتاب سال، داوران در 72 گروه آثار تولیدشده طی سال 1395 را بررسی کرده‌اند. کتاب‌های تالیف و ترجمه گروه‌های کلیات، فلسفه اسلامی، فلسفه غرب، دین، علوم‌اجتماعی، زبان، علوم‌کاربردی، هنر، ادبیات و تاریخ  ارزیابی شده‌اند.

در بخش جایزه جهانی کتاب سال این دوره نیز کتاب‌ها در حوزه‌های مطالعات اسلامی، تاریخ علم، فقه، حقوق، تاریخ، تمدن اسلامی، مطالعات علوم قرآنی، هنر، معماری، اقتصاد اسلامی، علم کلام، تصوف عرفان، تاریخ اسلام و تمدن اسلامی، مطالعات شیعی و اسلام معاصر ارزیابی شدند.

در سی و پنجمین دوره این جایزه در نهایت ۲۸ اثر تالیفی، ۱۳ اثر ترجمه ای و دو اثر تصحیحی انتخاب و به عنوان برگزیده و یا شایسته تقدیر تعیین شده اند.

سی‌وپنجمین دوره جایزه کتاب سال و جایزه جهانی کتاب سال با هدف حمایت و تشویق مؤلفان، مترجمان، مصححان و ناشران سراسر کشور و ارتقاء فرهنگ جامعه اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی برگزار شده است.

دکتر روحانی قرار است در این مراسم پس از تجلیل از برگزیدگان ایراد سخنرانی کند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب