امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2775 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۸:۵۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

با حضور رئيس جمهور برگزار شد؛

تشکیل جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی با موضوع صنعت ومعدن

دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی،با حضور حجت الاسلام والمسلمین روحاني، وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان مرتبط برگزار شد.
تشکیل جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی با موضوع صنعت ومعدن

به گزارش خبرایران از پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنعت،معدن و تجارت از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري ، در این جلسه ،مهندس نعمت زاده  ضمن ارائه گزارشی از وضعیت معادن و صنایع معدنی کشور، اقدامات انجام شده در خصوص رفع تبعیض و محدودیت‌ها و گسترش زمینۀ حضور بخش خصوصی در اکتشاف و بهره‌برداری معادن را تشریح کردند.

در این نشست، رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنى کشور، برنامه‌های این سازمان برای گسترش فعالیت‌های اکتشافی در مناطق مختلف کشور را ارائه کرد .

همچنین معاون امور معادن و صنایع معدنی، سیاست‌های این وزارتخانه برای تشویق سرمایه گذاری و حمایت از افزایش تولیدات معدنی و تکمیل چرخه ارزش افزوده در این بخش را برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این جلسه با تأکید بر ضرورت استفاده از فناوری‌های پیشرفته علمی برای اکتشافات معدنی و زمینه‌سازی برای فعالتر شدن حضور مولد مردم، ظرفیت اشتغالزائی این بخش را پراهمیت دانست و با توجه به ذخائر غنی معدنی در استان‌های کمتر توسعه‌یافته از جمله مناطق شرق کشور و فعال‌سازی معادن و صنایع معدنی در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی را یکی از راه‌های مطمئن برای توسعه پایدار و ایجاد فرصت‌های شغلی در جهت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد و دستورات لازم برای تسریع در مطالعات و تسهیل مقررات مربوطه را صادر کرد.

 

 

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب