امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 27671 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمد رئوف قادری درنشست خبری اعلام کرد؛

برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طب سنتی، طب جایگزین و داروهای گیاهی درشهرآفتاب/ نقش موثر سازمان توسعه تجارت، شهرداری و شورای شهر در برگزاری نمایشگاه های بین المللی تخصصی / شهر آفتاب محلی برای شناساندن قدرت و توان ایران به جهان است

خبرایران: مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب نمایشگاه های تخصصی را هدف اصلی این صنعت دانست وگفت: نمایشگاه تخصصی می توانید کمک شایان توجهی به اقتصاد کشور و افزایش سطح تکنولوژیکی صنایع مختلف کند و 50 نمایشگاه بین المللی تخصصی به طور متوالی در شهر آفتاب برگزار می شود که شروع آن با نمایشگاه طب سنتی است.
برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طب سنتی، طب جایگزین و داروهای گیاهی درشهرآفتاب/ نقش موثر سازمان توسعه تجارت، شهرداری و شورای شهر در برگزاری نمایشگاه های بین المللی تخصصی / شهر آفتاب محلی برای شناساندن قدرت و توان ایران به جهان است

به گزارش خبرایران، نشست خبری «اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طب سنتی، طب جایگزین و داروهای گیاهی» ظهر امروز 10 بهمن ماه 1396 با حضور«محمد رئوف قادری» مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب ،«دکترمحمد پناهی» رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طب سنتی، طب جایگزین و داروهای گیاهی و اصحاب رسانه شهر آفتاب برگزار و در این نشست خبری «محمدرئوف قادری» مدیرعامل شهر آفتاب با اعلام این خبر که اولین نمایشگاه بین المللی تخصصی طب سنتی و طب جایگزین داروهای گیاهی برای اولین بار در ایران برگزار خواهد شد، اظهارداشت: از 2 تا 4 اسفندماه برگزاری سلسله وار 50 نمایشگاه تخصصی طب سنتی و داروهای گیاهی در محل شهر آفتاب که از موقعیت استراتژیک در خاورمیانه برخوردار است، برگزار خواهد شد.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب تصریح کرد: توسعه اقتصادی، موفقیت در بازار جهانی و سیاستگذاری مشترک دستگاه های مربوطه به منظور هم افزایی بیشتر از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است، همچنین باید به این نکته اشاره شود که رونق حوزه طب سنتی کشور می تواند 10 تا 15 درصد اقتصاد کلان کشور و در پی آن منابع پایدار دولت و شهرداری را تامین کند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان توسعه تجارت، شهرداری و شورای شهر نقش موثری در برگزاری نمایشگاه های بین المللی تخصصی داشته و در واقع از حامیان اصلی این پروژه هستند.

قادری مطبوعات و رسانه‌ها را عامل رشد و پیشرفت در تمامی حوزه های مدیریتی دانست و گفت: برای ترقی و به تعالی رساندن نمایشگاه شهر آفتاب از اهالی رسانه میخواهم ما را نقد کنند و اگر راهکاری برای هریک از بخش های نمایشگاه دارند ما پذیرای آنها هستیم و از آن استقبال می کنیم.

وی در ادامه شهر آفتاب را محلی برای شناساندن قدرت و توان ایران به جهان قلمداد کرد و افزود: کشور نیاز به محلی برای برگزاری نمایشگاه های بین المللی خارج از حوزه ترافیکی تهران داشت که بر اساس نظر کارشناسان محل کنونی شهر آفتاب با دسترسی به فرودگاه های امام خمینی و مهرآباد، ترمینال های تهران و اتوبان‌های مختلف بهترین محل جغرافیایی تشخیص داده شد. هرچند با عجله در افتتاح آن، مشکلاتی ایجاد شد.

قادری افزود: ما درصدد رفع مشکلات موجود هستیم و تا امروز رویدادهای بزرگ و خوبی نیز برگزار شده است.همچنین برای اجرای فاز دوم و سوم شهر آفتاب مذاکراتی با شهرداری و شورای شهر انجام شده تا قسمتی از هزینه ها از منابع شهری و بقیه از فاینانس خارجی تامین شود.

وی اظهار داشت: تا پایان سال 97، 12 سالن با متراژ 130هزار مترمربع در شهر آفتاب ساخته می شود که ما را به مرکز نمایشگاهی  اول خاورمیانه تبدیل می کند.همچنین هتل و مراکز تفریحی و ورزشی ساخته خواهد شد تا شهر آفتاب به شهر نمایشگاهی تبدیل شود.

قادری خاطر نشان کرد: موازی کاری هایی در صنعت نمایشگاهی وجود دارد که در آینده با جلساتی که با سازمان توسعه و شرکت سهامی نمایشگاه برگزار می‌شود این مشکل را حل می کنیم تا نمایشگاه های مختلف باهم هم افزایی داشته باشند.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب نمایشگاه های تخصصی را هدف اصلی این صنعت دانست و افزود: نمایشگاه تخصصی می توانید کمک شایان توجهی به اقتصاد کشور و افزایش سطح تکنولوژیکی صنایع مختلف کند و 50 نمایشگاه بین المللی تخصصی به طور متوالی در شهر آفتاب برگزار می شود که شروع آن با نمایشگاه طب سنتی است.

 

پناهی: هدف اصلی این نمایشگاه همکاری جهت ترویج، توسعه و نهادینه کردن طب سنتی در جامعه است

محمد پناهی رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه بین المللی تخصصی طب سنتی و طب جایگزین داروهای گیاهی و دبیر شورای سیاستگذاری همایش طب سنتی نیز درادامه این نشست خبری اظهارداشت: برگزاری این نمایشگاه برای اولین بار بعد از دو دهه بی توجهی به این حوزه از سوی مسئولان برگزار شده و سازمان توسعه تجارت و شهرداری تهران به عنوان حامیان این نمایشگاه با رویکرد ارتقای این حوزه اقدام به برگزاری سلسله وار 50 نمایشگاه تخصصی به مدت 3 روز از دوم تا چهارم اسفندماه کرده اند.

دبیر شورای سیاستگذاری همایش طب سنتی با اشاره به اهداف تخصصی برگزاری این نمایشگاه افزود: هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه همکاری جهت ترویج، توسعه و نهادینه کردن طب سنتی در جامعه بوده است، همچنین کمک به تقویت بازار رقابتی فرآورده های طب سنتی و داروهای گیاهی از دیگر اهداف مهم برگزاری این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه گردش مالی حاصل از عرضه گیاهان دارویی در دنیا 100 میلیارد دلار است، یادآور شد: به رغم اینکه ایران دارای تنوع گیاهان دارویی بوده، به طوری که میزان آن با کل قاره اروپا برابری می کند، اما از نظر جایگاه رقابتی تنها از سهم 70 میلیون دلاری از بازار عرضه گیاهان دارویی در دنیا برخوردار است که این امر جای تاسف دارد.

دبیر شورای سیاستگذاری همایش طب سنتی تاکید کرد: یکی از دلایل عدم موفقیت ایران در بازار جهانی به نبود شرایط استخراج گیاهان "های تک" باز می گردد تا جایی که کشورهای توسعه یافته گیاهان دارویی را از ایران خریداری کرده و آن را به دارو تبدیل می کنند و چندین برابر گرانتر از آنچه برای خرید گیاهان دارویی پرداخت کرده اند، به کشور می فروشند.

پناهی با تاکید بر اینکه باید در کشور بستری به منظور ایجاد توانایی برای تولید داروهای گیاهی و صادراتی به سایر کشورها مطابق با استانداردهای بین المللی فراهم شود، خاطرنشان کرد: بی تردید حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای گیاهی می تواند یکی از عوامل تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باشد، از سوی دیگر برگزاری نمایشگاه بین المللی تخصصی طب سنتی و طب جایگزین داروهای گیاهی شرایطی را فراهم می آورد تا بتوانیم نواقص موجود در این حوزه را برطرف کرده و با ارتقای جایگاه ایران بر مبنای سند چشم انداز 1404 به رتبه اول منطقه دست یابیم.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه بین المللی تخصصی طب سنتی و طب جایگزین داروهای گیاهی و دبیر شورای سیاستگذاری همایش طب سنتی عنوان کرد: هم اکنون ایران در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی در جهان حرفی برای گفتن دارد، بنابراین باید با تبادل تجربیات خود با کشورهای صاحب سبک همچون چین، کره و ژاپن به ارتقای هدفمند این حوزه بپردازیم و به سمتی حرکت کنیم که آرمان های نظام و حوزه سلامت محقق شود.

پناهی با اشاره به روال برگزاری نمایشگاه سه روزه طب سنتی گفت: روز نخست افتتاح نمایشگاه بوده  و روز آخر بازدید برای عموم آزاد بوده، روز دوم متخصصان به هم اندیشی و مبادله اطلاعات و تجربیات خود در حوزه طب سنتی خواهند پرداخت و روز سوم نیز از پزشکان، دانشکده های سمبل دانش بوعلی، انجمن های علمی، محققان، تولیدکنندگان، صادرکنندگان، کارآفرینان و مدیران موفق فعال در حوزه طب سنتی تجلیل خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه توسعه صنعت گردشگری سلامت در حوزه طب سنتی می تواند یکی از موارد قابل اعتنا در تامین اقتصاد غیرنفتی باشد، بیان کرد: هم اکنون وزارت امور خارجه، سازمان میراث فرهنگی و وزارت بهداشت و درمان دست به دست هم داده اند تا از ظرفیت درمانی در حوزه طب سنتی برای جذب گردشگران حوزه سلامت استفاده کنند، ضمن اینکه به دنبال این هستیم با برجسته سازی الزام مدیران برای رفع چالش های موجود به منظور اتحاد بین دستگاه های متولی و تصمیم سازان در حوزه سلامت چاره اندیشی کنیم.

پناهی در اعلام خبری خوش در سطح جامعه مطرح کرد: اولین گروه از پزشکان عمومی که دوره های آموزشی طب سنتی را سپری کرده اند، در آینده نزدیک به ارائه خدمات خواهند پرداخت، این امر باعث می شود تا فضای تخلف در این حوزه کمرنگ شود. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که وزیر بهداشت به شدت تلاش می کند تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه بین المللی تخصصی طب سنتی و طب جایگزین داروهای گیاهی و دبیر شورای سیاستگذاری همایش طب سنتی در پایان با یادآوری اینکه رویکرد کلان نظام سلامت در جهت حمایت از مراکز علمی و 6 دانشکده طب سنتی بوده است، به مردم توصیه کرد که از مراجعه به عطاری ها به منظور بهره مندی از خدمات درمانی بپرهیزند و برای استفاده از روش های طب سنتی تنها به مراکز درمانی و سایت های معتبر مراجعه کنند.

 وی درپایان گفت: نمایشگاه در 3 روز برگزار می‌شود روز دوم نشست صمیمانه با اهالی طب سنتی برگزار می شود و در روز سوم از فعالان طب سنتی، دانشکده های طب سنتی، انجمن های علمی این حوزه، محققین و پزشکان، سلامتکده ها و کلینیک های طب سنتی، کارآفرینان این حوزه، تولیدکنندگان داروهای گیاهی، خبرنگاران حوزه سلامت، ناشرین و نویسندگان حوزه سلامت تقدیر خواهد شد.

بنابراین گزارش،اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طب سنتی، طب جایگزین و داروهای گیاهی از 2 تا 4 اسفندماه درمحل شهر آفتاب که از موقعیت استراتژیک در خاورمیانه برخوردار است، برگزار خواهد شد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب