امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2756 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

خیز بلند آثار كودك و نوجوان حوزه هنری برای نمایشگاه كتاب

دبیر دفتر ادبیات كودک و نوجوان حوزه هنری از چاپ و تجدید چاپ 60 اثر تازه حوزه هنری خبر داد و گفت: این آثار در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
خیز بلند آثار كودك و نوجوان حوزه هنری برای نمایشگاه كتاب
خبرایران، عزت الله الوندی در گفتگو پایگاه خبری حوزه هنری با بیان این كه طی روزهای آینده 60 اثر تازه دفتر ادبیات كودك و نوجوان نشر و بازنشر می شوند، اظهار كرد: 43 اثر از این آثار برای نخستین بار چاپ می شوند. این آثار در بخش های داستان، شعر، طنز، بازنویسی متون كهن و آثاری كه در پروژه های مختلف تدارك دیده شده اند تولید شده است.
وی ادامه داد: آثار كودك و نوجوان حوزه هنری در گروه های سنی مختلف كودك، خردسال و نوجوان منتشر می شود، كتاب هایی كه در سال گذشته و یا قبل تر منتشر شده اند نیز در لیست كتاب هایی ست كه در نمایشگاه وجود دارد.
این نویسنده ادبیات كودك و نوجوان گفت: یكی از عواملی كه باعث جذابیت آثار كودك و نوجوان حوزه هنری می شود تنوع موضوعی كتاب ها است، قصه های منظوم، شعر برای طبیعت و شعرهایی كه در آن حیوانات مورد اهمیت قرار گرفته اند و همینطور بازنویسی متون كهن و داستان های مذهبی و بسیاری موضوعات دیگر كه در آثار كودك و نوجوان حوزه هنری بر روی آن ها كار شده است به ثبت خواسته هایی كه مخاطبان كودك و نوجوان ما دارند كمك می كند.
الوندی با بیان این كه از نویسنده هایی استفاده كرده ایم كه خودشان خط های فكری حوزه هنری را می شناسند، عنوان كرد: ما دخالتی در نگارش آثار نویسندگان نداشته ایم، چرا كه نویسندگان و شاعرانی كه برای حوزه هنری اثر ارائه می كنند موضوعات و خط فكری این نهاد را می دانند.
وی افزود: آثاری كه به استانداردهای كودك و نوجوان نزدیك بوده است و یا فراتر از استانداردها بوده اند در شورای بررسی ادبیات كودك و نوجوان بررسی و برای چاپ به انتشارات سوره مهر ارائه شده اند.

وی ادامه داد 170 كتاب در نوبت چاپ هستند و با توجه به تعداد بالای آثار، طبیعی است كه خیلی از آنها در مراحل فنی و هنری كه مراحل زمان بری هستند در انتظار چاپ بمانند.
دبیر دفتر ادبیات كودك و نوجوان حوزه هنری در پایان گفت: طبق قول هایی كه انتشارات سوره مهر به ما داده است بعد از نمایشگاه هم كتاب های دفتر كودك و نوجوان چاپ می شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب