امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 27531 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم اعلام کرد؛

پیشگیری و مبارزه با اعتیاد نیازمند عزم ملی و نهضت عمومی در بین مسئولین و سازمان‌های مردمی است

خبرایران:مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم گفت: اعتیاد زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات و مسائل اجتماعی است و می‌تواند نقش مهمی در سرنوشت کشور به ویژه جوانان داشته باشد، به همین علت حمایت همه جانبه همه دستگاه‌ها در پیشگیری از این آسیب اجتماعی نیازمند عزم ملی می‌باشد.
پیشگیری و مبارزه با اعتیاد نیازمند عزم ملی و نهضت عمومی در بین مسئولین و سازمان‌های مردمی است

مجيد رفيعي در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره اقدامات سازمان فرهنگی شهرداری قم در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: شهرداری قم و سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم از اعضای اصلی و ثابت شورای هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان قم هستند، در عين حال اين سازمان برنامه‌هایی را که از طریق شورا ابلاغ و برنامه‌ریزی می‌شود، تا جاییکه در حوزه کاری‌اش باشد، اجرا می‌كند.
وي ادامه داد: ما در طول سال یکسری برنامه‌های مناسبتی داریم و یکسری برنامه‌های که به طور هفتگی و ماهانه و سالانه برنامه‌ریزی شده است. در تقسیم‌بندی‌ها می‌توان به برنامه‌های آموزشی، سرگرمی، اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی اشاره کرد. برنامه‌هاي آموزشی، در طول سال در سرای محلات و فرهنگسراها و همچنين مراکز آموزشی و فرهنگی - اجتماعی در حال برگزاری می‌باشند .


مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم افزود: به عنوان مثال کلاس‌های "آموزشی پیشگیری از اعتیاد" و "مهارت‌آفريني" و "جلسات مشاوره‌اي" برای خانواده‌ها برگزار مي‌شود و معتقديم اين کلاس‌ها به طور مستقیم در کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد موثر هستند.


رفيعي بيان داشت: برنامه‌ها و کلاس‌هایی که در بخش "مهارت‌آفرینی" و "کارآفرینی" به ویژه برای بانوان برگزار می‌شود به علت نقش بیشتر بانوان در تربیت فرزندان سعی شده تا به طور غیر مستقیم اطلاع‌رسانی‌ها درباره پیشگیری از اعتیاد به آنان آموزش داده شود.


مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم در ادامه، با اشاره به ظرفيت بوستان‌ها در شهر قم به عنوان یکی از مكان‌هاي تفريحي که شهروندان به راحتی در آنها تردد می‌کنند، گفت: يكي از برنامه‌های شهرداري با رویکرد پیشگیری از اعتیاد استفاده از اين ظرفيت است، بدین گونه که در 6 الی 8 ماهه اول سال طرح‌ها و برنامه‌های جانبی زیادی در بوستان‌ها اجرا مي‌شوند كه مي‌توانند در در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشند.


رفيعي در ادامه؛ کارگاه‌های آموزشی و نشست‌هایی با معتادان بهبودیافته، جلسات پرسش و پاسخ برای معتادان در حال ترک و با حضور مشاوران مجرب و درمانگران اعتیاد و جلسات مشاوره‌ای مقدماتی در بوستان‌ها به صورت منظم را از ديگر برنامه‌هايي نام برد كه در بوستان‌هاي قم برگزار می‌شوند .


رفیعی گفت: از دیگر راه‌های آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به شهروندان در شهر قم، نصب بنر و بیلبوردهای تبلیغاتی درباره اثرات آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد می‌باشد که هم به صورت مستقل، سازمان فرهنگي هنري پیام‌ها را در سطح شهر نصب می‌کند و هم با همکاری دستگاه‌های مرتبط و ذی‌ربط این اطلاع‌رسانی‌ها به طور مستمر در سطح استان اجرایی می‌شود و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.


وی گفت: از دیگر برنامه‌های تبلیغاتی پیشگیری از اعتیاد می‌توان به "اتوبوس سیار"و "نمایشگاه‌های سیار" پیشگیری از اعتیاد در سطح شهر اشاره کرد که این برنامه با حضور نمايندگان چند دستگاه از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت بهداشت و بهزیستی به صورت مشارکتی در حال اجرا می‌باشند.


رفیعی یادآور شد: پیشگیری و مبارزه با اعتیاد نیازمند یک عزم ملی و یک نهضت عمومی در بین مسئولین و سازمان‌های مردمی است،  پیاده کردن صحیح رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر به‌عنوان مهم‌ترین رویکرد در مصون‌سازی آحاد جامعه نسبت به این آسیب خطرناک و خانمانسوز باید سرلوحه كار همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها قرار گیرد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب