امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 27446 تاریخ انتشار: جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

صدور کارت هوشمند در ۱۵ روز با طعم خدمات بانکی

خبرایران:رییس سازمان ثبت احوال کشور از صدور کارت هوشمند در مدت ۱۵ روز خبر داد.
صدور کارت هوشمند در ۱۵ روز با طعم خدمات بانکی

حمید درخشان‌نیا پیش بینی کرد تا پایان سال بخش عمده‌ای از واجدین شرایط کارت هوشمند ملی خود را دریافت کنند و افزود: امیدواریم با همکاری هموطنان صدور کارت‌های هوشمند با سرعت بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به قابلیت‌های در نظر گرفته شده در کارت‌های هوشمند، افزود: مشخصات بیومتریک افراد شامل اثرانگشت، تصویر و امضاء الکترونیکی در این کارت‌ها پیش بینی شده است و می‌تواند به جای کارت‌های بانکی مورد استفاده قرار بگیرد که یک بانک در هفته ثبت احوال در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای امضا کرد و و با دیگر بانک‌ها نیز از جمله بانک ملی و مسکن بزودی امضا خواهد شد.

رییس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: کارت‌های هوشمند به گونه‌ای طراحی شده است که دارندگان کارت می‌توانند از این کارت‌ها برای دریافت و پرداخت پول و همچنین برای افتتاح حساب از کارت‌های هوشمند استفاده کنند و کارت‌های ملی همانند کارت‌های بانکی در استفاده از عابربانک‌ها عمل خواهد کرد.

درخشان‌نیا گفت: با هماهنگی بانک مرکزی بزودی اصلاحاتی درباره قوانین بانک‌ها انجام خواهد شد تا بهره‌برداری از کارت‌های هوشمند را در دیگر بانک‌ها گسترش دهیم. وی افزود: نصب کارتخوان‌های ویژه برای استفاده از خدمات کارت‌های هوشمند در مراکز و دستگاه‌ها به طور جدی در دستور کار است و این کارتخوان‌ها در سازمان‌ها، ادرات و سایر مراکز نصب خواهد شد.

درخشان‌نیا درباره وضع جمعیتی کشور گفت: پوشش ولادت و فوت تقریبا در مهلت قانونی حدود ۹۹ درصد است و سازمان تمامی این‌ها را ثبت می‌کند، جمعیتی که اعلام شده حدود ۸۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در داخل و جمعیت ایرانیان خارج از کشور هم حدود ۳ میلیون ۸۰۰ هزار نفر پیش بینی می‌شود و اگر بخواهیم جمعیت کل ایرانیان را حساب کنیم حدود ۸۴ میلیون نفر براورد زده می‌شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب