امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 27441 تاریخ انتشار: جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۹:۵۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

آخرین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک شرکت‌های بیمه

خبرایران:بیمه مرکزی آخرین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک و قبولی اتکایی شرکت های بیمه را بر مبنای اطلاعات آخرین صورت های مالی مصوب منتشر کرد که براساس آن تنها ۴ شرکت مجاز به قبولی اتکایی هستند.
آخرین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک شرکت‌های بیمه

بر اساس جدول منتشر شده از سوی بیمه مرکزی، بیمه ایران با ۱۶ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۳۳۹ میلیون ریال رتبه اول را در ظرفیت مجاز نگهداری ریسک دارد و شرکت های بیمه البرز با ۲ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۸۸۰ میلیون ریال و آسیا با ۲ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۲۳۸ میلیون ریال در رتبه های دوم و سوم بالاترین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک هستند.

براین اساس تنها ۴ شرکت بیمه ایران، پاسارگاد، ملت و ایران معین ظرفیت مجاز قبولی اتکایی دارند و سایر شرکت های بیمه مجاز به قبول اتکایی نیستند.

بیمه ایران ۸ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۶۷۰ میلیون ریال ظرفیت مجاز قبولی اتکایی دارد و بعد از این شرکت بیمه پاسارگاد با ۶۳۵ هزار و ۷۸۶ میلیون ریال، بیمه ملت با ۵۵۸ هزار و ۲۵ میلیون ریال و بیمه ایران معین ۳۹۳ هزار و ۴۱۱ میلیون ریال ظرفیت مجاز قبولی اتکایی دارند.

همچنین دو شرکت بیمه اتکایی امین با ۷۲۸ هزار و ۴۱۳ میلیون ریال و بیمه اتکایی ایرانیان با ۵۹۰ هزار و ۱۰۹ میلیون ریال ظرفیت مجاز قبولی اتکایی دارند.

بیمه مرکزی توضیح داده است که این جدول برابر با آیین نامه نحوه نظارت بر امور بیمه های اتکایی موسسات بیمه مستقیم و مکمل آن (شماره ۵۵ و ۵۵.۱) و ضوابط اجرایی ماده ۲۰ آیین نامه شماره ۴۰.۵ مصوب شورایعالی بیمه، تهیه و بروز رسانی شده است. بدین ترتیب تا زمان اعمال تغییرات آتی نصاب های بالا ملاک عمل هستند.  

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب