امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2737 تاریخ انتشار: جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۸:۱۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

ستاری خبرداد؛

ایجادخط اعتباری200میلیارد تومانی حمایت ازشرکت‌های دانش‌بنیان

تفاهم‌نامه «اختصاص خط اعتباری 200 میلیارد تومانی به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با عاملیت بانک رفاه" به امضای معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید.
ایجادخط اعتباری200میلیارد تومانی حمایت ازشرکت‌های دانش‌بنیان
به گزارش خبر ایران، دکتر سورنا ستاری،‌ معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور پس از امضای سه‌تفاهم‌نامه «بیمه مازاد درمان نخبگان و استعدادهای برتر تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان»، «بیمه بازنشستگی دوره تحصیلی استعدادهای برتر تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان» و «اختصاص خط اعتباری 200 میلیارد تومانی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با عاملیت بانک رفاه» که روز پنجشنبه طی نشستی مشترک در پارک فناوری پردیس صورت گرفت، در سخنانی گفت:‌ تاکنون 20 شرکت‌ دانش بنیان برای دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی مورد تایید قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه تاکنون پنج وزیر از پارک علم و فناوری پردیس بازدید کرده اند، ابراز امیدواری کرد که این بازدیدها زمینه‌های تصمیم‌گیری دولت در بحث اقتصاد مقاوتی و دانش‌بنیان را بهتر فراهم کند.

ستاری درباره اختصاص خط اعتباری 200 میلیارد تومانی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با عاملیت بانک رفاه گفت: با نظر مثبت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این اعتبار به شرکت‌های دانش بنیان و غیر دانش بنیان اختصاص می‌یابد؛ به دلیل آن که در صندوق نوآوری و شکوفایی این محدودیت وجود دارد که تسهیلات تنها به شرکت‌های دانش بنیان ارائه شود اما در تفاهم نامه اخیر نیازی نیست شرکت دانش بنیان باشد و صرفا هر طرح دانش بنیان مورد تاییدی می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند.

به گفته ستاری،‌ این تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی و از طریق بانک رفاه توسط یک کارگروه مشترک به طرح‌های دانش بنیان اختصاص پیدا می‌کند .

وی به بیمه نخبگان اشاره و با بیان اینکه این بیمه مربوط به 13 هزار عضو بنیاد ملی نخبگان است که طی آن بیمه تکمیلی کاملی بصورت رایگان برای نخبگان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: همچنین در بحث بیمه بازنشستگی سال‌های تحصیل به عنوان سابقه بیمه برای نخبگان با تصویب هیات دولت محاسبه خواهد شد.

ستاری در ادامه بابیان اینکه در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، این شرکت‌ها از معافیت‌های مالیاتی و گمرکی برخوردار هستند، تصریح کرد: این شرکت ها لزومی به استقرار در پارک ندارند و از تیرماه امسال معافیت مالیاتی برای این شرکت‌ها اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 40 میلیارد تومان از سوی دولت در پارک علم و فناوری پردیس از ابتدای تاسیس سرمایه گذاری شده است ، تصریح کرد:‌ این پارک در سال گذشته هزار میلیارد تومان فروش داشته است و بخش خصوصی نیز از ابتدای راه‌اندازی این پارک تاکنون 4 هزار میلیارد ریال برای آن سرمایه گذاری کرده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید براینکه باید این تغییر نگرش را ایجاد کنیم که پژوهش هزینه نیست بلکه منبع درآمد و تولید کار است،‌ اظهارکرد: یکی از نگرشهای دولت در سال جدید این است که اشتغال را توسط شرکت های دانش بنیان ایجاد کند و در طبقه بندی شرکت‌های دانش بنیان شرکت‌های دانش بنیان نوپا را داریم که عمدتا توسط جوانان 20 تا 30 سال تشکیل خواهد شد و ما امیدواریم امسال تحول خوبی در این حوزه صورت گیرد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب