امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 27318 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سردار رادان درنشست خبری اعلام کرد؛

نیروی انتظامی همواره نیاز به بازسازی و بازآفرینی دارد/ باید رویکردخودمان را تمدن نوین اسلامی قرار دهیم/ ما می‌خواهیم مامور و معذور را به مامور و مسئول و در نهایت به مجاهد مسئول تبدیل کنیم/مأموران ناجا وظایف و ماموریت‌های خود را مجاهدانه انجام می دهند

خبرایران: رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی گفت: ما باید رویکرد خودمان را تمدن نوین اسلامی قرار دهیم و برای اینکه بتوانیم معماری ناجای آینده را انجام دهیم باید بدانیم با چه افق و شرایط و چه پلیسی در آن معماری حضور داشته باشیم.
نیروی انتظامی همواره نیاز به بازسازی و بازآفرینی دارد/ باید رویکردخودمان را تمدن نوین اسلامی قرار دهیم/ ما می‌خواهیم مامور و معذور را به مامور و مسئول و در نهایت به مجاهد مسئول تبدیل کنیم/مأموران ناجا وظایف و ماموریت‌های خود را مجاهدانه انجام می دهند

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «اولین همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی» صبح امروز شنبه ۲۳ دی ماه 1396 با حضور«سردار احمدرضا رادان» رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی واصحاب رسانه در سالن اجتماعات مرکز مطالعات راهبردی ناجا برگزار ودراین نشست خبری «سردار احمدرضا رادان» رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی به فعالیت مرکز مطالعات راهبردی ناجا پرداخته و اظهارداشت: ما 2 کار ویژه مهم در دستور داریم که این جدای از ماموریت‌های روتین این مرکز است.

سرداررادان تصریح کرد: معماری ناجای آینده و اینکه با چه رویکردی معماری باید انجام شود و پلیس با چه رویکردی در معماری ناجای آینده جا بگیرد از جمله دو کار ویژه مرکز مطالعات راهبردی ناجاست.

وی به مراحل انقلاب از نگاه رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و در نهایت تمدن نوین اسلامی از جمله مراحلی است که رهبری معظم انقلاب ترسیم کرده‌اند.

سردار رادان عنوان داشت: ما باید رویکرد خودمان را تمدن نوین اسلامی قرار دهیم و برای اینکه بتوانیم معماری ناجای آینده را انجام دهیم باید بدانیم با چه افق و شرایط و چه پلیسی در آن معماری حضور داشته باشیم.

وی انجام کارهای مطالعاتی از سال ۹۴ اشاره و افزود: با تلاش چند ساله اکثر نخبگان و اندیشمندان را شناسایی کرده و ارتباط‌مان را به همکاری دو طرفه تبدیل کرده‌ایم و ما اندیشمندانی پیدا کردیم که وجودشان در جامعه پر برکت بوده و اطلاعات و تحقیقات آنها ذخایری است که باید به هنگام استفاده شود و می‌تواند در معماری ناجای آینده نقش داشته باشد.

سردار رادان گفت: گذر از ۵ مرحله انقلاب که مدنظر مقام معظم رهبری است در گرو تولید فکری و پرورش انسانی است که گذر بتواند کار کند.

وی به جمع‌آوری ۳۶۰ چکیده و ۲۰۰ مقاله در این همایش اشاره و اضافه کرد: همایش ناجا و تمدن نوین اسلامی چهارشنبه ۲۷ دی در مرکز غدیر دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار می‌شود و توسعه مفهومی و گسترش ادبیات راهبردی، گفتمان‌سازی تمدن نوین اسلامی، بسترسازی نظری برای معماری ناجای آینده وهمچنین بهره‌گیری از دیدگاه‌های علمی صاحب‌نظران حوزه، دانشگاه و ایجاد شبکه نخبگان از جمله اهداف این همایش است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی، به محورهای همایش پرداخت و گفت: مبانی نظری و رویکردهای ناجا و تمدن نوین اسلامی، تمدن نوین اسلامی در اندیشه انقلاب اسلامی و همچنین ناجا و رویکرد تمدن، چالش‌ها، راهبردها و الزامات از جمله محورهای این همایش است.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم مامور و معذور را به مامور و مسئول و در نهایت به مجاهد مسئول تبدیل کنیم. چرا که مجاهد مسئول در هر حوزه از ماموریت خود مثل مهندس عمل می‌کند و انتظارات مردم و مسئولیت خود را عمل می‌کند که همه اینها نیازمند این است که پلیس رویکرد خود را معرفی کند.

سرداررادان یاداورشد: نیروی انتظامی غیر از ماموریت‌های نوشته شده خودش دو ماموریت مفهومی دارد؛ از جمله حفظ دستاوردهای انقلاب وحفظ سازمان نیروی انتظامی است؛ حفظ سازمان نیروی انتظامی لازمه‌اش داشتن رویکرد معماری ناجای آینده و وجود مجاهد مسئول است و پلیس باید بتواند ارتباطی به هنگام با بخش‌های مختلف جامعه برقرارکند؛ چراکه ناجا از جمله نهادهایی است که بیشترین ارتباط رابا مردم دارد وغیرازاینکه نیرویی مسلح محسوب می‌شود دارای کارکردهای اجتماعی هم هست؛ ناجا با این ویژگی که دارد نمی‌تواند محدود و محصور به زمان شود چرا که جامعه نیز در نهایت محدود و محصور به زمان نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه در جامعه مدام سطح دانش و بینش مردم تغییر می‌کند، گفت: این تغییرات تغییر مطالبات مردم را در پی دارد و در نهایت باید سازمان‌هایی باشد که به این مطالبات پاسخ داده و آنها را شناسایی کند؛ البته در گام بعدی نیز آن سازمان باید بتواند مطالبات سازی کرده و ذهن مردم را آماده کند و رویکرد ما در تمدن نوین اسلامی و نقش ناجا در این تمدن این است که پلیس از مامور مسئول فراتر رفته و به مجاهد مسئول برسد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا با بیان اینکه درحال حاضر نیز مأموران ناجا وظایف و ماموریت‌های خود را مجاهدانه انجام می‌دهند، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در حال حاضر در مرحله سوم مسیر انقلاب یعنی دولت اسلامی قرار داریم. ما نیز چشم انداز همایش ناجا و تمدن نوین اسلامی را مرحله پنج مسیر انقلاب قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پلیس در حال بررسی وضعیت فعلی این نیرو است، ادامه داد: اما از سال آینده درادامه مراحل بررسی معماری آینده ناجا وضع مطلوب را بررسی خواهیم کرد و در این زمینه حتما اگر نیازی باشد در آموزش‌ها و بدنه تغییراتی را ایجاد خواهیم کرد و ناجای امروز قطعا با ناجای ۱۰ سال قبل یکسان نیست و در معماری ناجای آینده هیچ تقابلی با هیچ جا نداریم بلکه رویکرد ما تعامل است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی، در پایان سخنان خود، ناجا را از جمله دستگاه‌هایی دانست که همواره نیاز به بازسازی و بازآفرینی در آن وجود دارد و گفت: سازمان‌هایی که درجا بزنند قطعا نمی‌توانند به مطالبات پاسخ داده و آن سازمان‌ها قطعا عقب می‌افتند.

بنابراین گزارش، نخستین همایش ناجا و تمدن نوین اسلامی روز چهارشنبه ۲۷ دی ماه سالجاری، در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار می شود.

به اشتراک بگذارید...http://cafehdanesh.com/news/%d9%86%d8%a7%d8%ac%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%85%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d9%82%d8%b7%d8%b9%d8%a7-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%d8%a7%d8%ac%d8%a7%db%8c-10-%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d9%82%d8%a8%d9%84-%db%8c%da%a9%d8%b3%d8%a7/

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب