امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 27298 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲:۲۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نشست دبیرکل ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری کشور با ستاد صیانت استان خراسان رضوی؛

برخورد با فعالیت‌های غیرمجاز وظیفه ذاتی دستگاه‌های نظارتی است

خبرایران:نشست دبیرکل ستاد حمایت و صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری کشور با اعضای ستاد صیانت استان خراسان رضوی پیرامون فعالیت‌های انجام شده برگزار شد.
برخورد با فعالیت‌های غیرمجاز وظیفه ذاتی دستگاه‌های نظارتی است

به گزارش خبرایران از کمیته اطلاع رسانی ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری، این نشست طی هماهنگی‌های صورت پذیرفته طی ماه‌های اخیر با حضور دبیرکل ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، معاون هنری و سینمایی، اعضای ستاد استان و رئیس اتحادیه محصولات فرهنگی خراسان رضوی در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان برگزار شد.

در این نشست ابتدا معاونت هنری و سینمایی اداره کل ضمن خیر مقدم بعنوان دبیر ستاد صیانت استان، پیرامون فعالیت‌های انجام شده و آسیب‌های موجود مطالبی را ارائه کرد.

سپس دبیرکل ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری کشور ضمن ابراز خرسندی از حرکت‌های انجام شده و لزوم برخورد با فعالیت‌های غیرمجاز مبتذل و مستهجن بعنوان وظیفه ذاتی دستگاه‌های نظارتی، به اهمیت صیانت از سرمایه گذاران، مراقبت و حفظ امنیت سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه تولیدات سینمایی و ویدیویی در شبکه نمایش خانگی به جهت بقاء صنف و رونق اقتصادی در کشور موضوعاتی را بیان کردند.

در ادامه بحث به لزوم برخورد جدی با متخلفان پرداخته و در این خصوص با دستگاه قضایی و انتظامی در سطح کشور هماهنگی صورت گرفته و امکان اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به این تخلفات در استان میسر شده است.

در ادامه نشست رئیس صنف نمایش خانگی ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام شده اظهار کرد: از آنجایی‌که برخورد با متخلفین به جهت الزام داشتن اخذ پروانه از وزارت ارشاد به عهده این وزارتخانه است مشخص است که نسبت به سال‌های گذشته کمتر فعالیت شده و امیدواریم با فعال شدن مجدد ستادها در استان‌ها بتوان با تکثیر غیرمجاز برخورد جدی صورت گیرد.

ضمن اینکه چالش فضای مجازی نیز از مواردی است که باید با آن برخورد شود تا بتوان از نابودی صنف جلوگیری کرد و امیدواریم تا پایان سال بتوان مراسم امحایی از آثار غیرمجاز مکشوفه در مشهد را شاهد باشیم.

یکی از نمایندگان و کارشناسان ستاد صیانت از آمار 20 هزار نسخه ای غیرمجاز فیلم‌های سینمایی در مشهد ابراز نگرانی کرد و گفت: امیدواریم در برخورد با متخلفین و سر شبکه های تولید محصولات کپی، به آمار واقعی در مشهد برسیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح ضربتی با همکاری اتحادیه و پلیس به جهت برخورد با سرشاخه های این پدیده بزودی در دستور کار ارشاد قرار خواهد گرفت.

در ادامه نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: امیدواریم با توجه به فرآیند فعالیت‌های انجام شده موضوع تبدیل اتحادیه مرکز استان با توجه به اینکه در سطح استان هیچ اتحادیه محصولات فرهنگی وجود ندارد ابتدا موضوع در دستور کار اتاق اصناف قرار گرفته و سپس با موافقت های تهران بتوانیم بزودی شاهد تشکیل اتحادیه محصولات فرهنگی استانی باشیم.

رئیس اتحادیه محصولات فرهنگی مشهد ضمن ارائه گزارش که در سال جاری 315 مورد بازرسی از واحدهای عرضه محصولات توسط تیم مشترک بعمل آمد و 7277 محصولات  کپی، 1372 محصول مبتذل و تعدادی هارد حاوی محتویات غیرمجاز کشف و به مراجع قضایی معرفی شده اند گفت: در حال حاضر 430 واحد عرضه محصولات فرهنگی و 280 واحد بازی های رایانه ای در مشهد فعال هستند و امیدواریم طی مکاتبات انجام شده با موضوع تبدیل اتحادیه مرکز استان به اتحادیه استانی بزودی محقق شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پایان ضمن تشکر از حضور دبیرکل ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری و هیأت همراه به لزوم فرهنگ سازی استفاده از محصولات اورجینال اشاره کرد: امیدوارم بتوانیم بر اساس ظرفیت‌های موجود علاوه بر فراهم کردن بسترهای فرهنگ سازی  و با اجرای طرح ضربتی با متخلفین و سرشبکه های موجود برخورد شود. لازم است ضمن شناسایی و برخورد با سر شبکه های موجود در استان، همچنین نسبت به تهیه آمار مقایسه ای واقعیِ توزیع محصولات نمایش خانگی در سطح کشور اقدام شود تا از ظرفیت‌های موجود استان بهره مند شویم.

برای اطلاع از مراکز و سایت‌های مجاز عرضه‌کننده محصولات سمعی و بصری می‌توانید به سایت موسسه رسانه‌های تصویری به نشانی rasaneha.org مراجعه کنید.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب