امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 27272 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۵:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

درنشست کارآفرینان بخش خصوصی با مجلس و دولت اعلام شد؛

تاج گردون: مجلس آماده شنیدن نظرات و پیشنهادات فعالان و مدیران بخش خصوصی است/ سلطانی نیا:اقتصاد ایران امکان اول شدن در منطقه را ندارد/ هاشمی نژاد: نسخه شفابخش اقتصاد کشور توجه به اقصاد آزاد و رقابتی است/ اوحدی: تلاش ما شنیدن صدای فعلان بخش خصوصی است

خبرایران: نشست «چاره اندیشی کارآفرینان بخش خصوصی با مجلس و دولت»با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، مشاور معاون اول رئیس جمهوری، رئیس کانون کارآفرینان توسعه گرا،دبیرکل و نايب رييس کانون کارآفرینان توسعه گرا و کارآفرینان و فعالان بخش خصوصی برگزارشد.
تاج گردون: مجلس آماده شنیدن نظرات و پیشنهادات فعالان و مدیران بخش خصوصی است/ سلطانی نیا:اقتصاد ایران امکان اول شدن در منطقه را ندارد/ هاشمی نژاد: نسخه شفابخش اقتصاد کشور توجه به اقصاد آزاد و رقابتی است/ اوحدی: تلاش ما شنیدن صدای فعلان بخش خصوصی است

به گزارش خبرنگارخبرایران، اولین نشست «چاره اندیشی کارآفرینان بخش خصوصی با مجلس و دولت» صبح امروز21 دی ماه 1396 با حضوردکتر«غلامرضا تاجگردون» رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی،مهندس« سعيد اوحدی» مشاور معاون اول رئیس جمهوری، مهندس «سید محمد صدرهاشمی نژاد» رئیس کانون کارآفرینان توسعه گرا، دکتر«حسین سلطانی نیا» دبیرکل و نايب رييس کانون کارآفرینان توسعه گرا ، مهندس «محمد عطاردیان» عضو شورای عالی کانون کارآفرینان توسعه گرا و رییس کانون عالی کارفرمایان کشور، دکتر «حمزه مصطفوی» از مدیران سازمان برنامه و بودجه، دکتر«ایرج گلابتونچی» دبیرکل سندیکای شرکت های ساختمانی ایران، مهندس«نادرعطایی» رئیس هیات مدیره کانون کارآفرینان توسعه گرا، مهندس «علیرضا محمدی دانیالی» عضو هیات مدیره کانون کارآفرینان توسعه گرا ،«ناصر معدلی» عضو شورای عالی سندیکای شرکت های ساختمانی،«محمد حسن کرمانی» عضو شورای کانون کارآفرینان توسعه گرا، مهندس «بهمن دادمان» عضو هیات مدیره سندیکای شرکت های ساختمانی، کارآفرینان و فعالان بخش خصوصی و اصحاب رسانه برگزار و دراین نشست دکتر«حسین سلطانی نیا» دبیرکل و نايب رييس کانون کارآفرینان توسعه گرا اظهارداشت: سهم ایران از واردات 15 کشورهای همسایه فقط  5/14میلیارد دلار است و در حالی که سهم این کشورها  بیش از 1300 میلیارد دلار واردات دارند.

دکتر سلطانی نیا: اقتصاد ایران نه تنها امکان اول شدن در منطقه را ندارد بلکه با اقتصاد بدون نفت  تنها یک چهارم اقتصاد ترکیه هستیم

دبیرکل کانون کارآفرینان توسعه گرا تصریح کرد: سهم کشور ترکیه از واردات کالای تنها سه کشور همسایه ما بیش از سهم ایران از همه کشورهای همسایه است و سهم اقتصاد ایران نیزازتوسعه ناخالصی داخلی با  احتساب نفت 481 میلیارد دلار در 4 سال گذشته بوده و این در حالی است که اقتصاد ترکیه در 4 سال گذشته تولید ناخالص داخلی 781 میلیارد دلاری را تجربه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این تجربه تلخ براین معناست که اقتصاد ایران نه تنها امکان اول شدن در منطقه را ندارد بلکه با اقتصاد بدون نفت  تنها یک چهارم اقتصاد ترکیه هستیم و این یک معضل برای اقتصاد ماست.

دکترسلطانی نیا ابرازداشت:کانون به دنبال تحقق منشوربخش خصوصی برای نجات اقتصاد کشوراست و تحقق اقتصادی کشور با محوریت بخش خصوصی در راستای تآمین منافع ملی حاصل می شود.

وی ازارسال بسته انتظارات بخش خصوصی به مقام معظم رهبری سران سه قوه خبرداد و اعلام کرد : انتظارات بخش خصوصی این است که به انتظارات و پیشنهادات بخش خصوصی توجه گردد و آن چیزی که که بسیاری از فعالان و دلسوزان بخش خصوصی در کانون کارآفرینان توسعه گرا با هم هم صدا شده اند تا راه توسعه کشور را از این طریق هموار نمایند.

 

مهندس صدرهاشمی نژاد: نسخه شفابخش اقتصاد کشور توجه به اقصاد آزاد و رقابتی یا همان اقتصاد مقاومتی است

مهندس سید محمد صدر هاشمی نژاد رئیس کانون کارآفرینان توسعه گرا نیز درادامه «نشست چاره اندیشی کارآفرینان بخش خصوصی با مجلس و دولت» اظهارداشت: نسخه شفابخش اقتصاد کشور توجه به اقصاد آزاد و رقابتی یا همان اقتصاد مقاومتی است و در حال حاضر مشکل اصلی اقتصاد کشور توسعه نیافتگی است.

وی با اشاره به مشکلات ومعضلات توسعه نیافتگی کشورعنوان داشت: اقتصاد کشورمان بدون احتساب نفت تنها یک چهارم اقتصاد ترکیه است و این برای کشوری که می خواهد اقتصاد اول منطقه باشد یک فاجعه است.

مهندس صدرهاشمی نژاد نسخه اقتصاد اجتماعی را پروژه شکست خورده در همه جای دنیا از جمله چین و شوروی سابق عنوان کرد وافزود: کشوری مثل روسیه زمانی در مسیر اقتصاد توسعه یافته قرار گرفت که از نگاه سوسیالیستی فاصله گرفت و  به اقتصاد بازار آزاد روی آورد.

رئیس کانون کارآفرینان توسعه گرا با اشاره به اینکه دولت درک درست و اطلاعات صحیحی از بخش خصوصی ندارد تاکید کرد: مسیر توسعه کشور از محافل دولتی بیرون نمی آید وهمه بحث هایی که در این محافل صورت می گیرد بی فایده  و علاج مشکلات در توجه به بازار آزاد و رقابتی و یافتن مسیر توسعه توسط کارآفرینان و فعالان بخش خصوصی است که سران قوا  و کشور باید به آن توجه نماید.

وی با اشاره به اینکه این کانون به عنوان یک تشکل فعال برای حل مشکلات اقتصادی کشور نقش آفرینی خواهد کرد و اهداف آن در سطح ملی و بین المللی دنبال می شود اظهار داشت: یکی از نتایج و خروجی های این نشست چاره اندیشی تشکیل کمیته نه نفره برای حل مشکلات اقتصادی کشور در زمینه ها و بخش های مختلف است.

مهندس صدر هاشمی نژاد با اشاره به استقبال خوب نمایندگان دولت و مجلس و رسانه ها از نخستین نشست چاره اندیشی با فعالان بخش خصوصی گفت: این کمیته نه نفره شامل سه نفر از مجلس، سه نفر نماینده دولت و سه نفر از بخش خصوصی است که بزودی کار خود را آغاز می کنند.

 

دکترتاج گردون: توجه کافی به بخش خصوصی نشده و مجلس برای شنیدن همه نظرات و پیشنهادات فعالان و مدیران بخش خصوصی آماده است

دکتر غلامرضا تاج گردون رئیس کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز درادامه این نشست یک روزه از تشکیل کانون کارآفرینان توسعه گرا به عنوان یک حرکت جدی و سازنده از سوی بخش خصوصی یاد کرد و اظهارداشت: آمادگی کامل داریم تا پیشنهادات بخش خصوصی را برای مصوبات بودجه استفاده کنیم و آنها را در برنامه توسعه اقتصادی کشور به کار ببندیم.

دکترتاج گردون تصریح کرد: توجه کافی به بخش خصوصی نشده ومهمترین حرکتی که می تواند برای توسعه اقتصادای کشور صورت بگیرد از سوی بخش خصوصی است و در حال حاضر این بستر برای نقش آفرینی بخش خصوصی تا حدودی فراهم است و مجلس برای شنیدن همه نظرات و پیشنهادات فعالان و مدیران بخش خصوصی آماده است.

وی اضافه کرد: در همه مسائل و مشکلات کشور یک سر آن دولت و یک سر دیگر آن بخش خصوصی است و این حرکتی که تحت عنوان کانون کارآفرینان توسعه گرا آغاز شده است می تواند در حوزه های مختلف و به طور جدی و مداوم دنبال شود تا بتوانیم به مشکلات اقتصادی کشور فائق آئیم.

 

مهندس اوحدی: همه تلاش خود را برای شنیدن صدای فعلان بخش خصوصی به کار خواهیم بست

 مهندس سعید اوحدی مشاورعالی معاون اول رئیس جمهوری در حوزه سرمایه گذاری و گردشگری نیز دراین نشست با انتقاد از عدم حضور مسئولان بانک مرکزی و سایر مدیران بانکی اظهارداشت: همه تلاش خود را برای شنیدن صدای فعلان بخش خصوصی به کار خواهیم بست و حمایتهای خوبی را از طریق صندوق توسعه ملی و توسعه گردشگری برای توسعه اقتصادی از طریق بخش خصوصی دنبال می کنیم.

مهندس اوحدی از ایجاد کانون کارآفرینان توسعه گرا به عنوان یک حرکت جدی و جدید برای نقش آفرینی بخش خصوصی در حل مسائل اقتصادی کشور یاد کرد وابرازداشت: تنها با حضور جدی بخش خصوصی و همکاری با مجلس و دولت می توانیم به اهداف خود در زمینه تحقق اهداف برنامه های توسعه دست خواهیم یافت.

مشاور عالی معاون اول رئیس جمهوری بر توسعه اقتصادی کشور از طریق صادرات و ورود به بازارهای منطقه و جهان تاکید وخاطرنشان کرد: بازار کشورهای منطقه از جمله عراق و روسیه  سهل و ممتنع است و باید با همت خود بخش خصوصی ورود خود را تضمین کنیم و سهم خود را از  تا میلیارد دلار فعلی به سطح مناسب ارتقاء دهیم.

 

مهندس عطاردیان: بخش خصوصی نباید منتظر تصمیم دولت باشد

مهندس محمد عطاردیان عضو شورای عالی کانون کارآفرینان توسعه گرا نیز درادامه این نشست اظهارداشت:22 میلیون حاشیه نشین در کشور وجود دارد و بخش خصوصی نباید منتظر تصمیم دولت باشد وهمانطور که کانون کارآفرینان توسعه گرا درباره اهداف تشکیل خود گفته به دنبال حل مشکلات اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به اینکه تجربه کشورهای دیگرنشان می دهد که اشتغالزایی از ناحیه دولت همواره با شکست مواجه بوده خاطرنشان کرد: از دو سال پیش درباره آسیب های اجتماعی و اقتصادی کشور و نتایج غیرقابل پیش بینی آن به مسئولان هشدار داده ایم ولی جدی نگرفته اند که مشکلات و  اتفاقات اخیر هشداری در این زمینه بود تا آنها به خود آیند.

نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایان ایران از تشکیل کانون کارآفرینان توسعه گرا به عنوان هلدینگی به منظور حمایت از بنگاه های اقتصادی خبر داد و گفت: کارفرمایان برای ایجاد این هلدینگ، 200 میلیارد تومان سرمایه اختصاص می دهند تا به اشتغال پایدار کمک کنند. چنانچه دولت از تشکیل این هلدینگ حمایت کند کارفرمایان سرمایه خود را تا 1000 میلیارد تومان افزایش می دهند و بسیاری از مشکلات اقتصادی و اشتغال را حل می کنند

بنابراین گزارش، دراولین نشست «چاره اندیشی کارآفرینان بخش خصوصی با مجلس و دولت» مهمترین مسائل مربوط به توسعه نیافتگی اقتصاد کشور و چالش های پیش رو  در 2 پنل تخصصی ، مدیران و کارآفرینان بخش خصوصی و پنل 2 با موضوع نمایندگان دولت و مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب