امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 27231 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

با سرمایه‌گذاری شرکت آلمانی در ایران انجام شد؛

راه‌اندازی خط تولید مشترک محصولات گرمایشی بوتان و بوش

خبرایران: با راه‌اندازی خط تولید محصولات گرمایشی و آب گرم خانگی بوش در کارخانه بوتان،‌ بوتان به‌ صورت انحصاری تولید، فروش و خدمات پس از فروش تمامی محصولات گرمایشی و آب‌گرم خانگی بوش ترموتکنولوژی را در ایران انجام می‌دهد.
راه‌اندازی خط تولید مشترک محصولات گرمایشی بوتان و بوش

به گزارش خبرایران، اولین حضور بوش در ایران به ۹۳ سال پیش برمی‌گردد و از همان زمان و به تدریج، فعالیت‌های مختلفی را در ایران دنبال کرده است. در ماه مه ۲۰۱۶، شرکت بوش با آگاهی از اهمیت ویژه بازار ایران، اقدام به تاسیس یک دفتر در ایران کرد و در تازه ترین تحول،‌ این شرکت اقدام به عقد قرارداد همکاری با شرکت بوتان و راه‌اندازی خط تولید مشترک با این شرکت در ایران کرده است.

بوش افق فعالیت خود در ایران را بسیار گسترده می‌بیند

آندریاس اشمیت رییس هیات‌مدیره بوش تجارت پارس، (شعبه شرکت بوش در ایران‌) در حاشیه راه‌اندازی خط تولید این شرکت در کارخانه بوتان (ساوه) در جمع خبرنگاران گفت: برنامه شرکت بوش ابتدا این بود که فقط یک دفتر نمایندگی فروش محصولات در تهران دائر کند اما بعد از بررسی‌های جامعی که توسط کارشناسان ما در مورد ایران و ظرفیت‌های بازار و صنایع این کشور انجام شد به این نتیجه رسیدیم که برای راه‌اندازی یک شعبه از شرکت بوش در ایران سرمایه‌گذاری کنیم.

این شرکت با ۵۰ نفر پرسنل که اغلب آنها ایرانی هستند و ۵ کارشناس آلمانی هم در آن حضور دارد در تولید سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و تهویه مطبوع خانگی و تجاری، تجهیزات نیروگاهی،‌ لوازم خانگی و فناوری‌های امنیتی، بسته‌بندی‌های صنعتی و قطعات خودرو در ایران فعالیت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شرکت بوش افق فعالیت خود در ایران را بسیار گسترده می‌بیند، افزود: بازار ایران دارای پتانسیل بالای جمعیت و پرتقاضا است و از طرفی تولید در ایران نیز به دلیل وجود نیروی جوان متخصص و تحصیل کرده چشم‌انداز روشنی دارد.

رییس هیات‌مدیره بوش تجارت پارس در تشریح همکاری این شرکت با شرکت بوتان اظهارکرد: بررسی‌های ما بیانگر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت بوتان در تولید انواع محصولات گرمایشی بود و به همین دلیل تصمیم گرفتیم در گام نخست با این شرکت به عنوان شریک تجاری در تولید این محصولات همکاری کنیم،‌ ضمن آن که مقبولیت مردمی شرکت بوتان در ایران نیز در این همکاری برای ما اهمیت ویژه‌ای داشت.

تمرکز بر تولید محصول برای بازار داخل ایران در فاز اول

 زفر پولات رییس بخش خاورمیانه شرکت بوش نیز در این مراسم در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اهداف صادراتی شرکت بوش از سرمایه‌گذاری در ایران و مشارکت با شرکت بوتان، گفت: در گام نخست ما تمرکز خود را بر تولید محصولات گرمایشی با مشارکت بوتان برای بازار داخل ایران قرار داده ایم اما در افق پیش رو، با توجه به این که طبق قراردادی که با بوتان بسته‌ایم دو شرکت بوش و بوتان به شرکای تجاری تبدیل شده‌اند،‌ بسته به شرایط، برای گسترش خطوط تولید و تنوع بخشی به محصولات و افزایش سهم بوتان در بازار داخلی و همچنین صادرات این محصولات به کشورهای منطقه نیز برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

گسترش مناسبات بین‌المللی تولید و انتقال فناوری به کشور

همچنین در این مراسم رییس هیات‌مدیره بوتان نیز با بیان اینکه این شرکت در راستای گسترش همکاری‌های خود با برندهای مطرح بین‌المللی  از اسفندماه سال ۹۵ وارد شراکت استراتژیک با بوش شد،‌ افزود: در سال‌های اخیر، بوتان علاوه بر کسب سهم حداکثری از بازار داخلی وسایل گرمایشی با صادرات روزافزون و مستمر به اروپا و آسیا بازارهای جدیدی را فتح کرده و با شکستن رکورد صادرات بیش از ۵۰۰هزار دستگاه، به نامی شناخته شده در این صنعت در اروپا تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه دانش فنی به تنهایی نمی‌تواند موجب ارتقای برند در سطح جهان شده و به گشایش بازارهای بیشتر به روی محصولات کشورمان منتهی شود، تصریح‌کرد: توانایی‌های دیگری همچون دانش بازاریابی و مدیریت نیز برای حاصل شدن این مقصود لازم است که ما برای رسیدن به این قابلیت‌ها باید مشارکت‌های بین‌المللی خود را افزایش دهیم، ضمن آن که مشارکت بوتان و بوش را می‌توان از مصادیق ارتقای سطح کیفی تولید و انتقال فناوری به کشور به شمار آورد.

پتانسیل شرکت بوتان برای تبدیل شدن به هاب تولید و صادرات محصولات بوش در منطقه

عباس هاشمی مدیرکل صنایع فلزی ولوازم خانگی نیز در این مراسم با بیان اینکه ظرفیت تولید پکیج گرمایشی کشور حدود ۷.۱ میلیون دستگاه است،‌ اظهارکرد: میزان تولید کشور در حال حاضر با ۱۰ واحد تولیدی فعال حدود ۶۰۰ هزار دستگاه است. خوشبختانه در صنایع گازسوز، ایران به بالای ۹۰ درصد تولید داخل رسیده و واردات ما در این صنایع بسیار ناچیز است. وزارت صنعت حمایت خوبی از این صنایع انجام داده و تعرفه ورودی پکیج گرمایشی ۳۲ درصد و در جهت این حمایت است. بوتان و بوش انتخاب درستی انجام داده‌اند و این یک مشارکت برد –برد است و انتظار ما از بوش این است که در فاز بعدی این مشارکت فعالیت‌های تحقیق و توسعه و مدیریت نرم‌افزاری خود را در ایران انجام دهند و سهم بازار خارجی شرکت بوش در منطقه به بوتان سپرده شود و شرکت بوتان، به هاب محصولات بوش در منطقه تبدیل شود.

در بخشی از این مراسم نیز،  محمدرضا حاجی‌پور، ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با طرح اینکه شرکت‌های بوتان و بوش از جمله شرکت‌های بسیار بزرگ و معتبر در حوزه صنایع لوازم خانگی و تاسیساتی هستند، گفت: این سازمان در کنار وزارت صنعت، معدن و تجارت اماده هر گونه همکاری در جهت رفع موانع تولید و مشکلات تولیدکنندگان و از جمله این دو شرکت بزرگ است که رشد بیشتری داشته باشند.

وی افزود: از زمان صدور جواز تا زمان صدور پروانه این پروژه، حدود ۴ ماه زمان طی شد که از این حیث یکی از سریع‌ترین پروژه‌هایی بوده است که در سطح استان و یا کشور اجرا شده است.

حاجی‌پور همچنین با بیان اینکه استان مرکزی چهارمین قطب صنعتی کشور است، در استفاده از نیروهای متخصص و فنی استان در توسعه سهم بازار محصولات تولید داخل نیز تاکید کرد. اعلام آمادگی شرکت‌های خارجی در تعامل و انعقاد قراردادهای همکاری با شرکت‌های معتبر استان مرکزی بعد از برجام، از دیگر نکات طرح شده از سوی وی بود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب