امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 27019 تاریخ انتشار: شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

فرخی هنرمند نقاش و نگارگر کشورمان اعلام کرد؛

هنر انقلاب یکی از جدی‌ترین جنبش‌های هنری سرزمین ماست

خبرایران: مهدی فرخی، از هنرمندان نقاش و نگارگر کشورمان، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های هنر انقلاب را تاثیرگذاری آن می‌داند که به ماندگاری این آثار می‌انجامد.
هنر انقلاب یکی از جدی‌ترین جنبش‌های هنری سرزمین ماست

به گزارش خبرایران از پایگاه خبری حوزه هنری، فرخی از آخرین کار خود با عنوان «ای سرفراز میهن» نام برد که در ابعاد 100 در 70 سانتی‌متر و با تکنیک اکریلیک قرار است و در آینده رونمایی شود. فرخی در این زمینه توضیح داد: در این کار از سه رنگ پرچم ایران استفاده شده؛ رنگ سفید پرچم فرم پرواز کبوترها که نماد صلح و دوستی است را به ذهن متبادر می‌کند و رنگ قرمز به شکل نمادین گل‌های لاله را تصویر می‌کند. این اثر فرمی پویا و زنده دارد که در یک فضای لاجوردی بسیار پرتحرک می‌نماید.

فرخی در پاسخ به این پرسش که هنر انقلاب چگونه می‌تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد، بیان داشت: هنر انقلاب یکی از جدی‌ترین جنبش‌های هنری سرزمین ماست و چون پویشی است که پایه دینی دارد تاثیرگذار است.

او در ادامه توضیح داد: امروزه برخی فکر می‌کنند هنر آن چیزی است که تنها در گالری‌ها عرضه شده و با قیمت‌های گزاف فروخته می‌شود. هنرمند انقلاب، هنرمند فروشنده نیست و مبنای ارزش اثرش قدرت تاثیرگذاری آن است. امروز در جامعه هنری ما هنرمندان انقلاب کم نیستند کسانی که به ماندگاری اثر خود فکر می‌کنند. نمونه بارز آن هم آثاری است که در گذشته بر مبنای هنر انقلاب و با پایه‌های دینی و واکنش به اتفاقات مختلف اجتماعی و جهانی مانند مقاومت فلسطین خلق شده و تا امروز هم به عنوان اثری مانا و ارزشمند از آن ها یاد می‌شود.

این هنرمند با بیان اینکه هنر در زندگی امروز ما تعریف متفاوتی پیدا کرده، اظهار داشت: این تعریف متفاوت به این دلیل است که فرصت‌ها تغییر پیدا کرده‌اند. یک اثر هنری وقتی در گذشته خلق می‌شد سال‌ها زمان می‌برد تا دیده شود و یا در کتابی چاپ شود. اما امروز اثر هنری تعریف دیگری دارد و هنرمند از روزی که شروع به انجام یک پروژه جدید می‌کند تا زمان اتمام آن می‌تواند توسط رسانه‌های مختلف عموم جامعه را در جریان قرار دهد، دامنه مخاطبان خود را گسترش دهد و حتی مخاطبان جهانی پیدا کند.

فرخی اثرگذاری هنر را نسبت به گذشته متفاوت ذکر کرد و گفت: به معنای دیگر امروزه تاثیرگذاری هنر نسبت به گذشته بیشتر شده به خاطر اینکه رسانه به کمکش آمده. این اتفاق البته معایبی هم دارد چون امکان دارد آثار هنری فاخر و ارزشمند در ترافیک و شلوغی کارهای بسیاری که تولید می‌شوند، گم شوند اما رسانه‌های خبرساز می‌توانند به شناساندن آثار فاخر کمک کنند.

مهدی فرّخی در دوران نوجوانی در مشهد به فراگیری نگارگری پرداخت و از محضر حسین رزاقی بهره برد. او در سال 1387 به تهران مهاجرت کرد و با ورود به مکتب کمال‌الدین بهزاد نزد محمدعلی رجبی به تکمیل دانسته‌های هنری خود مشغول شد. این هنرمند جوان در سال 1388 از سوی بنیاد ملی نخبگان برگزیده شد. تصویرسازی دو مجموعه کتاب و برپایی هفت نمایشگاه انفرادی بخشی از سوابق هنری او به شمار می‌رود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب