امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2701 تاریخ انتشار: جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۷:۴۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئیس بنیاد مسکن :

طرح هادی برای 80 درصد روستاهای کشور تهیه شد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: طرح هادی از سوی این نهاد برای 30 هزار و 940 روستا در سطح کشور تهیه شده که تاکنون پیشرفت 80 درصدی دارد.
طرح هادی برای 80 درصد روستاهای کشور تهیه شد
به گزارش خبرایران، علیرضا تابش روز پنج شنبه در همایش مدیران بنیاد مسکن سراسر کشور به مناسبت سالروز افتتاح حساب 100 امام (ره ) و تاسیس این نهاد اظهار داشت : بودجه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امسال رشد پنج برابری نسبت به سال 1392 دارد و به رقم یک هزار و 300 میلیارد تومان رسیده است .

وی با اشاره به نقش تعیین کننده و حمایتی دولت در سال 1393 آن را یک سال استثنایی ارزیابی کرد و گفت: تمامی مطالبات سال گذشته دریافت شد.

تابش خاطرنشان ساخت: عمران روستایی عمده فعالیت های بنیاد مسکن در طرح های هادی و روستایی است و اکنون شمار روستاهایی که ساکنان آنها بالای 20 خانوارند ، به 38 هزار و 131 روستا رسیده و در آنها پنج میلیون و 547 هزار خانوار زندگی می کنند.

به گفته تابش ، تعداد روستاهایی که طرح های هادی روستایی در آنها اجرا شده 13 هزارو 436 روستا است که پیشرفت این بخش 35 درصدی است .

رییس بنیاد مسکن با بیان اینکه اعتبارات طراحی و اجرای طرح های هادی روستایی سالانه از طریق اعتبارات روستایی و ملی تامین می شود ، گفت : سال 1392 جمع اعتبارات ملی مصوب شده 676 میلیارد تومان بود که اعتبارات تخصیصی 38 درصد این میزان را در بر گرفت.

تابش افزود: بنیاد مسکن مجری احداث واحدهای مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر است و اکنون مشکلی از نظر تأسیسات زیربنایی وجود ندارد .

وی اضافه کرد: آمارها نشان می دهد که کمتر از 30 هزار واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر تحت پوشش این نهاد با مشکلات خدمات زیربنایی روبه رو است که سهم کمتر از 10 درصدی را نشان می دهد .

تابش با بیان اینکه دولت اعتباراتی که برای عمران روستاها اختصاص داده را به 250 میلیارد تومان رسیده ، گفت : سال 93 بودجه ای که در قانون برای بنیاد مسکن بسته شده با افزایش قابل ملاحظه نسبت به سال 1392 رشد پنج برابری دارد.

وی تصریح کرد: مقرر شده امسال بودجه تخصیصی به بنیاد مسکن تغییر پیدا نکند و همان بودجه مصوب اختصاص یابد .

تابش از صدور 27 هزار سند واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر خبر داد و افزود: اسناد مالکیت صادره بالغ بر دو میلیون و 700 هزار جلد بود .

وی در باره ارائه خدمات فنی و طرح های مطالعاتی و تحقیقاتی گفت: بهسازی بافت های با ارزش روستایی در 50 روستا اجرا شده و در 68 روستا در حال انجام است.

تابش در زمینه وقوع سوانح طبیعی در سال 92 گفت : سال گذشته تعداد 9 سانحه منجر به بازسازی واحدهای مسکونی روستایی شد ، سیل در استان کرمان، فارس و برف و یخبندان در استان های مازندران و گیلان و زلزله در بوشهر، هرمزگان، مرکزی و سیستان و بلوچستان از جمله حوادثی بود که در سال 92 رخ داد.

رئیس بنیاد مسکن مجموع واحدهایی را که در سوانح به وقوع پیوسته در سال گذشته تخریب یا آسیب دیدند ، 42 هزار واحد مسکونی ذکر کرد و گفت : برای تمامی آنها اعتبار تخصیص داده شد.

وی میزان اعتبار مصوب برای بازسازی واحدهای آسیب دیده را 829 میلیارد تومان اعلام کرد که 610 میلیارد تومان اعتبار آن اختصاص یافت .

تابش از عقد قرارداد 348 هزار واحد مسکن مهر با بانک ها در شهرهای زیر25 هزار نفر نام برد که برای دریافت تسهیلات، عقد قرارداد لازم انجام شد .

به گفته وی ، ساخت 260 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر به اتمام رسیده و به افراد واجد شرایط تحویل شده و بقیه پیشرفت فیزیکی 70 درصدی دارد.

رییس بنیاد مسکن اعتبارات لازم برای 348 هزار واحد را هفت هزار و 850 میلیارد تومان ذکر کرد که تاکنون 6 هزار و 640 میلیارد تومان از بانک ها دریافت کرده اند.

وی بهسازی یک میلیون و 398 هزار واحد مسکونی روستایی از سال 1384 را به عنوان دیگر اقدامات این نهاد ذکر کرد و افزود: میزان اعتباراتی که از طریق بانک ها برای این واحدها جذب شد 12 هزار و 314 میلیارد تومان بود.
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب