امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 26972 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در جلسه فصلي ستاد مديريت بحران اعلام شد؛

شهردار منطقه یک: کنترل بحران نیازمند مدیریت واحد شهری است

خبرایران: شهردار منطقه یک اعلام کرد: بحران های حوادث غیر مترقبه با ایجاد مدیریت واحد شهری قابل کنترل خواهد بود.
شهردار منطقه یک: کنترل بحران نیازمند مدیریت واحد شهری است

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه یک حبیب ا... تاجیک اسماعیلی شهردار منطقه یک به مناسبت پنجم ديماه- روز ملي ايمني در برابر زلزله و كاهش اثرات بلاياي طبيعي- با حضور در جلسه فصلي ستاد مديريت بحران منطقه يك با اعلام خبر فوق اظهار داشت : یکی از مشکلات اساسی در مقابله با بحران های طبیعی عدم مدیریت واحد شهری است در حالی که اگر مدیریت شهر در دست یک نهاد باشد و آن نهاد برای آمادگی ، ساماندهی و کنترل بحران در مواقع اضطراری برنامه ریزی کند می توان مدیریت موفق تری در هنگام وقوع بحران داشته باشیم.

وی افزود: شهرداری تهران در حال حاضر با جدیت به دنبال اجرای مدیریت واحد شهری است تا در یکی از شهرها به صورت پایلوت اجرا و شاهد بهبود و ارتقاء کیفیت مدیریت بحران در شهرها باشیم.

تاجیک اسماعیلی یکی از مهمترین معضلات شهری به هنگام بروز حوادث غیر مترقبه مانند زلزله را نبود کانال های تاسیسات شهری دانست و گفت: با وقوع حوادث طبیعی تاسیسات شهری مانند لوله های آب، گاز، سیم های برق و... در زیرزمین شکسته و این امر باعث قطع امکانات اولیه زندگی          می شود در حالی که اگر کانال های تاسیساتی ساخته شوند با توجه به مقاوم بودن آنها در برابر حوادث غیر مترقبه ،تاسیسات در داخل آنها سالم و ایمن خواهد ماند.

وی نوسازی بافت های فرسوده را از دیگر برنامه های مقاوم سازی محیط های شهری در برابر وقوع حوادث دانست و گفت: تسهیلاتی به سازندگان و تجمیع کنندگان بافت های فرسوده ارائه می شود تا بتوانند این بافت ها را یکپارچه و نوسازی کنند.

شهردار منطقه یک رعایت نکات ایمنی ، فنی و مهندسی را لازمه ساخت شهری مقاوم دانست و افزود: هر کسی که مسئولیتی دارد موظف است در برابر عدم رعایت نکات ایمنی ، فنی و مهندسی در ساخت ساختمان ها ایفای وظیفه کند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب