امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 26905 تاریخ انتشار: شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲:۳۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مهدی صادقی درنشست خبری اعلام کرد؛

شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد امسال 33 هزار و 600 تن شیر تولید خواهد کرد/ شیر و گوشت زاگرس سال آینده افزایش سرمایه می‌دهد/ بازار دوم فرابورس میزبان عرضه 20 درصد از سهام «زشگزا»

خبرایران: مدیرعامل شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد به روند رو به رشد تولید شیر کارخانه زاگرس شهرکرد در خلال سال‌های اخیر اشاره وگفت: در سال 90 مقدار تولید شیر کارخانه 17 هزار و 600 تن بود که با طی شدن یک روند رو به رشد و صعودی در تولید این محصول، سال گذشته این رقم به 31 هزار و 200 تن رسید و برای امسال نیز تولید 33 هزار و 600 تن شیر را پیش‌بینی کرده‌ایم.
شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد امسال 33 هزار و 600 تن شیر تولید خواهد کرد/ شیر و گوشت زاگرس سال آینده افزایش سرمایه می‌دهد/ بازار دوم فرابورس میزبان عرضه 20 درصد از سهام «زشگزا»

به گزارش خبرایران، نشست خبری«شرکت شیروگوشت زاگرس» صبح امروزشنبه 2 دی ماه 1396 باحضور«مهدی صادقی» مدیرعامل شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد،«علی الله وکیل» مدیرمالی شرکت شیر و گوشت زاگرس و اصحاب رسانه  درسی‌و‌دومین نشست خبری «یک‌ دیدار، یک عرضه» فرابورس برگزار و دراین نشست خبری«مهدی صادقی» مدیرعامل شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد به معرفی تولیدات این شرکت، موقعیت جغرافیایی، ظرفیت تولیدات و ... پرداخت و اظهارداشت: تعداد واحدهای تحت پوشش این شرکت 4 واحد بوده و مهمترین محصولات تولیدی آن شامل شیر، انواع دام، یونجه، جو، ذرت، گندم، کلزا و سیب‌زمینی است.

مدیرعامل شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد ظرفیت تولید شیر این کارخانه را در سال گذشته 31 هزار تن اعلام و بیان کرد: شیر و گوشت زاگرس شهرکرد همچنین دارای ظرفیت تولید انواع محصولات زراعی به میزان 5 هزار تن و محصولات باغی به میزان 60 تن است.

وی با اشاره به اینکه بنياد مستضعفان در سال 1381 اموال و دارایی‌های گاوداری صنعتي قديم شهركرد را از طريق مزايده از بانك كشاورزی خريداری کرده و فرایند تحویل آن نیز در همان زمان صورت گرفته است، اشاره کرد: در آن زمان توليد روزانه شیر توسط این شرکت 15 تن، تعداد دام مولد 800 راس و ركورد هر راس دام شيري نیز 27 كيلوگرم بوده است.

صادقی يكی از دلايل سرمايه‌گذاري بنياد مستضعفان در استان چهارمحال بختیاری را استعداد و مزيت اين استان در زمینه شرايط اقليمي و موقعيت جغرافيايي، وجود منابع آبي و همچنین علوفه مرغوب و با كيفيت اعلام و اضافه کرد: در حال حاضر شركت شير و گوشت زاگرس شهركرد جزو واحدهاي تجاري فرعي شركت گسترش كشاورزي و دامپروري فردوس پارس و واحد تجاري نهايي گروه بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي است.

وی در تشریح رشته فعالیت‌های شرکت نیز توضیح داد: واحد پرورش و تولید گاوهای شیری، واحد مرغداری و زراعت سه رشته فعالیت این کارخانه محسوب می‌شوند که حدود 90 درصد از فعالیت‌های شرکت به واحد نخست یعنی پرورش و تولید گاوهای شیری اختصاص دارد و ظرفیت سالانه واحد دامداری یا همان واحد پرورش و تولید گاوهای شیری شرکت به میزان 36 هزار تن شیر خام، 1500 راس گاو نر، 300 تن گوشت قرمز، کود دامی و همچنین پرورش و فروش تلیسه آبستن است.

مدیرعامل شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد به روند رو به رشد تولید شیر کارخانه در خلال سال‌های اخیر نیز اشاره و اعلام کرد: در سال 90 مقدار تولید شیر کارخانه 17 هزار و 600 تن بود که با طی شدن یک روند رو به رشد و صعودی در تولید این محصول، سال گذشته این رقم به 31 هزار و 200 تن رسید و برای امسال نیز تولید 33 هزار و 600 تن شیر را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بخشی از شیر تولیدی این کارخانه به خارج از کشور صادر شده است در خصوص برنامه صادرات برای سال جاری گفت: با وجود ارائه درخواست برخی کشورها همچون افغانستان، کشورهای حاشیه دریای خزر و خلیج‌فارس اما برنامه‌ای برای صادرات شیر در سال جاری نداریم و این تصمیم بنا به آن گرفته شده که گاوهای شیری را بتوانیم به 3 هزار راس که در حال حاضر 2 هزار و 500 راس است، افزایش دهیم.

صادقی در خصوص ترکیب فروش محصولات این شرکت در سال گذشته گفت: حدود 80 درصد از فروش محصولات شیر و گوشت زاگرس شهرکرد به شیر اختصاص داشته و حدود 10 درصد آن مربوط به فروش گاو ماده بوده است، ضمن آنکه فروش گوساله نر نیز نزدیک به 6 درصد از فروش شرکت در سال گذشته را به خود اختصاص داده و مابقی فروش مربوط به محصولات کشاورزی، تلیسه و ... است.

مدیرعامل شیر و گوشت زاگرس با بیان اینکه شرکت سال گذشته 203 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده که از این میزان در 6 ماهه 92 ریال را پوشش داده بود، در خصوص پیش‌بینی سود خالص هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 96 گفت: مقدار EPS هر سهم در بودجه امسال 482 ریال پیش‌بینی شده که از این میزان تا پایان شهریورماه 206 ریال آن معادل 46 درصد را پوشش داده است.

 

افزایش سرمایه «زشگزا» سال آینده رقم می‌خورد

علی الله وکیل مدیرمالی شرکت شیر و گوشت زاگرس نیزدرادامه این نشست در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد برنامه شرکت برای افزایش سرمایه اظهارداشت: در حالی که امسال برنامه‌ای برای افزایش سرمایه نداریم اما به دنیال افزایش ظرفیتی که بهمن ماه در مجموعه آغاز خواهد شد و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته برای این موضوع سال آینده افزایش سرمایه شرکت رقم خواهد خورد.

وی رقم مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در طرح توسعه شرکت و افزایش ظرفیت آن را 12 میلیارد تومان اعلام کرد که 2 میلیارد تومان آن وام بلندمدت است و حدود 10 میلیارد تومان مابقی از محل آورده سهامداران و منابع داخلی شرکت تامین خواهد شد.

علی الله وکیل همچنین میزان کل تسهیلات اخذ شده مجموعه را 11 میلیارد تومان اعلام کرد که 3 میلیارد تومان آن با نرخ 10 درصد از صندوق توسعه ملی و مابقی حداکثر با نرخ 18 درصد اخذ شده است.

بنابراین گزارش، شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد در گروه «زراعت و خدمات وابسته» زیر گروه «کشاورزی و خدمات دامپروری به غیر از دامپزشکی» قرار داشته و در بازار دوم فرابورس ایران پذیرش و درج شده است. آنطور که مدیرمالی شرکت در نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» اعلام کرد 16میلیون سهم آن (معادل 20 درصد از کل سهام این شرکت) در بازار فرابورس عرضه اولیه خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب