امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 26803 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱:۴۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان؛

کمک جشنواره گیم تهران به انسجام‌بخشی وضعیت بازی‌های رایانه‌ای در استان‌ها

خبرایران: نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزاری هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران را گامی در جهت انسجام بخشی به موضوع صنعت گیم در استان‌های مختلف کشور عنوان کرد.
کمک جشنواره گیم تهران به انسجام‌بخشی وضعیت بازی‌های رایانه‌ای در استان‌ها

مرتضی نوری در گفتگو با ستاد خبری هفتمین جشنواره گیم تهران با اشاره به مشکلاتی که استان‌های مختلف در حوزه بازی‌های رایانه‌ای با آن مواجه هستند، اظهار داشت: وضعیت بازی‌های رایانه‌ای در استان‌ها نیازمند یک انسجام و ساماندهی است که جشنواره گیم تهران می‌تواند با جذب استان‌ها برای شرکت در این جشنواره، مشکلات این بخش را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه ساماندهی و انسجام بخشی به حوزه بازی‌های رایانه‌ای مهمترین اقدام در راستای گسترش این فناوری-صنعت در کشور است، ادامه داد: بازی‌های بومی زمانی در کشور گسترش می‌یابد که فعالیت‌های این بخش به صورت منسجم و برنامه‌ریزی شده پیش برود و بتوان از بخش‌های فعال در این حوزه حمایت کرد.

نوری با اشاره به نقش موثر استان‌های کشور در گسترش بازی‌های ایرانی، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف بازی‌سازان و سیاست‌گذاران عرصه بازی‌های رایانه‌ای در کشور، جلب نظر مخاطبان ایرانی است تا بتوان مخاطبان را به استفاده از بازی‌های برگرفته از فرهنگ و عقاید ایرانی اسلامی مجاب کرد. از این رو انسجام‌بخشی بین فعالیت تمامی استان‌ها می‌تواند راهگشا باشد.

نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزاری جشنواره‌های مرتبط با صنعت گیم را گامی موثر و پویا در راستای فرهنگسازی بازی‌های رایانه‌ای بومی عنوان کرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برای حضور هرچه بهتر و گسترده‌تر در این جشنواره برنامه‌ریزی کرده است و به مانند سایر استانها، خواستار حضور بازی‌سازان و فعالان این صنعت در جشنواره گیم تهران است.

وی گفت: هم اکنون در استان همدان، بازی‌سازان و فعالان صنعت گیم به صورت پراکنده در حال فعالیت بوده و تحت حمایت مراکز و خانه‌های دیجیتال هستند اما در صورت ساماندهی به این بخش، می‌توان به انسجام فعالیت بازی‌سازان استانی و شناسایی توانمندی آنها امیدوار بود.

هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران ۱۹ اسفند ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود و بازی‌سازان سراسر کشور می‌توانند به صورت کاملا الکترونیکی آثار خود را از طریق سایت www.tehrangamefestival.ir ارسال نمایند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب