امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 26774 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دومین کافه فین‌تک توسن به توسن‌بوم پرداخت

توسن‌بوم فرصتی برای رشد فین‌تک‌هاست

خبرایران: در دومین رویداد کافه‌فین‌تک توسن از اکوسیستم توسن‌بوم و اتفاقات مثبتی که در این بستر روی داد، سخن به میان آمد.
توسن‌بوم فرصتی برای رشد فین‌تک‌هاست

دومین کافه فین‌تک توسن روز سه‌شنبه هفتم آذرماه 96 در شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین (توسن) برگزار شد. در این رویداد درباره پلتفرم نوآوری باز توسن‌بوم صحبت و تعدادی از مشتریان توسن در حوزه B2B از تجربیات همکاری خود با توسن‌بوم گفتند و وضعیت کنونی و آینده آن مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این برنامه سایه فرنیا، مدیر فروش توسن‌بوم درباره چگونگی و چرایی شکل‌گیری این پلتفرم گفت: شرکت توسن حدود سه سال پیش با هدف جذب استارتاپ‌های فین‌تکی، اکوسیستم توسن‌بوم را راه‌اندازی کرد تا ضمن کمک به رشد و پرورش آنها بتونیم به کامل شدن سبد محصولات بانک‌ها نیز یاری برسانیم.

سپس یوسف قلاتی، مدیرعامل شرکت فناوران اطلاعات خبره، درباره تجربه همکاری این شرکت با توسن‌بوم چنین گفت: حدود یک سال و نیم قبل با شرکت توسن وارد مذاکراتی شدیم تا بتوانیم مشابه فعالیت‌های توسن‌بوم را در صنعت بیمه انجام دهیم و اکنون ۲۲ شرکت بیمه‌ای از محصولات فناوران استفاده می‌کنند. همکاری شرکت فناوران اطلاعات خبره با توسن در سه حوزه پرداخت، واریز و صدور بیمه‌نامه است. بخش پرداختی این پروژه با نام پرداخت ویژه توسن انجام می‌شود که به کمک آن هرگونه پرداختی بدون اینکه نیازی به دریافت شماره شبا یا شماره حساب باشد و توسط فرم مشترکی که با همکاری توسن طراحی شده انجام خواهدشد. این فرم به‌عنوان یک حواله به فرد در زمان پذیرش داده می‌شود و از طریق این حواله و مراجعه به بانک می‌تواند مبلغ موردنیازش را دریافت کند. همکاری دیگر میان این دو شرکت درخصوص ارائه یک صورت حساب ویژه بیمه است و فناوران اطلاعات خبره می‌تواند با همکاری توسن به تمام تراکنش‌های ریز شاپرکی دسترسی داشته‌باشد.

وی افزود: همکاری دیگر ما با توسن برای ایجاد یک نوع شناسه خاص برای استفاده در صنعت بیمه است. ما با کمک شرکت توسن این شناسه را طراحی کردیم و تمام تراکنش‌هایی که بر اساس این شناسه‌ها انجام می‌شود در صورت‌حساب‌ها هم از طریق همین شناسه نشان داده‌می‌شود. تمامی این مجموعه فعالیت‌ها تحت عنوان فاز اول همکاری میان شرکت فناوران اطلاعات خبره با شرکت توسن خواهدبود که به‌زودی عملیاتی می‌شود. فاز دوم همکاری ما با توسن در خصوص ارائه  APIهایی است که به کمک آن بشود صدور و تمدید برخی بیمه‌نامه‌ها را در شعب بانکی انجام داد. بخشی از این فاز در سال ۹۶ عملیاتی و بخشی دیگر از آن در سال ۹۷ تکمیل خواهدشد.

در ادامه، بهرنگ صادقی، مدیر تکنولوژی و توسعه شرکت فرابورس، گفت: «ما در فرابورس برای ارائه برخی سرویس‌های پایاپای و تسویه با بانک‌های مختلفی روبه‌رو هستیم و هر کدام از این بانک‌ها سرویس‌های گوناگونی را با کیفیت‌های مختلفی ارائه می‌دهند. اکنون ما تمام خدمات بانکی را از طریق توسن از این بانک‌ها دریافت می‌کنیم. این همکاری باعث می‌شود تا تمام بانک‌هایی که با توسن همکاری دارند هم در این جریان دخیل شوند؛ حتی بدون اینکه نیاز باشد تا مستقیم با هرکدام از این بانک‌ها وارد مذاکره شویم. اتفاق بسیار خوبی که در این میان می‌افتد تسویه لحظه‌ای است که در کشورهای پیشرفته دنیا این روزها انجام می‌شود و نتیجه ‌آن جلب رضایت و اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی است.

در پایان دومین کافه‌فینتک توسن، همایون محبوبی، مدیراجرایی توسن‌بوم طی سخنانی اظهار کرد: تاکنون دو دوره رویداد هکاتون توسن برگزار شده‌است و اکنون ۱۳ استارتاپ فین‌تکی محصول عملیاتی‌شده دارند، بالای ۲۰ استارتاپ در حال تست محصولات‌شان هستند و از این ۲۰ مورد محصولات ۱۲ استارتاپ به‌زودی عملیاتی می‌شود. حوزه فعالیت این استارتاپ‌ها اغلب  PFM، شبکه‌های اجتماعی، کیف پول، پرداخت‌های خرد و سرمایه‌گذاری است. تا به امروز ۱۲ بانک به اکوسیستم توسن‌بوم متصل شده‌اند.

وی افزود: مهم‌ترین امکانی که توسن‌بوم  برای بانک‌ها و شرکت‌ها فراهم می‌کند، موضوع ادغام است. هزینه این ادغام و نگهداری و پشتیبانی محصولاتی که از طریق توسن‌بوم شکل می‌گیرد هزینه بسیار پایینی است و این موضوع نکته جذابی است که می‌تواند ملاک تأثیرگذاری برای حضور شرکت‌ها و بانک‌ها در این اکوسیستم باشد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب