امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 26633 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۵:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

هواوی نوا 2 اس با نمایشگر بدون حاشیه، چهار دوربین و قیمت رقابتی معرفی شد

خبرایران: هواوی به‌صورت رسمی از گوشی نوا ۲ اس رونمایی کرد؛ این مدل با طراحی بدون حاشیه و چهار دوربین عرضه خواهد شد.
هواوی نوا 2 اس با نمایشگر بدون حاشیه، چهار دوربین و قیمت رقابتی معرفی شد

پس از مدت‌ها گمانه‌زنی در مورد گوشی رده‌بالای جدید هواوی از سری نوا (Nova)، این سازنده بالاخره مدل نوا ۲ اس را به‌صورت رسمی معرفی کرد. گوشی جدید هواوی نوا ۲ اس از نظر طراحی به تصاویری که پیش‌تر از آن به‌ دست آمده بود، شباهت دارد. آنچه این مدل را از دیگر گوشی‌های نوا ۲ متمایز می‌کند، طراحی بدون حاشیه‌ی آن است؛ ضمن اینکه نوا ۲ اس حافظه‌ی رم بالایی دارد.

گوشی نوا ۲ اس را می‌توان نسخه قدرتمندتر نوا ۲ و نوا ۲ پلاس نامید که در اوایل سال جاری میلادی از آن‌ها رونمایی شد. در ادامه، نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری گوشی‌ رده‌بالای جدید هواوی خواهیم انداخت.

نوا 2 اس Nova 2s

نوا ۲ اس برخلاف نوا ۲ و نوا ۲ پلاس، از یک صفحه‌نمایش کشیده با نسبت ابعاد ۱۸ به ۹ استفاده می‏‌کند؛ استفاده از چنین نمایشگری به یک روند در میان گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است و جایگزین صفحات نمایش عریض‌تر ۱۶:۹ خواهند شد. گوشی جدید چینی‌ها با استفاده از یک نمایشگر ۶ اینچی که رزولوشن +FHD (یا ۱۰۸۰ × ۲۱۶۰ پیکسل) برای آن در نظر گرفته شده است؛ خود را به بزرگ‌ترین عضو از سری نوا از نظر اندازه صفحه‌نمایش مبدل ساخته است. دو گوشی نوا ۲ و نوا ۲ پلاس به ترتیب با صفحه‏‌نمایش ۵ اینچی و ۵.۵ اینچی Full HD عرضه شده‌اند.

جنس بدنه گوشی نوا ۲ اس از ترکیب شیشه و فلز است؛ مانند سری میت ۱۰، در پنل پشتی هواوی از شیشه استفاده کرده است. دکمه‏‌های فیزیکی تنظیم حجم صدا و پاور در لبه‌ی سمت راست گوشی نوا ۲ اس و شیار سیم‌کارت در لبه‌‏ی سمت چپ در نظر گرفته شده است. نمایشگر گوشی جدید شرکت چینی، گوشه‌های گرد دارد؛ از طرفی، روی آن با یک شیشه ۲.۵ بعدی پوشانده شده و به همین جهت، انحنای خفیفی روی لبه‌های پنل جلوی گوشی شکل گرفته است. با اینکه نوا ۲ و نوا ۲ پلاس فاقد دکمه‌ی فیزیکی هوم هستند، نوا ۲ اس از این دکمه بهره می‌گیرد؛ هواوی، دکمه‌ی هوم را با وجود حاشیه‌ی باریک پایین صفحه‏‌نمایش در پنل جلوی گوشی جای داده است. حسگر اثرا نگشت نیز با این دکمه‌ی فیزیکی ادغام شده است و کاربران با لمس دکمه‏‌ی هوم، می‌توانند گوشی جدید هواوی را آنلاک کنند.

نوا 2 اس Nova 2s

جدا از صفحه‌نمایش کشیده، نوا ۲ اس از نظر قدرت پردازشی تفاوت چشمگیری با گوشی‌های نوا ۲ و نوا ۲ پلاس دارد؛ در این دو مدل از تراشه میان‌رده کرین ۶۵۹ با هشت هسته پردازشی استفاده شده است و نسخه‌ی جدید گوشی نوا ۲ از تراشه‌ی رده‌بالای کرین ۹۶۰ استفاده می‌کند؛ این پردازنده‌ی هشت هسته‌‏ای، قلب تپنده‌ی فبلت پرچم‌دار ۲۰۱۶ هواوی یعنی میت ۹ و گوشی پرچم‌دار امسال شرکت چینی یعنی پی ۱۰ است.

گوشی ۶ اینچی جدید هواوی از برند «نوا» در دو مدل با ۴ و ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم عرضه خواهد شد؛ فرقی ندارد کدام‌یک را انتخاب کنید، زیرا شرکت سازنده برای آن ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی درنظر گرفته است. همچنین می‌توانید فضای ذخیره‌سازی را با استفاده از کارت حافظه میکرو اس‌دی افزایش دهید. نوا ۲ اس به چهار دوربین مجهز شده؛ هواوی از ترکیب دو سنسور ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم و رنگی برای این مدل استفاده کرده است که دیافراگم F/1.8 دارند. اگر به عکاسی سلفی علاقه‏‌مند هستید، گوشی جدید هواوی شما را ناامید نخواهد کرد؛ زیرا دو سنسور ۲۰ و ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 برای آن در نظر گرفته شده است. 

نوا 2 اس Nova 2s

با اینکه برخی از سازندگان، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری را از محصولات خود کنار گذاشته‌اند، هواوی جک صدا را در نوا ۲ اس حفظ کرده است. باتری ۳۳۴۰ میلی‌آمپر ساعت که غیرقابل دسترسی است، انرژی لازم برای پردازنده و صفحه‌نمایش گوشی جدید هواوی را تأمین می‌کند. همچنین می‌توانید باتری گوشی نوا ۲ اس را به سرعت شارژ کنید، زیرا این مدل از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی خواهد کرد. گوشی رده‏‌بالای هواوی با اندروید اوریو ۸.۰ همراه شده است. 

نوا ۲ اس با تراشه صوتی Hi-Fi همراه شده است و درگاه USB نوع C در لبه‌ی پایین گوشی قرار دارد. هواوی، گوشی جدیدش را در رنگ‌های مشکی، خاکستری، قرمز، رز طلایی و آبی ارائه می‌دهد. نسخه‌ی پایه گوشی نوا ۲ اس با ۴ گیگابایت رم، ۴۰۸ دلار قیمت‏‌گذاری شده است و برای خرید مدل دیگر آن با ۶ گیگابایت رم، باید ۴۵۳ دلار هزینه کنید. همچنین یک مدل دیگر از گوشی با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه، تحت عنوان Yixing Edition عرضه خواهد شد که ۵۱۴ دلار قیمت دارد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب