امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 26376 تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۶:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی؛

تأمین اجتماعی بیش از تعهدات قانونی در حوزه درمان هزینه کرده است

خبرایران: رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به خبر منتشر شده مبنی بر شکایت سازمان تامین اجتماعی، گفت: شکایت مورد اشاره ایشان از سوی کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی بوده است.
تأمین اجتماعی بیش از تعهدات قانونی در حوزه درمان هزینه کرده است

علی اصغر بیات در گفتگو با مهر اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی ٩ بیست و هفتم منابع خود را به بخش درمان تخصیص داده است. به این منظور حساب جداگانه ای افتتاح شده و سهم درمان از منابع تامین اجتماعی به طور کامل و حتی بیش از ۹ بیست و هفتم هزینه شده است.

علی اصغر بیات اظهار داشت: بر خلاف خبر منتشر شده این شکایت از سوی کانون عالی بازنشستگان به عنوان یک سازمان غیر دولتی و از شرکای اجتماعی سازمان تامین اجتماعی انجام شده و ما معتقدیم که با اجرای طرح تحول سلامت فشار مضاعفی بر سازمان تأمین اجتماعی وارد شده و در حال حاضر بیش از حد مجاز در حوزه درمان تأمین اجتماعی هزینه می شود.

وی ادامه داد: بر اساس قانون تامین اجتماعی، سهم درمان، ۹ بیست و هفتم حقوق و دستمزد کارگران است که ۷ بیست و هفتم آن مربوط به هزینه‌های جاری و ۲ بیست و هفتم آن مربوط به زمان مستمری‌بگیری است.

بیات افزود: درحال حاضر واریز سهم درمان توسط تامین اجتماعی به طور کامل انجام می شود  و سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده، بودجه بخش درمانش در سال گذشته، ۱۹ هزار میلیارد تومان‌ بوده است.

رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه  سازمان تامین اجتماعی شفاف‌ترین صورت های مالی را منتشر می‌کند، گفت: تامین اجتماعی مکلف است ۷ بیست و هفتم حق درمان را در بخش درمان هزینه کند و ۲ بیست و هفتم باقی مانده نیز، برای دوران بازنشستگی ذخیره می‌شود. بنابراین ۷ بیست و هفتم گفته شده عینا بابت درمان هزینه می‌شود.

بیات تاکید کرد: با اطمینان اعلام می‌کنم در حال حاضر  همه سهم ۷ بیست و هفتم سرانه درمان، خرج درمان می‌شود.

وی افزود: از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بویژه نماینده مردم محروم ایرانشهر انتظار داریم بیش از این به فکر کارگران و بازنشستگان باشند و منافع و خواسته های آنان را پیگیری کنند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب