امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 26374 تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۳:۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

همراه اول: تلاش می کنیم حامی اول علم و فناوری باشیم

خبرایران: قائم مقام مدیرعامل همراه اول از رویکرد این اپراتور در توجه ویژه به علم، فناوری و نوآوری خبر داد.
همراه اول: تلاش می کنیم حامی اول علم و فناوری باشیم

به گزارش خبرایران از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، نشست خبری جایزه مصطفی(ص) امروز سه شنبه ۷ آذرماه با حضور دکتر حمیدرضا نیکوفر قائم مقام مدیرعامل همراه اول، دکتر حسن ظهور رییس کارگروه علمی، دکتر حمیدرضا ربیعی رییس کارگروه علم و فناوری و مهندس مهدی صفاری نیا دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی(ص) در پژوهشکده علم و فرهنگ برگزار شد. 
در این نشست خبری قائم مقام همراه اول با اشاره به تجلیل از دانشمندان برجسته جهان در این جايزه، گفت: در راستای تجلیل از دانشمندان برجسته و زمینه سازی همکاری و توسعه علمی در جهان، جایزه مصطفی(ص) به عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در  سطح جهان به صورت دوسالانه به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می شود. 
نیکوفر ضمن بیان این که شناسایی و قدردانی از دانشمندان جامعه اسلامی و جامعه بشری کاری ارزشمند است، گفت:‌ دبیرخانه این جایزه با رویکرد سنت حسنه وقف در توسعه علم و فناوری فعالیت دارد و امیدواریم که این جایزه به برکت نام مبارک و برگزیده پیامبر گرامی اسلام، از جایگاه و درخشش روزافزونی برخوردار شود. همراه اول در راستای مسؤولیت اجتماعی خود و به نمایندگی بیش از ۵۰ میلیون مشترک خود در این وقف مبارک که یک وقف علمی و فناوری است، توفیق مشارکت یافته و به جمع واقفان خادم المصطفی پیوسته است. 
قائم مقام مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از محورهای چهارگانه این جایزه است، گفت: فناوری ICT یکی از فناوری های عام و تأثیرگذار بر تمام شئون زندگی بشری است و همراه اول به عنوان «همراهی هوشمند برای فردایی بهتر» در سالیان اخیر توجه ویژه ای به علم، فناوری، دانشگاه و مراکز تحقیقاتی داشته است.
وی ادامه داد: هم اکنون همراه اول با چهار دانشگاه صنعتی شریف، شهید بهشتی، صنعتی اصفهان و شیراز شرکت مشترک دانش بنیان که نقش شتاب دهنده برای توسعه نوآوری را برعهده دارند، تأسیس کرده است. همچنین با دانشگاه های صنعتی شریف و تربیت مدرس در حوزه های ۵G، NFV و IoT فعالیت های پژوهشی انجام می دهد. 
حمیدرضا نیکوفر در پایان با بیان اینکه همراه اول همواره حامی اول ورزش کشور بوده است، گفت: ما تلاش می کنیم حامی اول علم و فناوری کشور نیز باشیم.
دکتر حسن ظهور رییس کارگروه علمی جایزه مصطفی(ص) نیز که در این مراسم حضور داست، با اعلام اینکه دانشمندان برجسته دنیا، مؤسسات و دانشگاه های برجسته، شرکت کنندگان در این جایزه را معرفی می کنند، گفت:‌ ارول گلنبی دانشمند ترکیه ای که با مدلسازی ارزیابی عملکرد سیستم های کامپیوتری اثر خود را ارائه داده بود و محمدامین شکراللهی با ارائه اثری در زمینه کدهای رهرو به عنوان برگزیدگان انتخاب شدند که ۱۲ آذر ماه جاری در تالار وحدت مورد تقدیر قرار می‌گیرند

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب