امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2629 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲:۱۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر نیرو خبر داد؛

برنامه تولید ۳۰ هزار مگاوات برق در ۴ سال آینده/ ۶ نیروگاه بخار وارد مدار شد

حمید چیت‌چیان وزیر نیرو با بیان اینکه در دو ماه اخیر 6 واحد نیروگاه بخار به میزان 1000 مگاوات وارد مدار شد گفت: در 4 سال آینده 30 هزار مگاوات نیروگاه جدید شروع به احداث خواهد شد.
برنامه تولید ۳۰ هزار مگاوات برق در ۴ سال آینده/ ۶ نیروگاه بخار وارد مدار شد
به گزارش خبر ایران حمید چیت‌چیان با بیان این مطلب افزود: در طول 4سال دولت یازدهم 30 مگاوات نیروگاه شروع به احداث می‌شود که بخشی از 30 هزار مگاوات در دوره 4 ساله یازدهم و بخش دیگری در دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه مقرر شده بود دولت دیگر وارد بحث نیروگاه‌سازی نشود تاکید کرد: قسمت عمده این 30 هزار مگاوات توسط بخش خصوصی احداث می‌شود، بنابراین این احتمال را که اگر از سوی بخش خصوصی برای ساخت نیروگاه اقبال نشد دولت وارد ساخت نیروگاه شود.

چیت‌چیان گفت: در دو ماه اخیر موفق شدیم 6 واحد نیروگاه بخار به میزان 1000 مگاوات وارد مدار کنیم.

وی افزود : خصوصیات بخش بخار نیروگاه این است که سوخت مصرف نمی‌کند و از بازیافت حرارت برق تولید می‌شود.

وزیر نیرو گفت: از محل بند 19 قانون بودجه امسال 3 هزار و 800 مگاوات قرارداد بیع متقابل برای ساخت نیروگاه‌های گازی با بخش خصوصی امضاء شده است.

وی ادامه داد: برای تشویق سرمایه‌گذاری بیشتر بخش خصوصی از محل همین بند 900 مگاوات نیروگاه تجدید شونده با بخش خصوصی به امضا رسیده است.

وزیر نیرو گفت: از چند ماه گذشته همکاران وزارت نیرو دستورالعمل ویژه‌ای تدوین و آن را به صنایع ابلاغ کردند تا بتوانیم با استقبال بخش صنعت در زمان پیک مصرف برق در تابستان 3 هزار مگاوات از بار شبکه را کاهش دهیم تا خاموشی نداشته باشیم.

چیت‌چیان گفت: در بودجه 93 همانند بخش برق در بخش آب نیز ما اجازه انعقاد قرارداد به میزان 10 میلیارد دلار به روش‌های BOO و BOT داده شد.

وی گفت: در قانون بودجه ردیف خاصی برای احداث و تکمیل مجتمع‌های آب روستایی در نظر گرفته شده است تا با این ردیف اقدام قابل توجهی برای تامین آب آشامیدنی روستاها ایجاد شود.

به گفته وی این ردیف 300 میلیارد تومان است که امید می‌رود به 800 میلیارد تومان افزایش یابد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب