امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2625 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۴:۴۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس پلیس راهور ناجا خبرداد؛

کاهش حوادث و سوانح و نهادینه شدن رعایت قانون با همیاران پلیس/ در 11 ماه نخست امسال 1100 نفر کمتر کشته شده‌اند / مهلت یک‌ماهه مجلس به اسکانیا

خبرایران: سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهور ناجا از فرصت یک ماهه کمیسیون اصل 90 به شرکت خودروساز اسکانیا برای رفع معایب خودرویش خبر داد.
 کاهش حوادث و سوانح و نهادینه شدن رعایت قانون  با همیاران پلیس/ در 11 ماه نخست امسال 1100 نفر کمتر کشته شده‌اند /  مهلت یک‌ماهه مجلس به اسکانیا

به گزارش خبرنگار خبرایران، سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهور ناجا عصر امروز در حاشیه تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش و پلیس راهور ناجا،گفت: خوشبختانه کمیسیون اصل 90 روز گذشته به منظور اجرای قانون و حفظ سلامت مردم، مهلت یک ماهه به شرکت خودروساز اسکانیا داده است تا این خودروساز ملزم به رفع ایرادات خودروی خود شود و بر اساس این اعلام، این شرکت باید تمام خودروهای خود را با نظر پلیس فراخوان و نسبت به اصلاح آن اقدام کند.

مومنی همچنین در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با بیان اینکه این تفاهم‌نامه با هدف قانون‌گرایی و آموزش رعایت نظم و امنیت به دانش‌آموزان برقرار شده است، گفت: حضور همیار پلیس در خودرو و سطح شهر به منزله فعالیت یک پلیس است که حضور این همیاران موجب قانون‌گرایی رانندگان می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به فعالیت 10 میلیون همیار پلیس در کشور، گفت: این همیاران پلیس به اضافه 90 هزار فرهنگ‌یار ترافیک، همکاران رایگان ما هستند که استمرار فعالیت آنها موجب کاهش حوادث و سوانح و نهادینه شدن رعایت قانون می‌شود.

مومنی با اشاره به نهادینه کردن رعایت حضور در مدارس، گفت: در 11 ماه نخست امسال 1100 نفر کمتر کشته شده‌اند که این مسئله نشان می‌دهد باید تمهیدات مورد نظر برای کاهش حوادث و سوانح ادامه یابد.

همچنین در این مراسم حمیدرضا کفاش - معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همکاری آموزش و پرورش با پلیس در قالب طرح همیاران پلیس تاثیر زیادی بر قانون‌گرایی دانش‌آموزان داشته است، گفت: در سند بالا دستی آموزش و پرورش علاوه بر تاکید بر آموزش، به مقوله تربیت نیز توجه شده است و باید تربیت اجتماعی دانش‌آموزان در دستور کار قرار بگیرد تا این افراد شیوه‌های ارتباطی را بیاموزند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش آمادگی لازم را دارد تا ابعاد دیگری از طرح همیاران پلیس در مدارس اجرایی شود، گفت: همکاری با پلیس برای تربیت اجتماعی دانش‌آموزان بسیار مناسب بوده است و حرکت جذاب همیار پلیس سبب شده است تا دانش‌آموزان قانون‌گرا باشند و آموزش و پرورش این آمادگی را دارد تا ابعاد دیگری از طرح همیار پلیس را اجرایی کند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب