امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 26090 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۷:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جعفرپور درمراسم «تجلیل از مقام کتابدار و کتابخوان برگزیده کشوری» مطرح کرد؛

معلمان باید دانش‌آموزان را به خواندن تشویق کنند/ 180 شهر و 1200 روستا ما فاقد کتابخانه هستند

خبرایران: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: معلمان حتماً باید دانش‌آموزان را به خواندن تشویق کنند و در آموزش و پرورش باید اوقاتی برای تشویق به مطالعه غیر از مطالعه درسی تخصیص یابد.
معلمان باید دانش‌آموزان را به خواندن تشویق کنند/ 180 شهر و  1200 روستا ما فاقد کتابخانه هستند

به گزارش خبرنگار خبرایران، مراسم «تجلیل ازمقام کتابدار و کتابخوان برگزیده کشوری» بعدازظهر امروز چهارشنبه‌ 24 آبان ماه 1396 ‌با حضور«سیدعباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،«علیرضا مختارپور» دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، «محسن جوادی» معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، «علی مرادخانی» معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «مجید غلامی‌جلیسه» مدیرعامل موسسه خانه‌کتاب و دبیر بیست و پنجمین دوره هفته‌کتاب، «محمد اللهیاری فومنی» معاون توسعه نهاد کتابخانه عمومی کشور، « جمشید جعفرزاده» رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و اصحاب رسانه در تالار وحدت برگزار و دراین مراسم «جمشید جعفرپور» رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کتاب‌ها باغ‌های دانشمندان هستند، امسال شعار هفته کتاب بر محور «کتابخوانی خانواده‌ها» نهاده شد که هدفگذاری نقطه تمرکز درستی است. تجربه همه ما مطالعه جامعه نشان می‌دهد، مطالعه‌گرهای حرفه‌ای از خانواده های کتابخوان به پا خواسته اند.

جعفرپورتصریح کرد: معلمان مدارس دومین الگوهایی است که به افزایش کتابخوان‌ها کمک می‌کند و معلمان حتماً باید دانش‌آموزان را به خواندن تشویق کنند و در آموزش و پرورش باید اوقاتی برای تشویق به مطالعه غیر از مطالعه درسی تخصیص یابد.

 وی عنوان داشت:باید تمهیداتی اندیشیده شود تا افراد در اوقات غیرمفید به کتابخوانی مشغول شوند و در حال حاضر کتاب‌های صوتی بسیار متداول شده‌اند و در حال ترویج هستند. ما می توانیم در اوقات رفت و آمد با مترو و حتی در مسیر رفت و آمد به مدرسه از این ابزار نوین استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در جلسات کمیسیون فرهنگی مجلس بارها و بارها از نیازهای مالی نهاد گزارش‌هایی ارائه کرده و اینکه کتابداران به لحاظ دریافتی دچار مضیقه هستند همواره در گزارش‌های دبیرکل مطرح می‌شود و تلاش ایشان در مسیر گشایش است و مجلس تلاشش این بوده تا جایی که دولت می‌توانسته و پیشنهاد کرده، بر منابع بیفزاید، اما باید نیم درصد شهرداری‌ها عملی شود.

وی درپایان سخنان خود گفت: 180 شهر ما فاقد کتابخانه عمومی هستند، 1200 روستا فاقد کتابخانه هستند، هر چند شرایط را دارند و 7400 کتابدار در حال حاضر در کشور مشغول فعالیتند که نشان می‌دهد که نیازمند کتابدار هستیم و امسال هم مثل سال‌های گذشته تمام تلاش‌مان در کمیسیون فرهنگی، حمایت از این نهاد مهم و فرهنگساز است، چه از طریق مبالغ و بودجه‌های دولت و چه در تخصیص‌های بودجه در سازمان مدیریت و یا طرق دیگر که اگر مسئولین پیشنهاد دهند آنها را بررسی خواهیم کرد و با گشاده‌رویی برای ترویج کتابخوانی به کارخواهیم گرفت.  

بنابراین گزارش، در پایان این مراسم از کتابداران و کتابخوانان برگزیده کشور تجلیل شدند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب