امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25915 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

پدافند غیر عامل در ایستگاه گاز شمال تهران اجرا شد

خبرایران : مانور پدافند غیر عامل با هدف ارزيابي آمادگي و مقابله و تعيين راهكارها و امكانات مورد نياز براي مقابله با حوادث غیر مترقبه و حفظ آمادگي درمقابله با بلایای طبیعی و حوادث، در ایستگاه فشار گاز شمال تهران برگزار شد.
پدافند غیر عامل در ایستگاه گاز شمال تهران اجرا شد

 به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه یک کیوان فاتحی منش دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری این منطقه با بیان خبر فوق اظهار داشت: با توجه به حوادث طبیعی و غیر طبیعی که شهر تهران را تهدید می کنند و به منظور حفظ و صيانت از سرمايه های انسانی و كاهش  آسيب پذيري شهر ، بكارگيري تمهيدات وشيوه هاي "پدافند غيرعامل" نقش تعيين كننده اي در بررسی و مطالعه شریانهای حیاتی و جلوگیری از آسیب رسیدن به این شبکه دارا ست از این رو ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه یک با همکاری منطقه 5 شرکت گاز تهران، اقدام به برگزاری مانور پدافند غیرعامل در ایستگاه 43 تقلیل فشار گاز نمود.

وی گفت: بر همین اساس این مانور در ایستگاه 43 تقلیل فشار گاز واقع در بزرگراه شهید آیت ا.... صدر، خیابان بهار شمالی، تقاطع خیابان روشنایی ، با فرضیه وقوع انفجار و شکستگی لوله های انتقال گاز ،آسیب رسیدن به  ساختمان های اطراف، کشته و مجروح شدن شهروندان، اختلال سیستم مخابراتی، نشت گاز و آتش سوزی، مسدود شدن معابر و... اجرا شد.

فاتحی منش تصریح کرد: در این راستا ستاد فرماندهی مدیریت بحران تشکیل و تیم های ارزیابی و تخمین خسارت توسط تمامی واحدهای عملیاتی اعزام و ارتباط بین ستاد فرماندهی و واحدهای عملیاتی برقرار شد.

وی افزود: امداد رسانی به  شهروندان آسیب دیده و هدایت افراد جهت تخلیه محدوده با حضور نیروهای مردمی گروه دوام محلات ، نیروهای انتظامی، پلیس راهور، معاونت های  امور شهری و فضای سبز و حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یک ، شهرداری نواحی مجاور،اداره گاز،سازمان آتش نشانی، جمعیت هلال احمر، نیروی مقاومت بسیج و...انجام و پس از اطمينان از عدم نشت گاز نسبت به وصل گاز مشتركين اقدام شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب