امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25830 تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۹:۱۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

راه یابی ۹ فیلم ایرانی به بخش مسابقه جشنواره شید

خبرایران: در دومین جشنواره فیلم شید، ۹ اثر به بخش مسابقه سینمای ایران و ۴ اثر به بخش فیلم‌های خارج از مسابقه راه یافتند.
راه یابی ۹ فیلم ایرانی به بخش مسابقه جشنواره شید

فیلم‌های «بدون تاريخ، بدون امضا» به کارگردانی وحید جلیلوند، «اسرافيل» به کارگردانی آیدا پناهنده، «زرد» به کارگردانی مصطفى تقى‌زاده، «فرارى» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد، «آذر» به کارگردانی محمد حمزه‌ای، «مرداد» به کارگردانی بهمن كاميار، «شَنِل» به کارگردانی حسين كندرى، «مالاريا» به کارگردانی پرویز شهبازی و «سارا و آيدا» به كارگردانى مازيار ميرى در بخش مسابقه این جشنواره و فیلم‌های «نقطه طلايى» به کارگردانی پوريا كاكاوند، «باران مى بارد» به کارگردانی على صفی‌خانى و «گذر موقت» به کارگردانی افشین هاشمی در بخش غیررقابتی این جشنواره حضور خواهند داشت.

 جاناتان رزنبام، ریچارد پنیا و هوشنگ گلمکانی در حال حاضر داوری فیلم‌ها را آغاز کرده‌اند و انتخاب‌های خود را در روزهای آتی به دفتر جشنواره اعلام خواهند کرد.

گفتنی است؛ دومین جشنواره فيلم «شيد» در ايالت تگزاس آمریکا با مشارکت چهره‌های سرشناس ایرانی و بین‌المللی و به یاد استاد فقید و چهره بین‌المللی سینمای ایران عباس کیارستمی برگزار می‌شود. به همین دلیل تندیس جشنواره به نام یکی از فیلم‌های مهم آن کارگردان، کلوزآپ تغییر نام داده است.

در مراسم پايانی به فيلم، کارگردان، بازیگر زن و بازیگر مرد برگزيده از طرف جشنواره لوح و تنديس کلوزآپ طلایی با ادای دین به عباس کیارستمی و جایزه نقدی اهدا می‌شود.

فیلم‌های دومین جشنواره فيلم «شيد» در روزهاي جمعه ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان)، شنبه ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) و يكشنبه ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) در سینما آنجلیکای شهر دالاس امریکا به روی پرده می‌رود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب