امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 258 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۳:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان انرژی اتمی؛

بازدید مجددی از تأسیسات اراک در دستور کار نیست

خبر ایران : رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: فعالیت‌های هسته‌ای در همه ابعاد به خوبی پیش‌ می‌رود و برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه این فعالیت‌ها به کندی ادامه دارد، بی‌اساس است.
بازدید مجددی از تأسیسات اراک در دستور کار نیست

به گزارش خبر ایران، علی‌اکبر صالحی صبح امروز در حاشیه مراسم کنگره شهدای جهاد علمی و در جمع خبرنگاران گفت: کنگره امروز بزرگداشت یاد و خاطره شهدای کشور است، شهدایی که در راه علم و عزت تلاش کردند و در راه جهاد علمی حضور داشتند.

وی افزود: ما امیدواریم که ادامه دهنده راه شهدا باشیم و یادمان نرود که اگر ملتی به دنبال حیات طیبه است قطعاً دست تقدیر همراه آنان خواهد بود. ما امیدواریم که ادامه‌ دهنده راه این حیات طیبه باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه با تأکید براینکه فعالیت‌های هسته‌ای در همه ابعاد به خوبی جلو می‌رود، گفت: صحبت‌هایی که مطرح می‌شود مبنی براینکه فعالیت‌های هسته‌ای به کندی پیش‌ می‌رود کاملاً بی‌اساس است و همه ملت ایران مطمئن باشند فعالیت‌های هسته‌ای با تمام قدرت در حال پیشروی است.

صالحی در ادامه گفت: طبق نامه‌ای که به روحانی نوشتیم و با توجه سفر اخیر وی به بوشهر کلنگ کارخانه آب شیرین‌کن در بوشهر به زودی به زمین خواهد خورد و بودجه این پروژه در سال 93 در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: بحمدالله جزئیات توافق‌نامه ژنو 3 در وین و با برگزاری جلسات کارشناسان ادامه یافت هرچند که برخی شیطنت‌ها را از طریق دشمن شاهدیم اما ما در چهارچوب شرایطی که رهبری تعیین کردند حرکت می‌کنیم و از چارچوب قانون عدول نمی‌کنیم و پیگیر مطالبات به حق مردم در زمینه استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد:‌ یقیناً بدانید غنی‌سازی حق مسلم ماست و اگر آمریکایی‌ها اظهار نظراتی دارند تصمیم و نظرات خودشان را اعلام می‌کنند و ما مطمئناً از این حق مسلم خود نخواهیم گذشت.

صالحی با اشاره به برخی اظهارنظرهای متناقض مقامات غربی و آمریکایی گفت: اظهارنظر آنها طبیعی است چرا که آنها در شرایط ویژه‌ای قرار دارند و تحت فشار مخالفانی هستند که نمی‌توانند دستیابی به توافق جدید را قبول کنند و مقامات هم برای خنثی کردن افکار مخالفین چنین صحبت‌هایی را می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای بازدید مجدد کارشناسان آژانس از سایت اراک در حال حاضر برنامه‌ای در دستور کار نیست، گفت: جلسات بعدی ایران و آژانس در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

صالحی در پاسخ به سؤال اختصاصی فارس مبنی بر رویکرد جدید آمانو در برابر ایران گفت: به نظر من گزارش اخیر آمانو نسبت به گذشته مثبت‌تر بود و به نظر می‌رسد که با تفاهمات اخیر در مراحل بعدی گزارش‌ها با رویکردهای بهتری ارائه خواهد شد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب